מבזקים

סיפורי הגבורה של הכוחות הלוחמים במרחב עוטף עזה במלחמה

תוכן עניינים

חילוץ תחת אש צולבת בתוך בתים בוערים. חילוץ פצועים, התקלות עם מחבלים והתנהלות בקור רוח מוחלט. אלו סיפורם של כוחות הגבורה שלחמו במרחב עוטף עזה במלחמה העקובה מדם

אהרון קלפה | כ״ז בתשרי ה׳תשפ״ד | יום רביעי 11 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

סמ״ר (מיל׳) ד׳, לוחם ביחידת לוט״ר.
עם פתיחת הלחימה, סמ"ר ד' חתר למגע והגיע ליישוב בארי. שהגיע ליישוב ראה מולו בית בוער, ד' מיד התקרב לבית על מנת לראות האם יש בו אנשים וחילץ לבדו זוג קשישים מתוך הבית הבוער תוך הרגעתם בקור רוח מוחלט. בהמשך, סמ"ר ד' יחד עם יחידתו וכוחות משייטת 13 נתקלו במחבלים. במהלך ההיתקלות סמ"ר ד׳ נפגע משלושה כדורים ברגליו. תחת אש, ד' ביצע על עצמו חוסם עורקים תוך כדי שחבריו מחזיקים לו את הרגליים. במקביל, סמ"ר ד' גילה אומץ לב והמשיך לירות ולהילחם. בסיום האירוע חולץ לבית החולים סורוקה. בזמן הלחימה, מפקד היחידה שלו ולוחמים אחרים סביבו נהרגו וסמ"ר ד' המשיך להילחם.

סמ״ר (מיל׳) ד׳, לוחם ביחידת לוט״ר | צילום דובר צה"ל

 

סמ"ר י', לוחם בסיירת נח"ל
סמ"ר י' היה במוצב סופה כאשר מחבלים פשטו עליו. לאחר שמפקד הפלגה נהרג באירוע ההיתקלות, י’ לקח את הפיקוד על כתפיו והוביל את ההיתקלות עם המחבלים. יחד עם שלושה מחבריו, הצליח י' למנוע מכ-20 מחבלים לחדור ולפרוץ את הש"ג הראשי. לאחר שהמחבלים הצליחו לפרוץ דרך הש"ג האחורי, י' שימש ככוח מכווין למסוקי קרב שהגיעו לתגבר ולעזור בלחימה, וניהל את החברת והכוונת הכוחות המתגברים.
לאחר שהכוחות חברו אליהם, בעקבות פציעתו של חברו של י׳ מירי, יצא י' לחלץ את הפצוע ואף פינה עם עוד שני חבריו את מפקד הפלגה שנהרג ליד המוצב. סמ"ר י׳ היה אותו הלוחם אשר ניטרל את המחבלים באירוע בו נהרג רס"ן בר פלח ז״ל ובהמשך גם קיבל על פעולתו צל"ש.

סמ"ר י', לוחם בסיירת נח"ל | צילום: דובר צה"ל

רס״ן א׳, מפל״ג במגלן
רס"ן א׳, מפקד פלוגה ביחידת מגלן, הגיע לשדרות באותו הרגע ששמע על החשד למחבלים. מיד עם החשד, נסע א' למקום באופן עצמאי.בדרך לנקודה פגש לוחם מג״ב ואיחד איתו כוחות. כאשר א' ראה למולו שתי בנות שמתחבאות לא חשב פעמיים ומיד הביא להן את המפתחות לאוטו שלו ואמר להן: ״קחו אותו ותסעו מפה״. רס"ן א׳ התחיל לבצע סריקות במושב יכיני שם נתקל במחבלים. בהיתקלות ניטרל י' שניים מהמחבלים, א׳ נפצע מכדור בידו ובבטנו. כעת א' מאושפז במצב יציב.

סגן א׳, מפקד צוות ביחידת אגוז
סגן א׳ סגר שבת באיו״ש כאשר הוקפץ במפתיע בשבת ב06:30 בבוקר יחד עם הצוות שלו לגזרת העוטף. א' וצוותו הגיעו ישר למוצב כיסופים. כשהגיעו למוצב, הבינו שיש 15 מחבלים שלכדו תצפיתניות בחדרים ובחמ״ל, א׳ הבין שעליו ועל צוותו להילחם ולהשיג שליטה על המוצב והחל בקרב. במהלך קרב של מספר שעות, הם הצליחו להשתלט על המוצב, לחסל את כל המחבלים והתצפיתניות חולצו. במהלך הקרב נהרגו שלושה מחייליו של א׳ והוא נפגע מכדור שחדר מהכתף עד לבטנו.

סמל חביב טיאב, חפ״ק סמאו״ג 80
סמל חביב טיאב הגיע יחד עם סגן מפקד אוגדה 80, מפקד לוט״ר אילת ושלושה לוחמים נוספים לקיבוץ סופה ביום שבת בבוקר בזמן שהתקיים קרב עם מחבלים במוצב סופה. חביב, הסמאו״ג ושלושת לוחמי לוט״ר אילת, היו היחידים בקיבוץ סופה ובמשך מספר שעות הדפו ונלחמו עם מחבלים בקיבוץ, כאשר יש בידיהם נשק קל בלבד. חביב והכוח נלחמו מול עשרות מחבלים והצליחו להדוף אותם עד להגעת תגבור נוסף של לוחמי לוט״ר אילת.

סמל חביב טיאב, חפ״ק סמאו״ג 80 | צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: