מבזקים

תגלית היסטורית נדירה בבנימין: נחשף מרכז לייצור כלי אבן מימי בית שני

תוכן עניינים

בעבודות שנעשו להרחבת כביש 437 הנמצא בין היישוב אדם לכפר חיזמא, התגלו שרידי חציבות קדומות על ידי יחידת קצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי. עוד התגלה מרכז לייצור כלי אבן שהיה בשימוש בתקופת בית המקדש השני

שלום שי גיחז | ג' בתשרי ה'תשפ"ד | יום שני 18 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בשל העובדה שבתקופת בית שני היה נהוג להשתמש בכלים העשויים מאבן, כלי אבן התגלו ומתגלים כמעט בכל אתר בצורות שונות – כוסות, קערות, מגשים ועוד כלים שונים המסוגננים ומעוצבים בקפידה.

תגלית היסטורית בבנימין | דוברות מתפ״ש

בחפירה המנוהלת על ידי גורמים מיחידת קצין המטה לארכיאולוגיה במנהל האזרחי, נחשפו שרידים לא רק של כלים, אלא של מרכז ייצור שלם אשר כוללים כמה מחצבות הסמוכות זו לזו.

לפני כ-30 שנה, נחשף מרכז לייצור כלי אבן נוסף על ידי יחידת קצין מטה ארכאולוגיה, גם הוא נמצא בסמוך לכפר חיזמא, המשותף לשני המרכזים הוא ששניהם מלמדים כי ככל הנראה, אזור זה שימש כמרכז הכרייה, הייצור וההפצה של כלי אבן לירושלים וסביבתה.

קצין המטה לארכיאולוגיה במנהל האזרחי, בני הר-אבן: "המנהל האזרחי ימשיך לפעול לילות כימים למען שמירת האתרים והממצאים הארכיאולוגיים ביהודה ושומרון, שאלו הם חלק מאוצרות ותרבות האזור. זוהי זכות גדולה לבצע את החפירות ולגלות עולם עתיק ועשיר מתחת לאדמת המרחב. כולנו זוכים להיכרות והצצה לחיים מלאים בתרבות ויוקרה שידע המרחב לאורך הדורות בזכות גילויים יוצאי דופן אלו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: