מבזקים

בעקבות המלחמה בישראל התבקשה הקהילה היהודית באנטוורפן לנעול את בתיהם

תוכן עניינים

הקהילה היהודית באנטוורפן מבקשת מהיהודים לשמור חלונות ודלתות סגורות עד להודעה חדשה. בארט דה וובר (N-VA) יו"ר מפלגת הברית הפלמית החדשה, מגביר את המעקב בשכונה

גבריאל ודררו | כ"ה בתשרי ה'תשפ"ד | יום שלישי 10 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

ביום ראשון בערב קראה הקהילה היהודית באנטוורפן לחבריה לשמור את החלונות והדלתות של המוסדות היהודיים הרבים סגורים עד להודעה חדשה. עצה זו באה בהקשר של המצב בישראל ומתוך חשש לייבוא ​​הסכסוך לארצנו.

לפי ועדת התיאום של הקהילות היהודיות של אנטוורפן, גם בימים הקרובים תהיה נוכחות משטרתית מוגברת סביב מוסדות יהודיים כמו בתי ספר ובתי כנסת, ממש כמו בסוף השבוע הזה. הקהילה עצמה משתמשת גם במתנדבים נוספים כדי לפקוח עין על הדברים, באמצעות שירות הביטחון שלה שמירה.

"יחד עם המשטרה וגורמי הקהילה, שמירה ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב", נמסר. "בשלב זה, לא דווחו או נצפו איומים ספציפיים עבור בלגיה ואנטוורפן בפרט. עם זאת, אנו מבקשים מהקהילה לשמור על ערנות ולדאוג שהדלתות והחלונות של מוסדותינו יהיו סגורים. דווח גם על כל דבר שנראה חשוד או חריג".

ראש עיריית אנטוורפן, בארט דה וובר (N-VA) אומר באמצעות דוברו כי המשטרה "נוקטת בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח את הבטיחות", ומאשר כי ימשיך להיות פיקוח משטרתי נוסף במוסדות יהודיים. "המשטרה המקומית שלנו עוקבת מקרוב אחר המצב, בשיתוף פעולה טוב עם הקהילה היהודית", אומר דוברו יוהאן ורמנט.

בדיוק כמו מייקל פרייליך, חבר פרלמנט של N-VA, לשעבר העורך הראשי של 'Joods Actueel' ודובר הקהילה היהודית באנטוורפן, ראש העיר דה וובר רוצה שהמשטרה הצבאית או הפדרלית תתפרס שוב כדי לאבטח את השכונה היהודית באנטוורפן.

"אני מצר על כך שהממשלה הפדרלית צמצמה את אמצעי האבטחה כדי להגן על הקהילה היהודית ב-2021", אמר דה וובר. "בשיתוף עם המשטרה המקומית ושירות הביטחון הפרטי שמירה, אנו עושים כל שביכולתנו כדי להשלים בצורה נחרצת את החסר הזה. ההשפעה המרושעת של הפונדמנטליזם האלים המאיים על אירופה מעוררת דאגה רבה. אנו רואים כיצד מוסדות יהודיים בגרמניה, למשל, מותקפים ומאיימים. ממש נדרשת ערנות".

מקור

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: