מבזקים

בדיון העברות תקציביות אישרה הוועדה כ- 155 מיליון מסעיף חינוך פיתוח

תוכן עניינים

הוועדה אישרה סכום של 155 מיליון ₪ מסעיף חינוך פיתוח ליישום הסכמים פוליטיים בתוכניות שונות: פעולות ושכר, מרכזי החינוך העצמאי, מעין החינוך התורני, מוכר שאינו רשמי, מוסדות הפטור, פעילויות ופרויקטים, מינהל החינוך הדתי, תנאי שירות והכשת עובדי הוראה, תרבות יהודית, ומוסדות תורניים

משה פריאל | י"ג בתשרי ה'תשפ"ד | יום רביעי 27 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "היות ושמעתי שלוקחים כסף מכל מיני נושאים חיוניים, הלכתי לבדוק, לא לקחו משום מקום, זה כסף קואליציוני שלקחו אותו מתוך הרזרבה. ביררתי את העניין והתברר שמדובר בהסכם שהיה צריך להתבצע כבר לפני 8-9 חודשים, היה צריך אישור של היועצת המשפטית, וזה נלקח מאותה רזרבה".

בתגובה לטענות חברי כנסת מהאופוזיציה כי הכסף בחלקו נלקח מסעיף בינוי כיתות, השיב אלי מורגנשטרן, מאגף תקציבים, במשרד האוצר כי אין פגיעה באף תוכנית שיצאה לפועל או שתוכננה: "שיטת התקצוב בבינוי היא בהרשאה להתחייב, הפנייה כוללת כ-420 מיליון ₪, חלקם הגדול שינויים פנימיים במשרד החינוך, כ-155 מיליון ₪ מגיעים מסעיף של בינוי כיתות לימוד, אין בכך כדי להפחית פעילות, שכן זה תקציב פיתוח, וכל פרויקט מקבל הרשאה להתחייב עבור בינוי כיתות.

זה לא סיפור של הפחתה של בינוי כיתות לימוד, אלא הפחתה של מזומן. הצורה של הקצאת תקציבים היא צורת הרשאה להתחייב, המדינה מחויבת לשלם את ההרשאות בפועל, אם יש מזומן או לא. אנחנו מנסים לדייק, אבל לא מצליחים לדייק על השקל, וכל תנועה לפה או לשם זה עשרות או מאות מיליונים. המשמעות שאין שום פגיעה בבינוי כיתות לימוד, כל כיתה שאושרה או תוכננה תצא לפועל".

חברי האופוזיציה העלו שאלות רבות לגבי ייעוד הכספים, ומקורותיהם, בין השאר הועלתה שאלה מצד חברי האופוזיציה לגבי מקור הכספים לתקצוב סעיף: "תמרוץ וטיפוח" למוסדות החינוך, כאשר נטען כי סעיף המקור ממנו מוקצב הכסף אינו כולל שימוש כזה. לנוכח צורך לבירור הסוגיה עברה הוועדה לדון בשינויים תקציבים אחרים, ולאחר שנציגי משרד החינוך ומשרד האוצר בחנו את הסוגיה מול הלשכות המשפטיות במשרדיהם, וציינו כי הם עומדים על כשירותה, אישרה הוועדה את ההעברה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: