מבזקים

הפתעה בחריש: משה בן זיקרי צובר תאוצה ומסתמן כהפתעת הבחירות

תוכן עניינים

הקרב על ראשות העיר חריש תופס תאוצה בשל המועמד המפתיע משה בן זיקרי שלפי כל הדעות יעמוד בסיבוב שני מול ראש העיר המכהן. בסקרים פנימיים שלא נועדו לפרסום, משה בן זיקרי ללא ספק תופס סיבוב שני עם ראש העיר המכהן. איך זה קרה?

רות קרייתי | כ״ב באלול ה׳תשפ״ג | יום שישי 8 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

אם חשבתם שכבר ראיתם או שמעתם את הכל בנוגע לבחירות מוניציפאליות במדינה, כדאי תחשבו שנית. בואו ניקח את העיר חריש כדוגמא: משה בן זיקרי רץ לראשות מטעם עוצמה יהודית, כשמאחוריו עומדים התותחים הכבדים והמצליחים כאיתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף שכבר עשו את הלא יאומן בבחירות האחרונות במדינה, וסללו את הדרך גם לראשויות.

משה בן זיקרי מסתמן להיות הפתעת הבחירות בחריש

כשראה משה בן זיקרי את המחדלים שקורים בחריש, את חוסר המעש של העירייה, ובאין שינוי מסתמן באופק המיוחל לתושבי העיר, כשהוא מצויד בשנים רבות של עשייה והצלחה מוכחת מאחוריו החליט לעשות מעשה ולרוץ לרשות כדי להביא את שינוי המיוחל, מתוך עשייה לקהילה והיכרות עם עולם הפוליטי המחוספס שם בחוץ.

בן זיקרי החל את מסע הבחירות שלו על טיקט הבטחון ועל המצב החברתי בעיר שהגיע לשפל. חריש נמצאת במקום הראשון במספר הגירושין בישראל כשאין ספק שהמניע הוא כלכלי ומצב התעסוקה בעיר שנמצא במקום לא טוב. "300 רכבים נגנבו מתחילת 2022" אמר לאחרונה בסרטון שהציג את הנותנים המפחידים.

משה בן זיקרי איש נעים הליכות ואהוב על כולם יצא למסע הארוך לראשות העיר חריש, כדי לשנות את העוולות שנעשו לתושבים שלא קיבלו טיפול או מענה לבעיותיהם עד כה. ואז החלו הסקרים להגיע. סקרים שמיקמו את בן זיקרי במקום הגבוה ביותר, לצד ראש העיר המכהן.

כל הסקרים שנעשו עד כה, מבססים את האמת שרבים מתושבי העיר חשים בזמן האחרון. בן זיקרי זינק למקום המכובד והשאיר את יריביו הרחק מאחור. מסתבר שבן זיקרי מסתמן להיות הפתעת הבחירות בחריש ולכל הדעות יעמוד בסיבוב שני מול ראש העיר המכהן.

תוצאות הסקר הפנימי:

לאיזה גוש הצבעת בבחירות הקודמות?
ציין את טווח הגילאים שלך
סקר גולשים
תוצאות לסקר בחירות
אלו חיבורים הייתם רוצים לראות בין המתמודדים?
במי הייתם בוחרים?
אילו הבחירות היו מתקיימות היום למי מבין המועמדים היית מצביע?

 

בואו נפלח את מה שהוצג לפניכם גם במילים: בסקר שהוזמן לפני כחודשיים על ידי חדשות הקהילות חריש, עומד משה בן זיקרי על 21.4% ובסקרים פנימיים של יריביו הפוליטיים, הוא מתחזק ועומד על 24%. נראה כי משה בן זיקרי כרגע במגמת התחזקות וצפוי להגיע לסיבוב שני מול ראש העיר המכהן.

הסקר הפנימי מראה בוודאות אפשר לומר כי העיר חריש פונה לסיבוב השני הבלתי נמנע. ראש העיר ממשיך לאבד גובה בסקרים עם תוצאה של 31% בלבד.

המועמד יוחאי פרג'י שמציג מצג שמבחינתו הוא עם 26.7% אחוזי תמיכה, אך בסקר הפנימי מסתמן שבן זיקרי ויצחק קשת הם אלו שיתמודדו בסיבוב השני.

על פי תוצאות הסקר בן זיקרי צמצם את הפער גם בינו לבין יוחאי, כאשר הוא מביא 17%. איציק לב עם 14% אחוזי תמיכה, ועידית ינטוב עם רק 6.4% אחוזים. שוב מוכיח הסקר הפנימי כי רוב הציבור בחריש אינו מרוצה מנושאים מהותיים בחיי היום יום בעיר.

בשיחה שקיימתי עם פעיל של יוחאי, הוא אומר: "למרות שאנחנו מבינים שמשה מתחזק והוא כנראה עוקף אותנו. אנחנו עדיין נילחם בשביל יוחאי וחייבים להפיל את קשת".

הגיע זמן בן זיקרי, עוצמה לחריש

משה בן זיקרי, נשוי לאיילת, ואב ל- 13 ילדים מועמד לראשות העיר חריש. גר כ-5 שנים בעיר חריש עם בני משפחתו ויש לו רצון וחזון לתת עוצמה לעיר שלו. "חריש היא עיר חדשה המתפתחת במהירות אך לצערי ישנם גם הרבה קשיים, שעוצרת את העיר מלהתפתח כנדרש". אמר

בן זיקרי נולד בירושלים ושירת בצבא כלוחם סיירת אגוז, ופיקוד מבצעים מיוחדים. הוא פעיל חברתי 30 שנה והדריך בעמותת אנוש למתמודדי נפש, וכעת תומך ומלווה משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים באופן אישי.

בן זיקרי מלווה ומוביל בני נוער, מאתגר ומכשיר אותם לשרות הצבאי. מנהל לוגיסטי של פרויקטים חברתיים המגשרים בין המגזרים. יושב ראש ארגון שומרי הארץ חריש לשמירה על הביטחון האישי והציבורי. מנהל לשכת פניות הציבור בנושאי רווחה, כלכלה וחינוך בשיתוף כנסת ישראל.

מהי הבעיה הכי בוערת כעת בחריש שלדעתך אין לתושבי העיר מענה?

"נושא הבטחון כמובן, כולל בטחון האישי של תושבי העיר. לדוגמא גניבת רכבים ופריצה לבתי התושבים. בשנת 2022 יותר מ- 300 רכבים נגנבו כאן בעיר" אומר בן זיקרי, "תושבי חריש סובלים כבר 5 שנים מפריצות וגניבות ומה העירייה עושה עם זה? קחי לדוגמא את שנת 2022 בה יותר משלוש מאות רכבים נגנבו כאן. המצב הבטחוני מסביבנו אינו מזהיר ועושה רושם שגם לא הולך להשתנות בעשור ובשנים הבאות. אנחנו רק 10 דקות מג'נין, 5 דקות מהמשולש, 3 דקות מצפון השומרון ודקה מברטעה. אם חלילה יפרוץ פה שומר חומות 2, יקרה פה מה שקרה בלוד. העירייה חושבת שאם לשים מצלמות על כל עמוד בעיר זה פתרון, אז לא! כשאני מציע פתרון בטחוני אני לא מתכוון לפריצות לבתים וגניבות רכבים כי זה ברור מאליו. אני מדבר על הגברת תחושת הבטחון האישי של כל תושב".

מהן הפתרונות שאתה מציע להגברת תחושת הבטחון?

"דבר ראשון זה הקמת משמר לאומי וגידור מסיבי של העיר כדי למנוע מצב דחוף נגד פריצות וגניבות מבחוץ, ואת כל אלו אין פה וגם לא הולכים לשנות את המצב הקיים. את זה אני הולך לעשות בין שאר התוכניות הבטחוניות והעתידיות לעיר".

מלבד בעיות של בטחון שמחויבים בשינוי, שינוי שתושבי חריש משוועים אליו, משה בן זיקרי המועמד המפתיע מצביע על ליקויים נוספים אותם יש לשנות בדחיפות.

"מצב סוציו-אקונומי בעיר חריש הוא מהנמוכים בארץ, מצב כלכלי קטסטרופלי. כל יום אני מקבל עשרות פניות מאנשים שזקוקים לעזרה כי אין להם אוכל בבית, אין להם מענה מהרווחה ואני דואג להם וגם מפעיל אנשים שיעזרו להם. מלבד המצב אישי קשה אין מקומות עבודה בחריש. המצב הכלכלי הקשה גורם לבעיה כאובה נוספת שמפרקת את התא המשפחתי. אחוז הגירושין בחריש הוא מהגבוה ביותר בארץ וזה למה? מצב כלכלי קשה וחוסר עבודה ופרנסה גורם למריבות במשפחה".

איך אתה יכול לתקן את המצב הכלכלי בחריש?

"אחרי שאבחר בע"ה אני אבדוק קודם כל איך הגענו למצב הזה, למה זה קרה. מדוע אנשים לא קיבלו מענה? הפתרון הוא ביצירת מקומות עבודה לתושבים והבאת מפעלים. כרגע אני במשא ומתן עם 3 מפעלים גדולים שישנו את הסדר החברתי והסוציו אקונומי בעיר ללא היכר".

נראה שגם מערכת החינוך בעיר לוקה בחסר. שני ילדיך על הרצף האוטיסטי נוסעים כל בוקר למוסדות חינוך כשעה וחצי מחוץ לעיר. אין מוסדות בחריש שיכולים לקבל אותם?

"אין מוסדות שמתאימים לילדים כאלו ואין מענה לילדים עם צרכים מיוחדים בעיר. אין רכיבה טיפולית אין בריכה טיפולית ואין מכון להתפתחות הילד שזה דבר מינימלי שיש בכל עיר. כל בוקר אני מחכה איתם להסעה מעל שעה, במקום לנסוע לעבודה. את כל אלו אני אשנה כראש עיר. אדאג לכל צרכיהם של ילדי חריש".

ואיך היית מגדיר את המצב החברתי בחריש?

"ישנם חיכוכים רבים בין תושבים דתיים לבין חילוניים ועל רקע זה נוצרים סוגיות נפיצות וכאוס. כרגע חוק השבת אינו מותאם לציבור הדתי וגם לא לציבור החילוני כי צריך למצוא את העמק השווה בין השניים ויש לי פתרון גם לזה".

יש מסר אישי שאתה רוצה לומר?

"אני אומר בפה מלא, לראש העיר! סיימת את עבודתך והגיע הזמן להחליף אותך. אני בא לשנות פה סדרי עולם בעיר ואם אתה רוצה אתה יכול להצטרף אליי, כי אני הולך לנצח".

כדי להוכיח את הסקר הפנימי שפורסם, אתר ישראל ניוז יפרסם במוצאי שבת (מחר) בשעה 20:00 סקר עומק נוסף על המועמדים בחריש. הסקר ייסגר ביום ראשון בשעה 20:00 ותוצאותיו יפורסמו לקהל.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: