מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אורנה פרץ מתמודדת למועצת העיר קריית שמונה

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. אורנה פרץ: "קריית שמונה תקועה במקום כבר 25 שנה, לעיתים מרגיש שהזמן עצר כאן מלכת"

מאיר אוליאל | י"ג בתשרי ה'תשפ"ד | יום רביעי 27 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

אורנה פרץ נשואה, אמא ל-3 ילדים וסבתא ל-7 נכדים. נולדה בחדרה, גדלה באור עקיבא, משם משפחתה עברה לדימונה ובשנת 1976 עברה להתגורר בקריית שמונה ומאז ועד היום אורנה פועלת כפעילה ציבורית וחברתית בעיר. כיום היא מתמודדת מס' 2 של מישל בן שימול מטעם סיעת "רוח חדשה.

המרוץ בדרך לראשות: אורנה פרץ מתמודדת למועצת העיר קריית שמונה

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"בשנים האחרונות אני פעילה חברתית ופוליטית עם כמות הצלחות שאני גאה בה. ההתמודדות אל מול הבירוקרטיה במדינה וברשויות מקשה מאד על האזרח, לאחר שנים של פעילות הבנתי שההשפעה הגדולה ביותר שאני יכולה להשיג נובעת מתוך המערכת. רק כך אני אוכל להשפיע יותר למען הציבור המוחלש, או כמו שאני קוראת להם "הציבור השקוף" שקולם לא נשמע. לצערי ראשי ערים מעולם לא הקדישו מזמנם או תקציבם לאותו ציבור שקוף בתחומי הרווחה והדיור הציבורי, שם החלטתי לקחת על עצמי את המשימה ולהיות זו שתעזור להם להביע את קולם".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים

"אנחנו מדינה יהודית בראש בראשונה. מס' 1 בסיעת "רוח חדשה", מישל בן שימול, הוא אדם מאד חרדי, אני אישה חילונית שמגיעה ממשפחה מאד דתיה, חופש הפולחן והדת חשובים לי מאד, ובאות הנשימה אנחנו מוצאים את הדרך לעבוד יחד בכבוד ובהערכה. בימים אלה אני נלחמת בכל כוחי לשמר את צביון העם היהודי, אסור לנו לוותר על יהדותנו, חרדי או חילוני – כל אדם בעם שלנו הוא בראש ובראשונה יהודי".

מה הדברים שאת היית חושבת לקדם בעיר?

"חלום חיי הוא שקריית שמונה תהיי עיר תיירות מהמובילות בארץ, נקייה ומטופחת, עיר עם מקורות תעסוקה רבים ומשתלמים כדי שילדנו לא יאלצו לעזוב כדי לחפש פרנסה, עיר נגישה במיוחד לנכים וילדים עם מוגבלויות.
אחד הדברים הבולטים בעיר הוא שנכון להיום, בניין העירייה לא נגיש בשום צורה לנכה שרוצה להגיע להיפגש עם ראש עיר, להגיע למחלקת הנדסה, למע"מ או לשאר השירותים המסופקים בבניין.

חשוב לי לקדם בנוסף את נושא הדיור הציבורי, והרפואה המתקדמת בצורת בית חולים בעיר.
קריית שמונה ממוקמת היום בין המקומות הראשונים בארץ של אחוז האוכלוסייה שמקבלת הבטחת הכנסה. אני רוצה לראות עוד בימי חיי, בית קשיש ענק שבו כל קשיש יוכל לקבל מענה מלא ותמיכה. כפי שנאמר "אל תשלכיני לעת זקנה".

"קריית שמונה תקועה במקום כבר 25 שנה, לעיתים מרגיש שהזמן עצר כאן מלכת. אני מבינה את חוסר האמון שיש היום בפוליטיקאים, זו אחת הסיבות שאני לא קוראת לעצמי כך, אני חיה בדיור ציבורי, אני מרגישה את השטח ואת האוכלוסייה יותר מכל אדם אחר, אני יודעת מי אני מגיל קטן ותמיד פעלתי למען האחר יותר מאשר לעצמי. אנחנו בני אדם לפני הכל ואסור לנו לשכוח מאין באנו ולאן אנחנו רוצים ללכת".

מה העקרונות שלא תוותרי במהלך השירות הציבורי?

"לא אוותר על הערכים שלי ועל העקרונות שבהם גדלתי וגידלתי את ילדיי. לא ניתן לשחיתות להגיע אלינו. הסיעה שלנו "רוח חדשה" היא סיעה עצמאית שלא נתמכת על ידי שום מפלגה, אנחנו לא מקבלים תרומות מתושבי העיר ושומרים על יושרנו מעל הכל. אנחנו כאן בשביל ולמען התושבים של קריית שמונה".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"בראשונה, החזון שלי הוא שקריית שמונה תהיה עיר מאוחדת, עיר תיירות מדהימה, עיר ענקית עם תרבות, ספורט וחינוך, אני רוצה לראות את ילדינו חוזרים לעיר וחיים כאן באותה רמה ואיכות חיים כמו בכל עיר אחרת במרכז הארץ. בנוסף, אחד החלומות הגדולים שלי הוא להקים מבנה לנזקקים על שם אמא שלי זיכרונה לברכה, שנפטרה צעירה מאד ולא זכיתי לגדול איתה".

אשמח שתספרי בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"זו הפעם ראשונה בה אני מתמודדת למועצת העיר, אבל כפעילה חברתית יש לי לא מעט הישגים בדיור הציבורי ועל כך נבחרתי לנהל את מחוז צפון מטעם פורום הדיור הציבורי".

איזה דבר היית לומדת כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"הייתי לומדת מעירית דימונה איך לשפר את תנאי העיר, להקים פארק מים ענק ולשפץ את כל המבנים הוותיקים משנות ה-50 כולל חיזוק מפני אסון רעידת אדמה".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג ציבור מבחינתי הוא שליח וחלה עליו החובה לחשוב על בעיות הציבור כאילו הוא בנעליו. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יבינו שהם עובדים למען הציבור ולא הציבור עובד למענם".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתפו, תוכניות לעתיד

"בשנים האחרונות שמו דגש משמעותי על משרות הייטק ופודטק, אבל לצערי הרב לא פותחו מקורות תעסוקה לשאר האוכלוסייה, בדגש על בני 45 ומעלה".

ראש/ת עיר מודל לחיקוי עבורך?

"בני ביטון ראש עירית דימונה, ראש עיר שהרים תנופה אדירה בעיר".

מילה לסיכום

"אני מקווה שמאות המשפחות להם סייעתי בדיור הציבור יזכרו כמה חשוב לשים בעירייה אישה חזקה שלא חוששת להילחם למענם, אישה שלא חוששת להביע את דעתה ולא חוששת ממאבק.
אני מתפללת שנבחר למען שיוון זכויות בעיר האהובה שלי".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: