מבזקים

מה ריחף מעל כל בו שלום?

תוכן עניינים

בחודש מאי 1996 החלו להתקבל במשטרת תל אביב עשרות טלפונים מאזרחים מבוהלים שטענו טענה משונה: יש עב"מ המרחף וחג לו בדממה מעל לא פחות ולא יותר מאשר בניין כלבו שלום בדרום תל אביב

דוד רונן | י"ט באלול ה'תשפ"ג | יום שלישי 5 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

שתי נשות תקשורת שברשותן היה מכשיר סקנר סורק שהיה מחובר לתקשורת משטרתית, שמעו בתדהמה את דיווחי השוטרים שהגיעו למקום על הימצאותו של העצם הגדול, שחג לו בגובה לא רב מעל המבנה.

צילום יוסי אלוני

השוטרים היו אובדי עצות. בצר להם, התקשרו מפקדיהם, על פי הנוהל, לשלטונות הצבא. הקצין הממונה, התקשר לעמדת מכ"ם של חיל האוויר וכן לעמדת מכ"ם של חיל הים על מנת שיסיעו בזיהוי האורח הבלתי צפוי.

תשובת הצבא היתה: "מדובר במסוק".

כל אותו הזמן שהו במרומי הבניין אזרחים וכאלו שאינם אזרחים ועל פי דיווחיהם כלל וכלל לא היה מדובר בכלי טיס, ובוודאי שלא במסוק.

לאחר שהייה בת דקות ספורות ביצע העצם זינוק אדיר כלפי מעלה ודרומה, וכעבור שנייה, הופיע מעל קריית מלאכי.

גם שם התקשרו האזרחים המודאגים לתחנת המשטרה המקומית שם נרשמה התצפית כאירוע מספר 13 ביומן המבצעים של אותו היום והוגדר כעב"מ.

בעת ריחופו וסיבובו של העצם מעל כל בו שלום, נכח בסביבה צלם מעריב, יוסי אלוני. משראה את ההמולה וההתרגשות, שמר על קור רוח והפנה את עדשת המצלמה לעבר העצם והצליח לצלם אותו בשלמותו. בחלק מהצילומים נראה העצם כבננה ענקית. מוארת. בחלק מהצילומים, כשהעצם חג במהירות עצומה סביב עצמו בדממה מוחלטת, ניתן לראות את מלוא יופיו כולל קווי האור שנקלטו עקב החשיפה למצלמה.

כאשר קיבלתי את תגובת דובר צה"ל הראשונה כי מדובר במסוק, פניתי תחילה לבכיר ביותר בטייסת מסוקים. הראיתי לו את הצילומים וכן את תגובת דובר צה"ל. תגובתו היתה חד משמעית:" זהו עלבון לאינטליגנציה שלי. מוטב ובמקום לומר שהמדובר במסוק, היה אומר דובר צה"ל כי מדובר במדוזה שקופה החגה באוויר ובתוכה מנורת ניאון".

בנוסף פנינו למוני הרמתי טייס מסוק וותיק מחברת אלבטרוס לצילומי אוויר ושאלנו אותו האם מה שצילם יוסי אלוני, נראה כמסוק. להלן תשובתו: "החפץ נראה מוזר. על פניו זה לא נראה מסוק. אין פה שום צורה או צללית המזכירים מסוק".

פנינו, שוב, ללשכת דובר צה"ל. הצגנו את תגובת אנשי המקצוע הרלוונטיים ושאלנו שוב, מה העצם הזה? הפעם תגובת הדובר היתה מדהימה לרעה. הפעם ענה כי: "בבדיקה שנערכה לגבי דיווח על עב"מ מעל כלבו שלום, נמסר כי מדובר כנראה במטוס של חיל האוויר שהיה באזור".

דוד רונן הוא דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים וכתב במערכת ישראל ניוז.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: