מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אלי לחמני מועמד לראשות העיר אשדוד

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. אלי לחמני: "ראוי כי ראש עיר לאחר 2 קדנציות יפרוש. אני אפעל בכול דרך על מנת שהחוק ישונה גם בכהונתי כראש עיר"

מאיר אוליאל | ז' בתשרי ה׳תשפ״ד | יום שישי 22 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

אלי לחמני בן 62. נשוי, אב ל- 4 ילדים וסב ל- 5 נכדים. עו"ד, נוטריון, רואה חשבון, מבקר פנים ומבקר מערכות ענ"א. לחמני, בעלים של 3 משרדים לראיית חשבון ועריכת דין- 2 באשדוד ואחד בבני ברק. מעסיק כ 28 עובדים (רו"ח, עו"ד, מתמחים, יועצי מס, מנח"ש).

אלי לחמני | צילום: יח"צ

לחמני מכהן כחבר מועצה מזה 15 שנה. בקדנציה אחרונה יו"ר סיעת אשדוד תנצח -שקיבלה 3 מנדטים למועצה. משמש כיו"ר האופוזיציה בעיר אשדוד מתחילת הקדנציה. "איני שייך לאף מפלגה. ריצה מטעם סיעה מקומית ולטובת תושבי העיר בלבד", אומר לחמני לישראל ניוז.

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"כי נמאס לראות איך מתנהלים כיום, איך האינטרסים הקבלניים ואינטרסים זרים משתלטים על העיר והתושב נדחק לאחור. אני תושב העיר, אוהב אותה ורואה את הפוטנציאל המבוזבז שבה, את הניהול הכספי הכושל של תקציב העיר המסתכם כולל פיתוח בכ3.8 מיליארד ₪ וזה מעצבן אותי ובגלל זה אני נלחם-על עתידה של העיר שלי שתישאר פלורליסטית וקשובה לצרכי כלל תושביה, נלחם להחזיר את 30000 הצעירים שעזבו את העיר בהם חלק מילדי. נלחם לשפר ולקדם את החינוך בעיר, נלחם להביא תעסוקת ראויה לעיר, נלחם לפתוח את העיר לתנועה ממנה ואליה, נלחם להפחתת מחירי הדיור, נלחם להפיכת העיר למוקד תיירות ועוד".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"לדעתי הסטטוס קוו הופר בעיר לרעת התושבים החילוניים והמסורתיים בעיר כאשר שטחים רבים ברובעים החילוניים שנועדו לטובת צרכי אותם תושבים נמסרים אך ורק לעסקנים חרדים ופעילויות ראויות שתעשנה בשבת בחלק המערבי של העיר נעצרות כי ראש העיר נכנע לכול דרישות ההנהגה החרדית ולא רואה את טובת כלל התושבים בעיר".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר ומדוע הדברים לא זזו עד כה?

"אני באופוזיציה ולכן אני נלחם, ומנעתי פעולות רבות שנעצרו עקב פעילותי. גם כחבר אופוזיציה בזכות הצבעתי והצבעת סיעתי ובזכות הצעות לסדר ושאילתות שלנו שהועלו למועצה בוצעו או קודמו לא מעט, במנעד רחב של נושאים: פארקים, גני ילדים, ביטחון, בטיחות, תיירות, בניה ועוד.  אציין כי סיעתי ואני העלנו במהלך הקדנציה האחרונה למעלה מ260 שאילתות והצעות לסדר. שווה לבדוק בכול הקדנציות קודם מה היה ההספק של כלל סיעות האופוזיציה ואף הספק כלל סיעות הקואליציה. חד משמעית".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"עקרונות היושרה, השוויון, השקיפות וזכות כול אדם לחיות לפי אמונתו: "חיה ותן לחיות".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"עיר מתפתחת שצעיריה חוזרים אליה, עיר שמבוססת על תעשיית הייטק ותיירות מתחדשת, מרינה בינלאומית, עיר שרמת החינוך שלה היא מהגבוהות בארץ, שבוגרי בתי הספר התיכוניים מסיימים עם תעודות בגרות איכותיות שעימם יכולים להתקבל לכול אוניברסיטה בארץ ולכול מקצוע בו הם חפצים, עיר עם אוניברסיטה ראויה. עיר שמחירי הדיור והשכירות בה הופכים שפויים, שצעירים יכולים לשכור או לקנות דירה; עיר שהכניסות והיציאות ממנה ואליה פתוחות ורבות. עיר פלורליסטית פתוחה שמכבדת את כלל מגזרים החיים בה: חילונים לצד מסורתיים לצד חרדים – שכולם מקבלים את צרכיהם. עיר שהחלק המערבי בה פתוח בשבת כולל שבתות תרבות, פארקים ציבוריים פתוחים ופעילות ענפה שנותנת מענה לאוכלוסייה שנזקקת לכך".

אשמח שתספר בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"אתחיל מהסוף: החלטה על אי סגירת אף גן בשנה"ל הנוכחית. החלטה על הקמת ועדה שתבחן צמצום מספר ילדים בגנים למקסימום 25 ילדים בכול כיתת גן, החלטות על הקמת הקנטרי והגלגל הענק שעברו אך ורק בזכות  תמיכתנו, החלטה על תאורת גני המשחקים, החלטה על שיפוצי בניינים, החלטה על לקיחת אחריות על המרינה, החלטות על סיוע  לאוכלוסיות  מבוגרים, ניצולי השואה ואוכלוסיות נזקקות בתוקפת הקורנה, החלטה על שמירת מרחב בטחון התנועה בסמוך לגני ילדים, החלטה  על  הגברת הבטחון לילדים, עמידה עקבית על שמירת קו החוף לטובת התושבים, העברת החלטה בדרך של קביעת שטחי מינימום בשטח המיועד להייטק על מנת למנוע הקמת משרדים במקום, העלאת נושאי איכות הסביבה לסדר היום, החלטות בנושאי חינוך -כדוגמת איחוד אחים ברישום לבתי ספר פעילויות בחינוך, פרויקט התקנת שעוני מים חכמים בכול העיר, העלאת המודעות לאפשרות להפחתת  הארנונה  שנתקלה בהתנגדות של הקואליציה ועוד ועוד".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"מראש העיר בבאר שבע ניתן ללמוד איך באמת עושים פרויקט תחבורה שמרחיב כבישים ולא מצמצמם, שפותח תנועה ולא סוגר והישגיו בתחום הבאת תעשיית ההייטק לעיר".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו, שאולי היית מתחרט?

"מיותר בעיר: להקצות את שטחי הציבור שמיועדת לטובת האוכלוסייה שמתגוררת באותו רובע, עקב אילוציו של ראש העיר, לעסקנים במגזר החרדי לבניית מבנים שלא משמשים את תושבי הרובע. אני לא בקואליציה ולכן לא שותף לה".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג ציבור כהגדרתו לפעול לקידום המטרות שבזכותם נבחר. לראות תמיד מראש מעייניו את האינטרס הציבורי ולא לראות בתפקיד כקרדום לחצוב בו. להיות קשוב לתושבים ולצרכיהם ולפעול בתקופת כהונתו לקידום העיר בה הוא מכהן".

יש לך תוכניות תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתף

"העיר חסרה מקומות תעסוקה ראויים. אין תעשיית הייטק ואין תעשיית תיירות ממשית. העדר מקומות תעסוקה ראויים דחקו את הצעירים החוצה ולכן כ30,000 צעירים עזבו ב 25 שנה האחרונות את העיר – אלה סיימו תארי הנדסה ותארים אקדמאים אחרים ואין להם מקומות תעסוקה בעיר. ישנן תוכניות רבות וסדורות כיצד מביאים את ההייטק לעיר (פתרון משולב של מקומות תעסוקה, שדרוג מערכת החינוך, שיפור התחבורה מהעיר ואליה, מגורים) וכיצד מייצרים תיירות אמיתית בעיר".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"ראש העיר של באר שבע, רוביק דנילוביץ'".

מילה לסיכום

"ללא קשר למידת הצלחתו או כשלונו של ראש עיר ראוי כי ראש עיר לאחר 2 קדנציות יפרוש. אני אפעל בכול דרך על מנת שהחוק ישונה גם בכהונתי כראש עיר".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: