מבזקים

השרה להגנת הסביבה בשמורה ההסכמית: "בסביבה אין גבולות, אנחנו אתכם במאבק החשוב הזה"

תוכן עניינים

עידית סילמן השרה להגנת הסביבה, ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן הגיעו לביקור בשמורה ההסכמית כמי שאמונה על שמירת הטבע של מדינת ישראל. השרה סילמן הודיעה את הצטרפותה למאבק החשוב בשמורה

משה פריאל | כ׳ בתשרי ה׳תשפ״ד | יום חמישי 5 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

השמורה ההסכמית היא מקטע ממדבר יהודה שנמסר במסגרת הסכם ואי לידי הרשות הפלסטינית במעמד של שטח B שפירוש שליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית ושליטה ביטחונית ישראלית. כזכור מועצת גוש עציון פתחה במאבק ציבורי רחב היקף נגד העיר הבלתי חוקית שקמה במדבר יהודה בניגוד להסכמי אוסלו.

ביקור השרה להגנת הסביבה בשמורת ההסכמים במדבר יהודה

 

בפתיח של דבריו ציין נאמן: "השרה סילמן ברוכה הבאה לאוסלולנד" והוסיף: "מקום שהמדינה הפקירה אותו והיום עומדת ונבנית כאן עיר ערבית שמטרתה לחצות בין גוש עציון לים המלח. את אמונה על שמירת הטבע של מדינת ישראל, ואנו מבקשים ממך לפעול יחד עם שאר השרים. לדרוש כאן אכיפה, לדרוש כניסה של כוחותינו, לעצור את ההפקרות ולהשיב את הטבע לעם הזה".

השרה סילמן השיבה וציינה את ביקורה בעבר במקום יחד עם ראש המועצה והדגישה כי מה שנראה עכשיו אחרי מספר חודשים מטריד מאוד. "הבנייה מתקדמת בקצב אדיר. כל פעם אנו מגיעים לכאן אנו רואים בנייה מסיבית והשחתה של ערכי הטבע אנו יודעים שבסביבה אין גבולות ומה שקורה במקום אחד משפיע על שאר החלקים, ולכן אנחנו מחויבים וגם רוצים לייצר אכיפה מסודרת בכל מה שקשור בשמירת הטבע במדינת ישראל שלמה אנחנו אתכם במאבק החשוב הזה".

השרה התייחסה גם להיבט המדיני וההתיישבותית מול הניסיון של הרשות הפלסטינית להפוך את גוש עציון למובלעת ולייצור רצף טריטוריאלי ערבי, היא הזכירה את הדיון שצפוי לקיים ראש הממשלה בקרוב בנושא בעקבות מאבק המועצה האזורית גוש עציון בנושא.

שלמה נאמן הודה לשרה סילמן על ביקורה ועל הדאגה שלה לשמירה על ההתיישבות

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: