מבזקים

הכול טוב בטבע

תוכן עניינים

קשה לתאר מה היינו עושים בקיץ המיוזע הזה בלי ההמצאה הגאונית שנקראת מקלחת ומאיפה הגיע הרעיון הגאוני הזה? מן הסתם מתוך הסתכלות בפיל העומד במקווה מים ומתיז על עצמו עם החדק. המון גילויים אנושיים נולדו מתוך צפייה בטבע

מאת הרב מיכאל לייטמן

דרך ההתבוננות, האדם מסוגל לגעת בדברים שקודם לא שם לב אליהם, ועכשיו הוא נוגע ונמשך אחרי הפלאים שנפתחים לפניו.

ד"ר מיכאל לייטמן | צילום: טים נוקס

בתוך ההתבוננות כדאי במיוחד לחפש ולראות כמה הטבע חכם, עד כמה הוא שלם, נצחי ואינסופי. זה הגילוי המרעיש ביותר. מתוכו תופסים גם שהאדם הוא החיה היחידה שמפרה את השלמות הזו.

שאר חלקי הטבע, הדומם, הצומח והחי, פועלים במדויק לפי המנגנון הפנימי שמנהל אותם – הכוח העליון, "א-להים" בגימטרייה "הטבע". אנחנו נמצאים במערכת שכולה נפעלת על ידי הכוח הפנימי שלה, והכוח הזה מסדר בה כל מיני צורות קשר, שמתוכן מקבלים כוח חיות.

אם היינו יודעים איך להשתתף בצורה נכונה בטבע, לא לפי כל מיני חוקים מלאכותיים שקבענו בחברה כי ככה נראה לנו שיהיה יותר טוב, אלא ממש לפי כללי הטבע, אז היינו מקבלים את הכוח הזה, את החיות הזאת.

אולי נדמה לנו שכל אחד מהמינים רוצה לאכול את השני, אבל כך אנחנו רואים זאת. אנחנו אגואיסטים, כלומר חיים לפי חוק אחר לגמרי, אז אנחנו לא יכולים לראות את הטבע בצורה יפה ונכונה. לא רואים את היחס בין המינים השונים, את הקשר ביניהם, עד כמה הם באמת מתקיימים לפי חוקי הטבע הפנימיים שבהם כולם קשורים זה לזה. גם הטורפים והנטרפים. חוק הטבע הוא למעלה מזה, והוא שומר על כולם. אם מין אחד אוכל את השני, יש בזה כוונה עמוקה וחשבון רחב יותר ממה שאנחנו יכולים להשיג.

אנחנו צריכים ללמוד לראות איך חלקי הטבע מתפתחים, איך הם תומכים זה בזה, איך הם משתדלים לא להזיק זה לזה. כמה הנאה תהיה לנו אפילו בלימוד עצמו. מכל שכן אם נשאף לקיים אותם, להיות עם הטבע במערכת אחת, להבין ממנו איך להתנהג, איך לא להזיק לאף אחד, איך לתמוך, לעזור לכולם.

לכוון את דרך ההתבוננות שלנו בטבע, שנראה שכל חוקי הטבע, כל הצורות והמקרים שבו באים מצד הטוב ומושכים לטוב. הכול טוב בטבע. מתוך כך גם אנחנו נשתנה, וזאת הכוונה. שנתבונן ונראה שאנחנו הפוכים מהטבע, ונשאף להיות כמוהו מתוך הכרה עצמית. שנמשך אחרי האהבה.

  • הרב ד"ר מיכאל לייטמן מלמד קבלה בערוץ 96 (HOT) ובאתר "קבלה לעם kab.co.il"
  • למפגש מבוא בחכמת הקבלה צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל [email protected].
  • קבלו תוכן איכותי: הוסיפו את המספר 051-5108032 לאנשי הקשר, שלחו את שמכם בווטסאפ (לא סמס), וקבלו תכנים מרתקים ישירות לנייד.
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: