מבזקים

מתקפת פתע וטרור בבוקר יום שבת בעוטף: מאות לוחמים ואזרחים נרצחו ונחטפו לעזה

תוכן עניינים

בשעה 6:30 בבוקר שבת ושמחת תורה, החלה מתקפת פתע נרחבת של רקטות לעבר ישראל שפגעו בבתים ובאזרחים. מתוך ארבעה מוקדים חדרו לישראל רוצחי הטרור של חמאס וגא"פ, השתלטו על יישובי העוטף והחלו לרצוח ישראלים בתוך הבתים

ישי אלבז | כ"ב בתשרי ה'תשפ"ד | מוצאי שבת 7 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בזמן שהמחבלים הארורים והרוצחים ירו ללא אבחנה באזרחים ישראלים, שוגרו רקטות עד גוש דן וירושלים לאורך כל היום. בשעה 8:00 מוחמד דף ראש הזרוע הצבאית של חמאס, לקח אחריות על המתקפה מרצועת עזה על ישראל והודיע: "הזהרנו את האויב שחילל את אל-אקצא".

צילום רשת חברתית

 

צילום מתוך רשת חברתית ערבית
צילום מתוך רשת חברתית ערבית

 

במשך שעות רבות צה"ל לא הגיב למתקפה ברצועה והמחבלים שחדרו עם רכבים ונשקים, מהיבשה, מהאוויר ומהים, נכנסו למוצבים צבאיים, הצליחו להרוג חיילים רבים ולקחת אחדים מהם בשבי ואף אחד לא הפריע להם במסע ההרג.

המחבלים השתלטו על מוקדים ישראלים בדרום. רצחו תושבים רבים מישיבי העוטף, השתלטו על מסיבת טבע שנערכה סמוך לקיבוץ בארי בהשתתפות של 5 אלף צעירים, ירו בהם ללא הבחנה וחטפו רבים מהם לעזה.

במשך כמה שעות ארוכות, צפו אזרחי ישראל בסרטונים ובתמונות שהפיצו המחבלים הרוצחים ברשתות החברתיות, תוך הרגשת מצוקה גדולה, קמה צעקה גדולה: איפה הצבא שלנו? איפה חיל האוויר? איפה הממשלה, מדוע כולם שותקים?

סגן מנהיג החמאס סאלח אל-עארורי הודיע ברשתות: "התחלנו במבצע נרחב 'שיטפון לאל אקצא' כדי להגן על אל-אקצא מפני הציונים ולשחרר את האסירים שלנו. כולם חייבים להילחם בקרב הזה, במיוחד לוחמי ההתנגדות בגדה המערבית".

לקראת 9:00 החלה השתלטות חמאס על מוקדים ישראלים. מחבלים חדרו לתחנת משטרה בשדרות ורצחו מעל 20 שוטרים. ההשתלטות הסתיימה רק בשעות הלילה המאוחרות אחרי שצה"ל הרס התחנה.

עוד מאירועי הבוקר: קרבות ירי באשכול עם אזרחים שנפגעו מהאש. התבצרות מחבלים עם בני ערובה בבתים באופקים וחטיפה של 5 חיילים. בשעה 10:00 הגיעו מחבלים למסיבת טבע סמוך לרעים והחלו לרצוח את האזרחים ולחטוף אותם לעזה.

בשעות הצהרים כוחות הביטחון השיגו שליטה על החדירה לדרום הרצועה. דו"צ הודיע כי עשרות מטוסי קרב וכלי טיס תקפו בשעות האחרונות 17 מתחמים צבאיים ו-4 מפקדות מבצעיות של חמאס ברחבי רצועת עזה.

ראש הממשלה נתניהו כינס את ישיבת הקבינט המדיני בטחוני ואמר: "מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו. היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו. אנחנו במלחמה, במלחמה צריך לשמור על קור רוח. אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד, כדי להשיג את היעד העליון שלנו – ניצחון במלחמה".

בשעות אחר הצהרים החלו להגיע יעודים כי בישוב בארי מתבצרים מחבלים בחדר אוכל עם 50 בני ערובה. התנועה קיבוצית הודיעה כי היא דורשת מהממשלה ומצה"ל "להתנער מיד מההלם והתדהמה, לצאת למתקפה ולשחרר את הקיבוצים, המושבים וערי הדרום. זהו מבחן הריבונות שעומד עכשיו בפני ממשלת ישראל. התנועה הקיבוצית מתעטפת באבל כבד על טבח בניה ובנותיה, נשים גברים וטף שנרצחו בדם קר בביתם בקיבוצים רבים בעוטף עזה".

בצה"ל הודיעו: "יש לחימה על אוגדת עזה בסיוע מסוקי קרב ומפקד אוגדת עזה מנהל לחימה. יש לנו כוחות של צה"ל בכל היישובים בדגש על כוחות מיוחדים. מבצעים חסימות בכל המרחבים שעוברים את העוטף. יש תקיפות של חיל האוויר בכמה מוקדים מסוקי קרב, כלי טיס לא מאוישים וגם קרב תוקף על הגדר בכל מוקדי הפרצות. יש מאות תקיפות על הגדר ויש מאות הרוגין ביניהם מחבלים רבים על הגדר".

בשעות הלילה המאוחרות הודיע דובר צה"ל כי יש שליטה על מרבית היישובים ביניהם שדרות, סופה, כרם שלום, נירים, נציב העשרה, ניר עוז, מוצב נחל עוז, חולית, ניר עם, ניר יצחק, באר שבע, שדה תימן, מגן, שדרות, אורים.

ישראל ספגה אבידות רבות של אזרחים וחיילים, צה"ל הכריז על מלחמה והחל גיוס ענק של מילואים.

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: