מבזקים

עבריינים ופדופילים משתמשים באפליקציות לביצוע עבירות ברשת

תוכן עניינים

נעצר חשוד בשורה של עבירות מין ברשת האינטרנט כלפי קטינות בחו"ל. בית המשפט בראשל״צ האריך עד ל31/1 את מעצרו של החשוד ז׳אק זרקה תושב אריאל בן 48, אשר נעצר על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל.

זאת לאור החשד שפגע מינית בעשרות קטינות במדינות שונות באמצעות רשת האינטרנט, זאת תוך שימוש באפליקציית musical.ly ואפליקציות נוספות כגון :

‏ooVoo

‏Kik

‏Spinchat

החקירה החלה בעקבות תלונה שהתקבלה ברשות אכיפה בחו"ל וטופלה במסגרת השת"פ הבינלאומי ביחידה ארצית של משטרת ישראל. הודות לפעילות מאומצת במישור המודיעיני והחקירתי ושיתוף פעולה הדוק עם מגוון רשויות אכיפה, נחשף חשד לכך שהחשוד יצר קשר עם קטינות נוספות במדינות שונות, תוך שהוא מתחזה בעצמו לקטינה. בפני חלק מהקטינות חשף עצמו החשוד בהמשך בזהותו האמיתית תוך שהוא מעמיד פנים כי הינו חבר של הקטינה לה התחזה. על פי החשד ביצע בקטינות מעשים מגונים ואף כאלו העולים כדי אינוס באמצעות הרשת בעודו צופה בהן.

לחשוד נגישות לקטינים בשל היותו מורה פרטי וכן מדריך טיולים.

משטרת ישראל מבקשת כי במידה וישנם קרבנות נוספים אשר נפגעו על ידי החשוד, יש לפנות ולהגיש תלונה בתחנת המשטרה הקרובה אליכם.

אפליקציות המכוונות לקטינים עולות באופן תדיר בתיקי חקירה וניכר כי פדופילים מנצלים אותן על מנת לתור אחר קרבנות.

כמו כן משטרת ישראל פונה להורים לילדים ובני הנוער לגלות עירנות, לפקח ולהזהיר שוב ושוב את ילדיהם לא ליצור/ להיענות לשום סוג של תקשורת עם זרים ברשת, להימנע משליחת תמונות או סרטים אישיים לזרים, כיוון ואלו עשויים לשמש לסחיטתם או להיות מופצים.

מורים, מחנכים, מדריכים והורים: נא לעודד ילדים ובני נוער לדווח למבוגר או למשטרה באם הם נפגעים או חשים מאויימים על ידי משתמש אינטרנט. על הורים המעניקים לילדיהם גישה אל הרשת לוודא כי הילדים מודעים לכללי גלישה בטוחה.

 

מאת: עופר תמיר

צילום אילוסטרציה

 

2902-1

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: