מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: תמר קידר מתמודדת לראשות העיר אשקלון

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. תמר קידר: "אני מתחייבת להיות נבחרת ציבור מסורה ונגישה, שמקשיבה, מבינה ומזדהה עם הצרכים האמיתיים של כל התושבים בעיר"

מאיר אוליאל | כ״ד באלול ה׳תשפ״ג | יום ראשון 10 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

"לאחר שנים של עשייה ציבורית מוכחת עם תשוקה אמיתית, תעוזה ורצון אינסופי לקדם ולשפר, אני מתמודדת בבחירות הקרובות לראשות העיר ומבטיחה להילחם עבור תושבי אשקלון במקצועיות, יושרה, שקיפות, מסירות ומתוך תחושת אחריות עמוקה ורצון אמיתי לשרת את תושבי אשקלון".

צילום: אדי ישראל

תמר נולדה וגדלה בעיר אשקלון. נשואה ליניב ואימא לשלושה ילדים, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים עם התמחות בתחומי המשפט הציבורי והמנהלי, לרבות דיני מכרזים, ליטיגציה, מסחרי ומקרקעין וכן בייעוץ משפטי כללי בתחום המוניציפלי. תמר חברה בלשכת עורכי הדין בישראל ומייצגת אזרחים רבים במאבקם לקבלת צדק. בימים אלו גם מגשימה חלום ילדות ולוקחת שיעורי טיסה לקבלת רישיון טיס פרטי.

תמר הקדישה ועודה מקדישה את מיטב שנותיה להתנדבות למען הקהילה והחלשים בחברה. התנדבה לשירות לאומי וסייעה לילדים עם לקויי למידה, הייתה מבקרת רשמית לפיקוח על תנאי מעצר מטעם המשרד לביטחון פנים, קיבלה את אות המתנדבת מטעם התנועה לאיכות השלטון בישראל והעניקה סיוע משפטי לפגועי נפש כחברה בתנועה למלחמה בעוני. כיום מתמודדת לראשות העיר אשקלון

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"אינני פוליטיקאית בהגדרה, אך אני אזרחית שמבינה היטב את האתגרים והשאיפות העומדים בפני תושבי אשקלון ביום-יום. אני חולקת את אותן דאגות של תושבים רבים בעיר אשקלון ואני חולמת על עתיד טוב יותר בעיר. החוויה המשותפת הזו והנגיעה הזו בתושבים עצמם, היא שמניעה אותי ומעוררת את שאיפותיי לבצע שינוי עמוק וחיובי. אני מתחייבת להיות נבחרת ציבור מסורה ונגישה, שמקשיבה, מבינה ומזדהה עם הצרכים האמיתיים של כל התושבים בעיר".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"אשקלון היא עיר מסורתית בעיקרה. אני אפעל לשמור על הסטטוס קוו. אני חושבת שאין מקום להעדיף אוכלוסייה אחת על פני השנייה, אלא להלך בין הטיפות ולספק שירותים בשיווין מלא לכל התושבים. משום כך, אני לא אאפשר הפרדה מגדרית או פגיעה בנשים או הדרתן מהמרחב הציבורי".

צילום: אדי ישראל

מה הדברים שאת היית חושב לקדם בעיר אשקלון?

"אפעל ללא לאות כדי לטפל בנושאים החשובים ביותר שהוזנחו לאורך שנים ודורשים טיפול מיידי: תחילה אטפל בשירות לתושב שהדרדר בשנים האחרונות, אפעל להיאבק בחברות המזהמות, לשיפור מערכת החינוך ורפורמה כוללת בתוכניות החינוך, יצירת מוקדי תיירות ותעסוקה, מענה לאתגרי התעסוקה באשקלון שעשרות אלפים מתושביה עובדים מחוץ לעיר, הקלות לעסקים שנאנקים תחת עול יוקר המחייה, פעילות למען הרווחה ואוכלוסיות מוחלשות וכן, ביטחון אישי שלוקה בחסר בשנים האחרונות. מעל הכל, אפעל להטמיע ערכים של שקיפות וטוהר מידות. אני מאמינה באפס סובלנות לשחיתות. הדברים לא קרו עד היום, כי ללא תמיכה ויוזמה של ראש העיר, דברים לא יקרו. עירייה בראשותי תעשה שינוי ומהפך משמעותי".

מה העקרונות שלא תוותרי במהלך השירות הציבורי?

"לא אוותר על שקיפות, טוהר מידות ולא אסבול צל צילה של שחיתות שלטונית. אפעל לשוויון מלא במינויים וקידום עובדים על סמך כישורים ולא קשרים, ועדת מכרזים והתקשרויות יהיה שוויוניים ושקופים, אסיר חסמים בירוקרטיים ואקדם פרויקטים מסחריים וכלכליים לפיתוחה של העיר באופן יעיל מהיר ותקין, ללא צורך בשימוש בקשרים או באתנן. גם הקצאת שטחי הציבור תבוצע באופן ענייני, ושוויוני תוך מתן דגש לעמותות למגזר שלישי אשר יקדם את תושבי העיר ויביאו לשגשוג חברתי ואישי".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"להפוך את העיר אשקלון לעיר תיירות משגשגת כל שלאורך כל החוף המערבי תוקם שדרה של בתי מלון ורשתות בינלאומיות איכותיות, להעלות את המדד הסוציו-אקונומי מרמה 5 לרמה מעל 8. להפוך אותה לעיר ללא זיהום אוויר, שתהיה עיר חכמה וירוקה. למצב אותה כאחת מהערים המובילות במדד השקיפות ונוהל תקין. הייתי רוצה שאשקלון תתגאה באטרקציות תיירותיות ופסטיבלים בינלאומיים שימשכו אליה מיליוני מבקרים מרחבי העולם מידי שנה. לפתוח דווקא באשקלון סניף ראשון של פרימרק או רשת בינלאומית דומה אחרת, שטרם הגיעה לישראל כך שהוא יהווה מוקד עלייה לרגל של צרכנים מכל רחבי הארץ וליצור גם תיירות פנים סביב מרכזי מסחר מתקדמים. אני חולמת גם על הקמת שדה תעופה בינלאומי מול חופי העיר אשקלון ולנצל את הקרבה לעזה, כדי שדרכו יעברו מאות אלפי נוסעים מידי חודש, בדרך למזרח הרחוק ולמדינות ערב (לשלב זאת כסעיף נוסף בהסכמי אברהם), כך שבדרך הם יעצרו באשקלון וייהנו מיופייה".

אשמח שתספרי בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"הצלחתי באמצעות מאבקים משפטיים בבג"ץ להביא ליישום את החלטת הממשלה למיגון העיר אשקלון. לא רק זה – גם ההרחבה שעליה החליטו למען תושבי העירק, היא אך ורק בזכות הבג"ץ שהגשתי ומימנתי מכספי. ראש העירייה אפילו לא מצא לנכון להצטרף. ההישג הזה, רשום אך ורק על שם העותרים ועל שמי.

פעלתי רבות למען שקיפות ונגד שחיתות בשלטון המקומי, הובלתי מערכות ציבוריות ומשפטיות נגד זיהום האוויר, למען פיתוח לתושבי השכונות, לטובת ילדים במוסדות החינוך, עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, למען סוחרי השוק, ולמען כל מי שנתקל באטימות שלטונית או בקושי.

בין-היתר, הובלתי מאבקים ציבוריים למען משפחות שכולות והנצחת חללי צה"ל, הצבת מצלמות מתקדמות במרחב הציבורי להעצמת תחושת הביטחון האישי, נלחמתי נגד תאונות הדרכים ועל הקמת כיכר "מבקיעים", השבת קו הרכבת המהירה לאשקלון וממנה ולמען תחבורה ציבורית נגישה, קידום זכויות וערכים של שוויון, סובלנות, צדק וחופש פולחן".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"הייתי לוקחת מעיריית ראשון לציון את הדרך שבה היא הצליחה לטפל בביטחון האישי של תושביה. ומעיריית נתניה הייתי לומדת את האופן שבו הצליחו למשוך לעיר את איקאה וסביבה ליצור מרכזי מסחר שוקקים ומצליחים".

מה לדעתך מיותר בעיר שאת שותפה לו שאולי היית מתחרטת?

"אני חושבת שיש השקעה מוגזמת ולא מידתית בכיכרות נוי. ישנה כיכר בעיר שכל ראש עיר שכיהן באשקלון שיפץ אותה, מחדש. את אותה כיכר שיפצו כבר 5 פעמים. משקיעים בתפל ולא בעיקר. לצערי יש בעיר חברות מזהמות רבות, ולא רק שלא נאבקים לצמצם את זיהום האוויר שלהן אלא לא נאבקים בכל האמצעים כדי לצמצם את היקף פעילותן".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג ציבור חייב לפעול למען הציבור בלבד, תוך העדפה של צרכי הציבור על האינטרס הפרטי שלו. אסור לנציג ציבור להיות בניגוד עניינים כלשהו, והוא צריך להיות מחויב ומסור לתושבים שלו בלבד, תוך ייצוגם בנאמנות באמינות ואכפתיות. זו אולי נשמעת אוטופיה ומציאות שאינה קיימת, אך, זו המציאות שאותה אני שואפת לייצר".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתפו, תוכניות לעתיד?

"העיר אשקלון סובלת מאוד בחוסר תעסוקה בכלל ותעסוקה איכותית בפרט. למעשה עשרות אלפי תושבים יוצאים את העיר מידי יום ויוצאים לעבוד מחוץ לעיר. גם העסקים בעיר כורעים תחת יוקר המחייה. לצערי מצבה של העיר אשקלון מדרדר בהיבט זה ובתחומים חשובים נוספים".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"אני מעריכה ומעריצה את העבודה המצוינת של ראש עיריית באר שבע מר רוביק דנילוביץ'. הוא מוכיח שאפשר לעשות דברים אחרת, אם יש חזון אמיתי ונחישות ואמונה".

מילה לסיום

"אני מאמינה שאפשר לעשות פוליטיקה אחרת. פוליטיקה נקייה שירותית ואכפתית. אני מודעת לצורך לעשות חיבורים ושיתופי פעולה לכן, אני רואה חשיבות באמון ותמיכה של קהלים רבים ככל שניתן אשר חיוניים להצלחת החזון המשותף של תושבי העיר.

אינני מבקשת אמונה עיוורת, אלא הזדמנות להוכיח את עצמי באמצעות עשייה ועבודה קשה. אני מתחייבת לשרת כל אחד ואחת מתושבי העיר באמונה וביושר ולהיות הקול שלהם הסנגורית שלהם ובעלת הברית שלהם בתהליכי קבלת ההחלטות שמעצבים את עתידנו, ולמען הדורות הבאים.

לכן, בעודנו עומדים בצומת גורלית לעתידנו בעיר, אני מבקשת בענווה ובחרדת קודש את אמון הציבור ומתחייבת לעמוד לרשות אשקלון והאשקלונים בכל עת. אני מציעה לכם לצאת למסע הזה ביחד, מאוחדים למען עתיד מזהיר יותר לקהילות שלנו ולעירנו האהובה-אשקלון. הצביעו עבורי ותני לי את הכוח להוביל לשינוי החיובי שמגיע לכולנו. בתקווה, בהכרת תודה ובהערכה ובברכת שנה טובה, שלכם תמר קידר".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: