מבזקים

הקלה בציבור הישראלי לאחר הקמת ממשלת חירום – קבינט ניהול המלחמה

תוכן עניינים

בשעה טובה: ימים ספורים לאחר שחלק גדול מהציבור בישראל ציפה להקמת ממשלת חירום וקבינט ניהול מלחמה, סוכם היום על הקמת הקבינט. סוגיה חשובה זו העסיקה את הפוליטיקאים ולא פחות ואולי יותר את הציבור במדינת ישראל שלפי שעה נמצאת במלחמה

משה פריאל | כ״ז בתשרי ה׳תשפ״ד | יום רביעי 11 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בעוד המחבלים האכזריים בני הבלייעל ממשיכים בירי הרקטות והלחימה שנמשכת בדרום, צה"ל ערוך לקראת פתיחתה אולי של גזרה נוספת בצפון, שוב נפגשו היום לפני הצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ, לדון בהקמת ממשלת חירום.

במהלך השיחה שנעשתה בארבע עיניים דרש יו"ר המחנה הממלכתי גנץ, לצרף לקבינט המצומצם לניהול המלחמה את הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט חבר מפלגתו איש צבא עטור ניסיון ביטחוני, אליו לקבינט המורחב יצטרפו בין שניים או שלושה אנשים.

עוד דרש גנץ הקמת פורום מצומצם שינהל את המלחמה שתהיה לו אפקטיביות משמעותית.
המפגש בין שני ראשי המפלגות היה קצר וזורם. כאשר בני גנץ עשוי לכהן בממשלה כשר בלי תיק.
אך נוצרה בעיה עם כניסתם של השושבינים האחרים והם שאר מנהיגי האופוזיציה שלפי שעה הם בחוץ.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עומד על שלו שתנאי לכניסתו לממשלה. הוא שאיתמר בן גביר יפסיק לכהן כשר לביטחון לאומי, וחברו לדרך יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ המשמש גם כשר במשרד הביטחון במקביל לתפקידו כשר האוצר לעקר ולהוציא ממנו את הסמכויות ביהודה ושומרון.

באשר לאביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו עד כה בדומה ללפיד לא נערכו שיחות בדבר האופציה כניסה לממשלת החירום. ואילו מירב מיכאלי יו"ר מפלגת העבודה ציינה כי בתקופה זו של ישראל במלחמה, היא תיתן גיבוי לממשלה.

בקבינט ניהול המלחמה יהיו שלושה אנשים ראש הממשלה, שר הביטחון, ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ.

בנוסף יכהנו רא"ל במיל גדי איזנקוט והשר רון דרמר כמשקיפים בקבינט ניהול המלחמה. מטעם המחנה הממלכתי יתווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט חילי טרופר ויפעת שאשא ביטון כמשקיפה.

בנוסף יישמר מקום בקבינט ניהול המלחמה ליאיר לפיד במידה ויצטרף. במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה.

השר בן גביר צייץ: "מברך על האחדות, עכשיו צריך לנצח".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין אמר: "חתימת ההסכם להקמת ממשלת החירום הוא המעשה ההכרחי והנכון ומכאן פועלים ביחד".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: