מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: רפאל סאלב מתמודד למועצת קריית שמונה

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. ראש סיעת הציונות הדתית בקריית שמונה, רפאל סלאב: "אנחנו נהיה תעודת הביטוח של התושבים בקואליציה שיוביל ראש העיר שייבחר. נשים דגש על עשייה וטוהר המידות".

מאיר אוליאל | כ׳ בתשרי ה׳תשפ״ד | יום חמישי 5 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

רפאל סלאב בן 30, נשוי ואב לחמישה, מנהל מערכות חינוך בלתי פורמלי בקרית שמונה בצפון ומנהל פרויקטים שמגשימים את החזון שלו לחיבור החינוך הבלתי פורמאלי לפורמאלי, בכל רחבי הארץ מטעם OU ישראל.

רפאל סלאב, מתמודד למועצת קריית שמונה

נבחרת לעמוד בראש רשימת הציונות הדתית ותתמודד למועצת העיר. מה הבשורה שאתה מביא?

"ברשותך, אני חייב לפתוח בסיפור. 23:00 בלילה, שנת 2010, תלמיד כיתה י"ב שהגיע לבחון את הישיבה. יורד בתחנה הלא נכונה מול מכבי האש, מחפש את הדרך בפעם הראשונה לישיבה. תתפוס טרמפים, הציעו לי. מי יעצור לי עכשיו לישיבה בשעה זו? תוך 2 דקות עוצרת מישהי ואני שואל: את מגיעה לישיבה? בא, תעלה היא אומרת. אנחנו עולים לישיבה, היא אומרת לי, איך אני אוהבת את הישיבה, כל שמחת תורה באים אלינו לבית הכנסת ועושים שמח, איזה חבר'ה טובים. היא מורידה אותי ואני רואה אותה מסתובבת ונוסעת חזרה. כאן התחלתי להבין שהגעתי לעיר עם מרקם אנושי מיוחד. זכיתי לבנות פה בית ומשפחה ולגדל כאן את ילדיי בחינוך המדהים בעיר – כבר 12 שנה".

מה הבשורה שלך לתושבי קריית שמונה, מה תקדם?

"קודם כל, לפני הכל, לשמור על הטוב הקיים פה. אנחנו מרבים לדבר על השינויים וההתחדשות שהעיר זקוקה לה ושוכחים לדבר על הקסם שכבר פה איתנו. מכאן, אנו נפעל להביא למועצה רוח צעירה עם ניסיון עשיר בעשייה חברתית וחינוכית למען הקהילה.

אני שומע קולות מהשטח ומכיר באופן אישי בני נוער מהמועדון שלי בעיר שמשתחררים מהצבא וממהרים לעזוב את העיר. חשוב לי שהילדים שלנו ירגישו וידעו שהם יכולים להתפתח ולהגשים את עצמם בגדול גם פה בבית.

הדרך ליעד הזה מתחילה בהשקעה בחינוך מגיל צעיר עד לליווי מדויק עד לאחר צבא, כולל תרבות ומקומות מותאמים לצעירים. יחד עם החינוך נשאף להמשיך לפתח כלכלה מתקדמת על מנת שיהיה לצעירים לאן לשאוף.

גולת הכותרת שלנו זה חיזוק תנועות וארגוני הנוער הפועלים בעיר בשיתוף פעולה עם המתנ"ס.
דבר נוסף ומהותי שאדאג לו באופן אישי זו מערכת החמ"ד. אנחנו נפתח תוכנית חומש למערך החמ"ד בעיר וניתן מענה משמעותי למסגרות הללו מהגנים, דרך היסודי ועד לתיכון.

בנוסף, עם השותפים שיש לנו בממשלה, אנחנו עובדים כרגע יחד עם משרד האוצר וגורמים בעירייה על תכנית פינוי בינוי בהיקף חסר תקדים שברגע שתתוקצב ותאושר תצא לפועל במהירות שיא. הבחירות הקרובות יאופיינו במספר רשימות גדול יחסית שיתמודדו רק למועצה. כבר נתוודענו לחלק מהרשימות והשמות שרובן ככולן מדברות על הנושאים החברתיים".

במה אתה תתמקד?

"בנוסף לנושאים החברתיים שנדאג להם כחלק מה -DNA שלנו, אנו רואים חשיבות רבה מאוד בהעצמת תחומי החינוך, תרבות, פיתוח כלכלי, חיזוק תחושת השייכות והשארת הצעירים בעיר".

האם תתמכו במועמד מסוים לראשות העיר?

"אנחנו נהיה תעודת הביטוח של התושבים בקואליציה שיוביל ראש העיר שייבחר. נשים דגש על עשייה וטוהר המידות. אני מכיר את המתמודדים באופן אישי ויודע שכולם רוצים לעשות טוב למען העיר. אנחנו, כמיטב המסורת של הציונות הדתית והמפד"ל לדורותיה, משמשים בית לכולם. אני ער לקשיים שהתושבים מעלים ואדאג לפתוח באופן אישי מוקד לפניות הציבור. מוקד שישמש את תושבי העיר ללא קשר למי שייבחר לראש הרשות".

מה עם איחוד עם רשימות אחרות? אם כן, מי?

"בבחירות הקרובות יהיו מספר רב של רשימות שמתמודדות למועצה ולרשות. אנחנו בע"ה רצים למועצת העיר ונעשה ככל יכולתנו להפיץ את הבשורה שאנחנו מביאים איתנו. ככל שאנחנו גדולים יותר, הקואליציה תהיה יותר יציבה והעשייה תהיה יותר גדולה ומשמעותית. חיבורים באופן כללי זה דבר מבורך, ובלבד שהם נעשים בראייה ציבורית כוללת ולוקחים בחשבון את רצון הציבור".

מילה לסיכום

"אנחנו כאן בשביל להביא בשורה ולעבוד. בעזרת השם נעשה ונצליח".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: