מבזקים

מעוניינים בתואר שני ולא יודעים איזה ומתי להתחיל ? להלן מספר טיפים

תוכן עניינים
קרדיט לתמונה Freepik

שוקלים להתחיל ללמוד תואר שני ומתלבטים מה ללמוד ומתי להתחיל את התואר המתקדם? ובכן, יש תחומי עיסוק המחייבים תואר שני כדי לעבוד ויש מקצועות שבהם התואר השני נחשב ליוקרתי, לפותח דלתות ולמקפצה לקריירה. כדי לסייע לכם לקבל החלטה נכונה ושקולה ריכזנו מספר טיפים כדי לעזור לכם בקבלת ההחלטה.

האם כדאי מיד אחרי תואר ראשון להירשם לתואר שני?

התשובה לשאלה זו משתנה מאדם לאדם כיוון שיש להתחשב בפרמטרים שונים. יש מקצועות שבהם חייבים תואר שני כדי לעבוד, לדוגמה תחומי עיסוק כמו פסיכולוגיה, פיסיקה, כימיה ועוד, לכן במקרה זה כדאי להמשיך מיד את המסלול לתואר השני.

בנוסף לזאת, כאשר יודעים כי התואר השני יכול לשמש כמקפצה לקריירה ולסייע לבוגר להשתלב בשוק העבודה בתפקידים בכירים, מעניינים ומתגמלים יותר – בהחלט כדאי להמשיך מיד ללימודי התואר השני. גם כאשר מסיימים את התואר הראשון ועדיין לא עובדים כדאי לבחון אפשרות להמשך הלימודים מאחר שכבר נמצאים באקדמיה, יש זמן פנוי ואין צורך לשלב בין לימודים לעבודה ולחיי המשפחה.

מומלץ להירשם לתואר שני כאשר התואר מבטיח קידום בעבודה

רוב הסטודנטים מסיימים את מסלול הלימודים לתואר ראשון כלשהו והם משתלבים בשוק העבודה ומתחילים לפתח את הקריירה שלהם. עם הזמן, הוותק והניסיון, השכירים מגלים כי יש להם אפשרויות להתקדם לתפקידים בכירים ומתגמלים יותר, בין אם אצל אותו המעסיק ובין אם במקום עבודה אחר. לכן, כאשר מזהמים פתח לקידום בעבודה כדאי לשקול לימודי תואר שני כדי לזכות ביתרונות חשובים על פני מועמדים אחרים על התפקיד הנכסף.

איזה תואר הכי מתאים לי?

יש מגוון אפשרויות ללימודי תואר שני לכן הבחירה עשויה להיות מורכבת ומעט מבלבלת. אם עובדים במקום עבודה מסודר ומעוניינים לקבל יותר אחריות ולהתקדם לתפקידים מעניינים ומאתגרים יותר ההחלטה ללמוד תואר שני בהחלט משתלמת ומומלצת. במקרה זה כדאי ללמוד תואר שני הרלוונטי למקצוע בו עובדים ולתחום העיסוק. כך לדוגמה, אם עובדים כעורכי דין ומעוניינים לרכוש השכלה משפטית רחבה ומקיפה יותר כדי להתקדם בעבודה כדאי לשקול תואר שני במשפטים, זהו תואר יוקרתי שיכול לשמש כמקפצה משמעותית לקריירה.

אם עובדים בחברה או בארגון מסוים אך מקום העבודה אינו יציב או שאתם אינכם מתכננים להמשיך לעבוד זמן רב במקום זה – כדאי לכם לשקול לימודי תואר שני וכך תוכלו להתמודד על תפקידים בכירים ומעניינים שבהם אתם חושקים, והתואר השני ידוע כפותח דלתות למשרות הנחשקות ביותר.

כדי לבחור נכון מה ללמוד כדאי לבדוק אילו תארים הם הכי מבוקשים בקרב הסטודנטים ומומלץ לקרוא מידע עדכני לגבי מגמות בשוק התעסוקה. ישנם מסלולי לימוד לתואר שני הנחשבים לפופולריים ולמבוקשים מאוד ובהם מנהל עסקים תואר שני , תואר שני בפסיכולוגיה, תואר שני במשפטים, תואר שני הנדסה, תואר שני במדעים מדויקים (פיסיקה, כימיה, מתמטיקה וביולוגיה), תואר שני במדעי הרוח והחברה, תואר שני בחינוך והוראה וכדומה.

על פי נתוני המל"ג הביקוש ללימודים לתואר שני ממשיך לעלות, זו מגמה שיש להתייחס אליה כאשר מסיימים את לימודי התואר הראשון – לכן כדאי לבדוק את האפשרות להמשיך מיד בסיום התואר הראשון ללמוד לתואר היוקרתי והמתקדם יותר.

האם כדאי תואר שני באותו תחום של תואר ראשון?

מועמדים רבים ללימודי התואר השני מעוניינים לדעת האם כדאי ללמוד תואר מתקדם באותו תחום של התואר הראשון. אם מתכננים לקדם את הקריירה באותו תחום עיסוק ככל הנראה עדיף ללמוד תואר שני באותו תחום, אך אם מטרת הלימודים היא הסבה מקצועית או רצון לקדם את הקריירה לכיוון אחר, בהחלט ניתן ללמוד תואר שני בתחום אחר.

קרדיט לתמונה Freepik

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: