מבזקים

ריח קשה של ריקבון ושתיקה רועמת במוקד רעידת האדמה במרוקו

תוכן עניינים

משלחת רפואית של ארגון נתן שיצאה למוקד רעידת האדמה במרקש מדווחת על הרס רב. ריח קשה של ריקבון ושתיקה רועמת של תושבי המקום שמתקשים לעכל את גודל האסון שפקד אותם

משה פריאל | כ״ו באלול ה׳תשפ״ג | יום שלישי 12 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

ד"ר מיכאל אלקן, ראש משלחת רפואית של ארגון נתן (NGO) מציין: "שני הכפרים שהגענו אליהם חרבים לחלוטין, באחד האוכלוסייה באוהלים. בשני תחת יריעת פלסטיק מחוזקת בענפים קיים ריח קשה מאוד של ריקבון".

צילום: ארגון נתן

צילום: ארגון נתן

עוד אמר ראש המשלחת ד"ר מיכאל אלקין: "התושבים שקטים מאוד ומכונסים בתוך עצמם. חופרים באופן עצמאי בערמות החורבן ומוציאים גופות לקבר אחים. הטיפול הרפואי שהענקנו בסיסי, ראשוני ומנחם יותר ממרפא. אנו מקיימים הערכות מצב כדי לאמוד את כמות הצוותים הנדרשת להמשך וגם לשיקום".

אחד מחברי המשלחת הוסיף כי, "חשוב לציין שהמקומיים מקבלים אותנו בזרועות פתוחות, שאנחנו מרגישים בטוחים איתם ולמרות הקושי שלהם, אנחנו לא רואים ייאוש או מסכנות, אלא המון עשייה וערבות הדדית.

הכפרים ממוקמים כשמונים קילומטר ממרקש. הנסיעה אליהם קשה במיוחד. רוב העבודה מתבצעת בחושך לאור פנסים, תנאי השטח אינם מאפשרים תמיד לתעד את הנעשה אך מדובר במראות קשים במיוחד וחורבן בלתי נתפס על אף שכבר ראינו אינספור פעמים מצבים כאלו בעולם, כחלק מפעילות הארגון מזה עשרים שנה, אף פעם לא מתרגלים לכך באמת".

"נער בן 14 בערך עם שריטות שטחיות על שתי הידיים. הוא לא מדבר, לוחש בצרפתית טובה שכואב לו. אנחנו מטפלים בפצעים, וראשיד מוסר שהפציעות הן מהחפירה בחורבות הבית, הוא הוציא את גופות שני ההורים, ואיבד את הקול, ואת הכל". הוסיף.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: