מבזקים

מה מאפיין את שוק הרכב החשמלי יד 2 בישראל ומהם הדגמים הכי פופולריים ?

תוכן עניינים

לנגד עינינו מתגבש בימים אלה בישראל שוק תוסס וצומח של מכוניות חשמליות יד 2, שבו בולטים דגמים כמו טסלה 3, איוניק 5, קיה ev6 ואחרים

רז מור, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

המכוניות החשמליות עלו כבר מזמן על הדרך הבטוחה והמהירה לכיבוש שוק הרכב העולמי. עכשיו נשאר רק לשאול מתי ואיפה. במדינת ישראל, כך נראה, השינוי ברור וחד משמעי: לפי תחזיות עדכניות של משרד האנרגיה, עד סוף 2025 ינועו על כבישי ישראל כמעט 300 אלף כלי רכב נטענים, מהם כ-200 אלף כלי רכב חשמליים. זאת לעומת כ-52 אלף רכבים חשמליים שנעו על הכבישים בסוף 2022, ועוד כ-30 אלף רכבים חשמליים שהצטרפו אליהם במחצית 2023.

הפריחה הנוכחית בשוק החשמליות החדשות צפויה להימשך לפחות עד סוף השנה, לקראת העלאת המס על הרכבים החשמליים בתחילת 2024. במקביל להתאוששות בשוק החשמליות החדשות, ניכרת התעוררות גם בשוק המכוניות החשמליות יד שניה, בהובלת דגמים כמו טסלה מודל 3, איוניק 5, יונדאי קונה, קיה ev6 ואחרים.

מעל למחיר מחירון

2022 הייתה ללא ספק שנה מפתיעה בשוק המכוניות החשמליות. המחסור במכוניות חדשות עקב משבר השבבים הוחרף עקב מלחמת רוסיה-אוקראינה, וגרם לשבירת כללי המשחק המוכרים בשוק המכוניות החשמליות יד שנייה. במקום לאבד ערך, כמה מהדגמים המובילים בשוק, כמו רכבי טסלה יד  2, הוסיפו לערכם בשנה החולפת ואף נסחרו מעל למחיר מחירון.

מאמצע 2023, נראה כי השוק מתייצב ועומד לפני חזרה מסוימת לשגרה. אלא שלקוחות שהתעניינו ברכב חשמלי יד 2, לא היו יכולים להחמיץ תובנה חשובה וחדשה: חשמליות יד שנייה איבדו ערך לאט יותר ממכונית בנזין רגילות. מה גם שההיצע המצומצם יחסית של המכוניות החשמליות בהשוואה לביקושים הגבוהים, ממשיך לדחוף את המחירים למעלה. האם נמשיך לראות דגמי יד שנייה נסחרים מעל  או בקירוב למחירי המחירון? בחודשים הקרובים נקבל תשובה ברורה.

בגזרה אחת לפחות אין ספק: החששות שבלמו ביקושים לחשמליות יד שניה בשנים האחרונות, הולכים ומתפוגגים במהירות. בראש ובראשונה, מתפוגג החשש של נהגים רבים לגורל הסוללה, אחד הרכיבים היקרים בכל רכב חשמלי. החשמליות החדשות מגיעות כיום עם תקופת אחריות ממושכת למדי לסוללה, שתתגלגל גם לשוק היד השנייה. מעבר לכך, נעלם בהדרגה החשש מבעיות הנובעות מטווח הנסיעה של הרכבים החשמליים, מאחר שבשוק יש יותר ויותר מכוניות עם טווחי נסיעה מספקים של 400-500 קילומטרים מטעינה לטעינה.

גם ענייני התשתית מטרידים פחות ופחות את הנהגים "החשמליים": עמדות טעינה ביתית הופכות יותר ויותר לסטנדרט מקובל, ותחנות לטעינה מהירה בדרכים כבר אינן נדירות. הרכב החשמלי הפך חלק אינטגרלי מכבישי ישראל. החדירה הזו רק תלך ותתעצם, ותשפיע מן הסתם גם על שוק היד השנייה החשמלי.

הדגמים הבולטים בשוק הרכב החשמלי יד 2

מהן, אם כן, המכוניות החשמליות הפופולריות בשוק היד שנייה הישראלי – ולמה דווקא הן? ניגע הפעם בשלושה דגמים בולטים בשוק זה.

טסלה מודל 3

דגם אולטרה-פופולרי והיסטורי של טסלה, שהאיץ את מהפכת הרכב החשמלי בכל העולם. מדובר ברכב משפחתי שמעניק לבעליו תחושה וביצועים של רכב יוקרה, כולל טווח נסיעה נדיב במיוחד ועיצוב מינימליסטי אך חדשני ומרהיב בלוח המחוונים ובתא הנוסעים. טסלה 3 גם נטענת במהירות רבה (100-120 קילומטרים בתוך 5 דקות), מה שמקנה לה בצדק נקודות לחיוב בשוק היד שנייה.

איוניק 5

יונדאי חשמלית יד 2 שמציעה טווח נסיעה מכובד מאוד של 310 קילומטרים בנסיעה משולבת ויותר מ-400 ק"מ בנסיעה עירונית. כשזה מגובה באחריות בת 7 שנים לסוללה ומערכת ההנעה החשמלית, כמו גם מחיר סביר בהחלט (פחות מ-200 אלף שקל למכונית יד 2), אין פלא שהאיוניק 5 מצליחה גם בשוק היד השנייה של החשמליות בישראל.

קיה ev6

עוד חשמלית קוריאנית משפחתית, אבל חזקה ומהירה. קיה ev6, בל נשכח, היא מכונית השנה לשנת 2022 באירופה. הוסיפו לכך עיצוב פנימי וחיצוני מרשים, כולל לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה מעולים – וקיבלתם עוד אהובת קהל, גם בשוק המשומשות.

לסיכום

הביקושים לרכב חשמלי חדש או יד 2, לא צפויים להתמתן, גם אם הגורמים שדוחפים את השוק הזה משתנים תוך כדי תנועה. ואם עד לאחרונה לקוחות פנו לשוק היד שנייה עקב בעיות האספקה ומחסור בשוק המכוניות החשמליות החדשות, כעת הם מתחילים לפנות מסיבות חיוביות יותר, כמו ההבנה שהחשמליות מאבדות ערך באופן איטי יותר , שישנה אחריות מוגדלת ומורחבת לסוללות וגדילה טבעית של שוק הרכב החשמלי כולו ממעמד של קוריוז מגניב למעמד של מוביל שוק בשנים הקרובות.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: