מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: ליאור איובי מתמודד לראשות מועצת שפיר

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. ליאור איובי: "אני מאמין בתהליכים ארוכי טווח ולא בפתרונות קסם. על כן אני מתחייב לפעול רק מתוך הבנת עומק וחוות דעת מקצועיות ולא על סמך גחמות ופלסטרים"

מאיר אוליאל | ד' בתשרי ה'תשפ"ד | יום שלישי 19 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

ליאור איובי, בן 47, נשוי ואב ל- 3 בנות, נולד וגדל בין מטעי האפרסקים של מושב זרחיה. לדבריו: "בחרתי להקים פה את ביתי ולחנך פה את בנותיי". כיום הוא שותף בפרויקט בתחום הלווייניות של המחלקה לאסטרופיזיקה במכון ויצמן. לאחר 25 שנים של שירות צבאי בחיל האוויר עד לדרגת סגן אלוף, ליאור איובי רואה בראשות המועצה האזורית שפיר המשך ישיר של שירות למען המדינה והתושבים.

אז למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"25 שנה שירתי על מדים, הובלתי חיילים רבים וניהלתי תהליכים גדולים ומורכבים. גם לאחר השירות המשכתי לעסוק בפרויקטים בעלי חשיבות לאומית. התמודדות למועצה היא בסך הכל המשך ישיר של הדרך, ביטוי לרצון לשרת ולהוביל. רק הפעם בבית, בשפיר, במקום בו התחנכתי ובו אנו מגדלים את ילדינו. בעיני, אין טבעי מזה".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"כוחנו באחדותנו. כמי ששירת בחיל האויר עם אוכלוסייה חילונית ברובה, וכיום בפרויקט במכון ויצמן שגם שם רוב חבריי אינם דתיים, אני מאמין כי בשיח אמיתי אפשר לפתור הרבה. עלינו להתחשב אחד בשני ולשמור אחד על כבודו של השני, תוך ביסוס עקרונות שעליהם מושתתת מערכת היחסים במדינה. אצלנו בשפיר יש ברוך ה׳ אוכלוסייה דתית מגוונת, עדות רבות ועולם תורני עשיר לצד אוכלוסייה מעורבת בחלק מהישובים. אני יודע שאנחנו יכולים להוות מודל אמיתי של כבוד הדדי לכל המדינה".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם במועצה?

"בתחום החינוך, אני מתכוון בין היתר להגדיל את מספר המסגרות הקיימות, כולל פתיחה של תיכון ראשון במועצה. אנחנו נקל על עסקים קטנים וביתיים בכך שנסיר חסמים בירוקרטיים. נפעל לשמירה על אורח החיים הכפרי דרך בניה של הרחבות במקום מגדלים, כבישים עוקפים שלא יהפכו את יישובי המועצה לאוטוסטרדה, ופתרונות כמו חומות הפרדה לרעש מהכביש. אבל זה רק על קצה המזלג, יש לי כמובן תוכנית מלאה שמופיעה באתר".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"אני מאמין בתהליכים ארוכי טווח ולא בפתרונות קסם. על כן אני מתחייב לפעול רק מתוך הבנת עומק וחוות דעת מקצועיות ולא על סמך גחמות ״ופלסטרים״. אני לא אוותר על הקשר לאנשים, אנחנו מועצה קטנה לכן חשוב לי להיות מחובר, לפעול בשיתוף הציבור, ולהנגיש את המועצה לתושבים".

מה החזון שלך מבחינתך במועצה?

"החזון שלי נקרא גם תכנית שפיר 2030 והוא להפוך את שפיר למועצה אזורית מהמובילות בארץ.
הפוטנציאל הגאוגרפי והאנושי במועצה הוא גדול, ואני מאמין שעם הנהגה נכונה ותכנון אסטרטגי בכל תחומי החיים של התושבים, בעזרת ה' נהפוך את המועצה שלנו למקום שאנשים גאים לחיות בו להרגיש שחיים במועצה ברמה גבוהה ויביא עוד רבים וטובים להקים כאן בית".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"אני מתבונן לא מעט בעשייה ברוכה של ראשי ערים ומועצות שהובילו תהליכים אסטרטגיים ראויים להערכה. יש פרויקטים רבים שקורים מסביב ואני מתכנן ליישם כמה מהם, עם ההתאמה הנדרשת גם אצלנו בשפיר. בניה מושכלת של הרחבה ביישובי המועצה תחזיר את הדור הצעיר הביתה ואני מתכוון להוביל את הנושא".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"כולנו שליחי הציבור, ועלינו לעבוד למענו מתוך רצון ושאיפה למצוינות. אני חושב שמנהיג הוא זה שיודע להוביל ולממש חזון ארוך טווח, תוך שהוא לוקח בחשבון את כלל התושבים וער לאתגרים השונים. איש של אנשים שמסתכל לאנשים בגובה העיניים שמסייר בשטח, אינו נרתע לעסוק בנושאי ליבה, יודע לשתף אנשים סביבו ולקבל החלטות. להיות מנהל אך גם חבר".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתפו, תוכניות לעתיד?

"זה לא סוד שהתעסוקה במדינת ישראל נמצאת ברובה במרכז. אני חושב שיש הרבה דרכים שלצערי לא באות לידי ביטוי כיום. ראשית, אזור תעשיה שאושר בעבר הרחוק באזור כרמון לא קודם ושווק ומתוך כך אין אזור תעשיה כלל למועצה אזורית שפיר. אזור תעשיה משמעותי יחזק את העסקים וייתן מענה תעסוקתי לאוכלוסיית המועצה. במקביל לקדם את העסקים המקומיים, את אוכלוסיית העצמאיים ואת היזמים. אנחנו מתכוונים לעודד יזמות ועסקים קטנים הן בשיווק דיגיטלי ופרסום ובמקביל גם להסיר חסמים בירוקרטיים שמונעים מהעסקים הקיימים להתקדם. פיתוח התיירות במועצה, גם הוא נושא שנמצא בתוכנית שפיר 2030 ואני בטוח שיביא איתו צמיחה בתעסוקה המקומית. המיקום שלנו הוא מושלם ואטרקטיבי".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"את רוב שנות שרותי העברתי בדרום הארץ, אני עוקב ומעריך מאוד את העשייה המפוארת של רוביק דנילוביץ' בבאר שבע. ניכר שהחינוך נמצא בראש סדר העדיפויות שלו, לצד פיתוח התשתיות וההייטק שקידמו את העיר והפכו אותה למטרופולין חי ובועט. הוא עושה את הכל לצד האתגרים הביטחוניים הקשים שתושבי הדרום מתמודדים איתם. ולבסוף, הוא ראש עיר של התושבים – מצעיר ועד ותיק, קשוב אליהם ונמצא בגובה העיניים".

מילה לסיכום

"מאמין בצדקת הדרך, מאמין שאפשר וצריך לדאוג לכלל תושבי המועצה ולשפר בהרבה את איכות החיים שלהם. אני קורא לתושבים היקרים של שפיר לתת בי את אמונם ולתת לי להוביל אותנו לעתיד טוב יותר".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: