מבזקים

גלנט: "במיוחד בימים אלו, עלינו לשמור על השירות המשמעותי בצה"ל כערך עליון ומוביל במדינה"

תוכן עניינים

שר הביטחון גלנט בעצרת אגף המודיעין בצה"ל: "מלחמת יום הכיפורים שטלטלה את מדינת ישראל, שניתצה את הקונספציה, היא דוגמה מובהקת להשפעה הדרמטית של הערכה מודיעינית שגויה גם כאשר תמונת המודיעין ברורה"

שלום שי גיחז | כ״ו באלול ה׳תשפ״ג | יום שלישי 12 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

שר הביטחון יואב גלנט, השתתף הערב בעצרת אגף המודיעין של צה״ל, לציון 50 שנים למלחמת יום כיפור. בדבריו, התייחס השר גלנט ללקחים שהופקו במערכת הביטחון מהכשלים שהתגלו בימי המלחמה, והדגיש את חשיבות השירות בצה״ל כערך לאומי עליון.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מדבריו העיקריים מנאום שר הביטחון יואב גלנט: "מזה 75 שנים, מדינת ישראל נאבקת על קיומה, על עצמאותה, על ריבונותה ועל חיי אזרחיה. כמדינה השוכנת בלב סביבה עויינת, נהיה תמיד בנחיתות מספרית מול אויבנו לכן המפתח לקבלת החלטות נכונות וכתוצאה מכך לארגון נכון של הכוחות הוא- המודיעין. מודיעין איכותי המצביע על מה וכיצד צריך להגן ומתי ואיך צריך לתקוף".

"מלחמת יום הכיפורים, שבימים אלו אנו מציינים 50 שנים לתחילתה, אותה מלחמה שטלטלה את מדינת ישראל, שניתצה את הקונספציה, היא דוגמה מובהקת להשפעה הדרמטית של הערכה מודיעינית שגויה גם כאשר תמונת המודיעין ברורה".

"גם היום, יובל שנים אחרי המלחמה, לקחיה עדיין צרובים עמוק בבשר. עלינו להיות מוכנים למלחמה גם אם תגיע בהפתעה. חובתנו להיות ערניים, זהירים ומוכנים ליום פקודה. הרוצה בשלום ייכון למלחמה".

"יכולתה של מערכת הביטחון להגן על מדינת ישראל ולהיות מוכנה למלחמה נשענה בעבר ומתבססת גם כיום על האנשים. על הלכידות הפנימית, על היכולת לגייס לצה"ל ולכוחות הביטחון, את הטובים שבבנותינו ובבנינו, מכל שכבות הציבור, למיין ולבחור מהם את המנהיגים, המובילים אלו המתאימים ביותר לכל תפקיד ותפקיד".

"במיוחד בימים אלו, עלינו לשמור על השירות המשמעותי בצה"ל כערך עליון ומוביל במדינה, הן במערך הסדיר והן במערך המילואים. למול כלל האתגרים הניצבים לפתחנו, איומים חיצוניים גוברים והולכים, ולצידם הזדמנויות מדיניות משמעותיות, אנו חייבים להתייצב כאשר שורותינו אחודות".

"בערב הזה אני רוצה לייחד גם כמה מילים ללוחמי הצללים, לוחמי אגף המודיעין ביחידות המבצעיות המסווגות. אתם, מצליחים להפוך כל פעם מחדש את הבלתי אפשרי למציאות. בשם מערכת הביטחון כולה, ואני בטוח כי גם בשמם של האזרחים בישראל, אני רוצה לומר לכולכם – תודה".

צילום: גלעד קוולרצ'יק

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: