מבזקים

הסתיימו פעולות החילוץ של המשטרה, הצבא וכוחות ההצלה בנחל דוד

תוכן עניינים

משטרת ישראל, צה"ל, כיבוי אש, כוחות הצלה וחירום סיימו את פעולות החילוץ בעקבות מפולת סלעים שאירעה הבוקר בשמורת נחל דוד שכתוצאה ממנה נפגעו 6 מטיילים ומטייל נוסף שנקבע מותו על ידי צוותי הרפואה במקום

משה פריאל | ז׳ באלול ה׳תשפ״ג | יום חמישי 24 באוגוסט 2023 | מערכת ישראל ניוז

היום סמוך לשעה 9:00 התקבל במשטרת ישראל דיווח על מפולת סלעים במסלול ההליכה שבשמורת נחל דויד וכתוצאה מכך נפגעו מספר מטיילים במקום.

צילום: דוברות המשטרה

מיד מפקד המחוז, ניצב אמיר כהן קיים הערכת מצב וקבע באופן מידי שזה אירוע רב נפגעים והורה להזרים כוחות גדולים של משטרה, רפואה, צה"ל כיהוי אש, חילוץ והצלה.

כוחות צוותי כבאות והצלה, חירום ורפואה של משטרת ישראל, צה"ל ויחידת החילוץ עין גדי הוקפצו למקום ומיד החלו בפעולות חילוץ של המטיילים כשמקביל הוענק טיפול רפואי מציל חיים למטייל שנפגע באורח אנוש ולאחר ביצוע פעולות החייאה נקבע מותו מקום על ידי רופא יחידת החילוץ 669 של צה"ל.

עם תום פעולות החילוץ פונו על ידי צוותי הרפואה 6 נפגעים, פצוע אחד במצב בינוני והיתר במצב קל, שאר המטיילים חולצו ללא פגע, כשבמקביל מתבצעות סריקות אוויריות ורגליות על מנת לזכות את מסלול ההליכה בנחל וסביבתו ממטיילים.

אנו קוראים לציבור המטיילים שלא להגיע למסלולי הטיול שבנחל דוד וערוגות, שנסגר לציבור המטיילים, עד להודעה חדשה בדבר הסרת הסכנה להידרדרות אבנים והחשש למפולות סלעים באזורים אלו.

לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב באתר נחל דויד, בראשותם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז הדרום יחד עם צה"ל, מד"א, רט"ג, כב"ה, יחידות החילוץ והצלה וגורמים נוספים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הגעתי למקום האסון בנחל דוד, אזור בו מטיילים עשרות אלפי אנשים בשנה, הצטערתי לשמוע על הילד המתוק שאיבדנו, אני שולח תנחומים, משתתף בצער המשפחה ומתפלל להחלמת הפצועים. בהערכת מצב בשטח קיבלתי סקירה מקיפה מהמפכ"ל והממ"ז ומשאר גורמי הביטחון, לראות מקרוב ולוודא שהאירוע אכן מתנהל בצורה טובה ולמנוע אסונות כאלו בעתיד – על ידי תגבור כוחות נוספים באזורי הסכנה. אני מודה לכלל גורמי הביטחון וההצלה על עבודת קודש כעת ובמהלך כל השנה באזורים הללו".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועים, ההחלטה של מפקד המחוז להכריז על אירוע רב נפגעים הייתה נכונה, מכיוון שתמונת המצב לא הייתה ברורה בהתחלה וכל דקה חשובה ולכן ההזרמה המהירה של כוחות המשטרה, חילוץ והצלה, צה"ל, מד"א וכלל הגופים היא קריטית. המקום ייסגר עד לבדיקה גיאולוגית שמומחי קרקע יעבירו אלינו. בשלב הבא תתבצע חקירה משטרתית לגבי האירוע עצמו לבדוק אם היה ניתן למנוע זאת. האירוע הוא קשה אבל אני רוצה לתת מילה טובה לכוחות המשטרה, צה"ל, חילוץ והצלה".

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: "אירוע קשה שהסתיים באובדן של ילד שיצא לטייל עם משפחתו, נעשו פה פעולות מהירות. מבחינתו הכרזתי מיד על אירוע רב נפגעים מתוך הבנה בשלב הראשוני שהתמונה לא הייתה כל כך ברורה. כוחות גדולים של משטרה מיחידות החילוץ שלנו יחד עם סיוע אווירי גם של צה"ל וגם של משטרה, כוחות חילוץ והצלה, מד"א, רט"ג וכלל המערכות נכנסו לדריכות מלאה ובצורה מהירה ונחושה טיפלו באירוע הקשה.

בזכות הטיפול המהיר והמקצועי של כלל הכוחות נמנע אירוע קשה יותר. אנחנו נבצע סריקה מלאה נוספת בכל המקום מהקרקע ומהאוויר ונוודא שכולם הגיעו הביתה בשלום. אני מנחה על סגירת המקום עד לביצוע בדיקה גיאולוגית. אנחנו נבצע תחקיר מסודר בשביל תמיד להיות טובים יותר וגם כמובן במידת הצורך תפתח חקירה משטרתית. אני משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה לפצועים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: