מבזקים

המלמד לאנוש בינה מלאכותית

תוכן עניינים

תלמיד שלי בעל חברת הייטק, החליט לעשות ניסוי בעזרת פלאי הבינה המלאכותית ולערוך השוואה בין שתי חברות שמתחרות בחברה שלו. הוא השתמש בתוכנה שפותחה לאחרונה כדי לנתח את המיוחד והשונה בין החברות, את היתרונות והחסרונות בהן, ובכך להפיק תועלת עסקית לחברה שלו.

מאת: הרב ד"ר מיכאל לייטמן

לאחר שהזין את הנתונים לתוך המודל של התוכנה החדשה הוא קיבל תוך שניות ספורות ניתוח מקיף ומדויק במספר עמודים מסוכמים. כשהראה לשותפיו לחברה את הממצאים הם התרשמו מבעלי המקצוע המומחים שהכינו עבורו את המסמך, אך נותרו פעורי פה כשגילו שה"מומחה" הוא אלגוריתם שעלותו אפסית.

מודלים של בינה מלאכותית הם טרנד טכנולוגי שסוחף את העולם ובחודשים האחרונים הרשת מוצפת בהם יותר ויותר. זוהי עבודה שגם אדם מסוגל לעשותה, רק בקצב איטי הרבה יותר. ישנה כמובן הערכה לזמן ולכסף שנחסכו בתהליך, אבל אין לחשוב שמדובר באמת בבינה. בעצם מדובר בחשבון פשוט, שעובר עיבוד נתונים מהיר מאוד.

התחום הזה שנקרא "בינה מלאכותית" צפוי להתקדם ולהשתכלל בשנים הקרובות ולמרות פרץ החידושים הוא לא ישיג את בינת האדם. אף בינה מלאכותית אינה יכולה להביא לחוקיות חדשה, ליצור הברקה יש מאין.

בינה של ממש נמצאת רק בבני אנוש והיא למעלה מכל תוכנה ומכל אלגוריתם. בינה כזו היא למעשה החלק הפנימי שבכל אדם, "הנקודה שבלב" שלו, רצון רוחני ששורשו בכוח העליון ותכונתו נתינה. יש מי שהרצון הזה בולט בו יותר ויש מי שהרצון הזה סמוי ממנו.

אדם שחווה את המציאות דרך הנקודה שבליבו, מתעלה מעל כלל הרצונות ששולטים בו ומשתדל לעבד את תכונת הקבלה הבסיסית הקיימת בו כך שתידמה לתכונת הנתינה של הכוח העליון. זוכה להשראה עליונה, לחכמה ובינה. בהשגתן מתעלה האדם על המכונה ועל שאר בני האדם שאינם בעלי השגה כמותו ויכול לחדש חידושים שאינם נראים לעיני כול.

יכולים להיות בינינו גאונים כמו איינשטיין, אבל כל עוד הם אינם מקושרים עם מדרגה רוחנית עליונה מהם, הם לעולם יישארו בגבולות העולם הזה, בתוך החוקיות המוכרת לנו. רק מי שבאים במגע ולו הקטן ביותר עם הכוח העליון, כמו המקובלים, פורצים דרך לתפיסה חדשה של המציאות. אם נדע כיצד להתחבר אליו תהיה לנו בינה שהיא מעל לכוחות הטבע הנראים לנו בעין.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן | צילום: טים נוקס

 

  • הרב ד"ר מיכאל לייטמן מלמד קבלה בערוץ 96  (HOT) ובאתר "קבלה לעם kab.co.il – "
  • למפגש מבוא בחכמת הקבלה צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל [email protected].
  • קבלו תוכן איכותי: הוסיפו את המספר 051-5108032 לאנשי הקשר, שלחו את שמכם בווטסאפ (לא סמס), וקבלו תכנים מרתקים ישירות לנייד.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: