מבזקים

טרנדים חדשים בתעשיית הקפה

תוכן עניינים

תעשיית הקפה, עוברת בשנים האחרונות טרנספורמציה יוצאת דופן. מהיצע מסורתי וטריוויאלי שאפיין את תעשיית הקפה , להיצע עשיר ומגוון, לשימוש בטכנולוגיות חדשות, לאופן חליטה ושליטה בכל הפרמטרים של הפקת קפה משובח ואיכותי, במגוון טעמים מרקמים וארומה.  

בשנים האחרונות עלה היקף צרכני הקפה, וכיום הוא אינו מזוהה רק עם אוהבי הקפה המבוגרים. יותר ויותר צעירים מחפשים אחר כוס הקפה הייחודית. גם תקופת הקורונה תרמה מאוד להתפתחות ולצמיחת שוק הקפה על גווניו וטעמיו. שאנשים נצלו את התקופה ללמידה ולהתנסות בהכנת קפה, העלו לרשתות החברתיות ויצרו טרנדים חדשים.  פנינו לחברת קרמה+ מחלוצות תחום האספרסו האיכותי בישראל, שחלקו איתנו את הטרנדים החדשים בתעשיית הקפה ( למידע נוסף>>>  ).

חליטות קפה קרות – אהובות מאוד על שתייני הניו אייג'. אין מדובר בקפה הקר המוכר והידוע, אלא בשיטת חליטה מיוחדת המקנה לקפה את מרקמו החלק והמיוחד ואת טעמו המתקתק, שמייתר את הצורך בתוספת סוכר.  שיטת החליטה מתבססת על השריית פולי הקפה במים קרים למשך של עד 24 שעות. ההשריה מוציאה מפולי הקפה טעם ארומטי במיוחד המזכיר בטעמו שוקולד וקרמל. החליטה במים קרים ממזערת את המרירות המוכרת של הקפה החם ומדגישה את טעמי הפולים.
אוהבי קפה יכולים להתאים אישית את החליטה קרה על ידי הוספת סירופים בטעמים, חלב ומלבינים, או לערבב אותו עם חטיף קפה קפוא. בברים ובמסעדות אפשר למצוא קוקטיילים ומשקאות אלכוהוליים מיוחדים המכילים חליטת קפה קר.

חליטת קפה ניטרו – סוג של חליטת קפה קר, המועשר בחנקן. החנקן יוצר בועות קטנטנות ועדינות (בדומה לבועות של סודה עם מעט גזים),שמעניקה לקפה הקר מרקם קרמי מוקצף . קפה ניטרו מוגש מתוך חביות עם ברז, בדומה לבירה.

קפה מצונן™ בבקבוק, קפה Snapchilled  – מצטרף אף הוא לטרנד החליטות הקרות, אלא שתהליך החליטה מבוסס על תהליך שהופך קפה חם לקר מאוד בתוך דקות ספורות.   הקפה המצונן משווק בבקבוקים ובפחיות.  תהליך הקירור שומר על הטריות והטעם כך שתהליכי הבקבוק ושימור התמצית אינם פוגעים באיכות הקפה.

הקפה המצונן מגיע בקלייה ובטעמים שונים, ומעניק לכל חובב קפה חוויה מהנה.

מארזי קנקני קפה בחליטה קרה – תמציות חליטה קרה המאפשרות לחלוט את הקפה בבית, כל מה שהמשתמש צריך לעשות, הוא להוסיף מים או חלב ולהשרות לכל הלילה . ההשריה הארוכה ממצה את כל טעמי הקפה ומעניקה קפה בטעם אישי. השריה ארוכה תייצר קפה חזק, בהשוואה להשריה לזמן קצר יותר שתייצר קפה קליל ועדין.

קפה עם חמאה – הוספת כף חמאה מוציאה מהקפה את החומרים המזינים הטבעיים בחליטה. כשמוסיפים חמאה לקפה, היא פועלת כמדכא תיאבון ומקלה על תחושת רעב. חליטת קפה עם חמאה מאפשרת לשמור על רמות אנרגיה רבות במשך שעות ארוכות.

קפה בריאותיצרניות הקפה מודעות לטרנד הבריאותי ומפתחות תערובות קפה עם תוספים בריאותיים כמו נוגדי חמצון. קפה הלאטה מאצ'ה למשל, שהוא חיבור בין תה המאצ'ה היפני לקפוצ'ינו איטלקי, עשוי מעלים טחונים של צמחי תה ירוק, והוא בין הטרנדים המובילים בתחום הקפה. הלאטה מאצ'ה  מכיל נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים , וויטמין C וויטמינים אחרים, שמסייעים להפחית את רמות הכולסטרול הרע, להגן על הכבד, לשפר את תפקוד המוח ולהעניק יתרונות נוספים.
קפה מותסס – קפה מותסס הפך ללהיט בסצנת הקפה. קפה מותסס הוא סוג של קפה שכולל שלב נוסף בתהליך העיבוד הרגיל של הקפה. בשלב זה פולי הקפה מונחים בשכבה דקה על משטח, והם נחשפים לאוויר למשך ימים או שבועות. במהלך תקופה זו, ועם החשיפה לחמצן, החיידקים והשמרים הטבעיים על הפולים מתחילים לתסוס. תסיסת הקפה משפיעה על הטעם, הריח והמרקם של הקפה. הקפה המותסס הוא בעל טעם חמצמץ, מתוק ועשיר יותר. הוא גם בעל ארומה חזקה יותר ומרירות פחותה.

 פופולריות גבוהה לתחליפי חלב – טרנד שנכנס בשנים האחרונות וימשיך כנראה ללוות אותנו עוד שנים רבות, הוא השימוש בתחליפי חלב בקפה. אימוץ חלב צמחי הולך יד ביד עם טרנד הבריאות שנמצא בעיצומו כבר שנים רבות. רוב בתי הקפה מציעים כבר סוגים חלופיים של חלב כמו שיבולת שועל, חלב שקדים וסויה. לא נראה שהמגמה הזו תאט או תעלם.

תעשיית הקפה ממשיכה להמציא את עצמה בכל יום מחדש. הטרנדים החדשים משקפים את השינויים התרבותיים, הסביבתיים והקהילתיים. חלק מהטרנדים עשויים להיות תוצאה ישירה של מגפת הקורונה, טרנדים אחרים מבוססים על חידושים ועל הרצון להטיב ולשפר את המוצר הסופי. רק הזמן יגיד אלו מהטרנדים הם פה כדי להישאר ואלו מהם יחלפו מהעולם. ניתן לומר בבטחה, שהטרנדים של בריאות וקיימות ימשיכו ויתחזקו עם השנים.

קרדיט לתמונה Freepik

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: