מבזקים

מתוך אובדן נורא: הקמפיין לגיוס כספים הישר מניו יורק למען חיילי צה״ל

תוכן עניינים
חברי ארגון ״חיילים מצילים חיים״

דוד נאמן ז״ל נרצח על ידי ארגון הטרור חמאס, בפסטיבל הנובה ב-7 באוקטובר. חבריו לא יכלו להישאר אדישים למצב הקשה בישראל, והחליטו להקים ארגון צדקה המעניק סיוע הומניטרי לצה"ל ולמשפחות ישראליות שנפגעו מהמלחמה.

שיי בן דוד | ב' חשון ה'תשפ"ד | יום שלישי 17 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

השבת השחורה

מאז ה-7 באוקטובר, החיים שלנו מתחלקים ל-2, לפניו ואחריו. הכאוס, העצב והזעזוע שפקדו אותנו באותו יום שחור, בו פלשו טרוריסטים מארגון חמאס אל תוך שטחי מדינת ישראל. אלו, טבחו במשפחות שלמות, ילדים, גברים ונשים, וחטפו אזרחים ישראליים אל שטח עזה. סיפורי הזוועות על מקרי הרצח, האונס והחטיפה נמצאים בכל עבר ולא נותנים מנוח. כל אחד ואחת מאיתנו מכירים מישהו שנפגע מאירועים אלו, נרצח או נחטף, משפחות שלמות התפרקו וחייהם לא יחזרו להיות כבעבר. בין כל הכאוס קמות המון יוזמות לגיוס כספים עבור חיילי צה״ל, לרכישת מזון ואיסוף אספקה של ציוד צבאי נחוץ.

הסיפור של דוד נאמן ז״ל

דוד נאמן ז״ל נולד וגדל בירושלים והיה חלק מפלוגת גולני. ב-7 באוקטובר הגיע דוד לפסטיבל הנובה עם בת זוגתו נועם בן דוד. בשעה 6:00 ארגון חמאס שלח מטח טילים כבד לעבר עוטף עזה, ואזורים מרוחקים כמו השרון, ירושלים ובאר שבע. באותה שעה חדרו אלפי מחבלים לשטח ישראל במטרה לכבוש את יישובי עוטף עזה, בסיסי צה"ל, וביצעו טבח בתושבי העוטף וחיילים כמו גם ביצעו חטיפות של אזרחים וחיילים. בשעה 11 בבוקר אח של דוד, דביר, מקבל שיחת טלפון מנועם: ״אנחנו בסדר, אנחנו מחכים שהצבא יבוא לחלץ אותנו״. ההודעות האחרונות של דוד אל חבריו היו: ״התפללו עבורי״, ״קרה משהו נורא״, ומאז אבדו עקבותיו. לאחר מספר שעות בהם איבדו עמו קשר, דביר מקבל שיחה מאמה של נועם, שסיפרה כי נועם פצועה והיא בדרכה לבית החולים, אך דוד לא נמצא. לאחר חיפושים רבים אחר מידע, התגלה כי דוד נרצח באכזריות על ידי מחבלים בזמן שהסתתר עם בת זוגתו נועם בבטונדה עם עוד 16 אנשים, שמתוכם לפי העדויות שרדו רק 4. 

היוזמה שקמה מתוך כאב

חבריו של דוד הלכו לזירת האירוע, מצוידים בקסדות ואפודים, לחפש את דוד אל מיקומו האחרון. בדרכם אליו, נתקלו בג׳יפ צבאי ובו חיילים אשר היו מצוידים בציוד בסיסי ואף דל מהציוד שנשאו. מבלי להסס, חבריו של דוד מסרו את הציוד אשר היה ברשותם לחיילים. כתוצאה מגיוס ההמוני של חיילי מילואים אל מלחמת ״חרבות ברזל״, ניכר כי צה״ל לא היה ערוך מספיק וקיים מחסור בציוד צבאי חיוני. נכון לאותו היום, היה מדובר בכ-300,000 חיילים בשירות מילואים אשר גוייסו ב-48 שעות בלבד. לנוכח המצב והמקרה המצער שפקד את מדינת ישראל, נלקחה יוזמה לאיסוף של ציוד צבאי נוסף לטובת חיילי צה״ל. חבריו של דוד יצאו כבר יום למחרת עם מכונית עמוסה בציוד שנאסף במספר שעות בודדות בלבד, במטרה לתרום את הציוד לחיילים. 

השקת קמפיין חירום לסיוע לחיילים בקרב

על מנת להצליח לספק ציוד צבאי במהירות, חבריו של דוד היו זקוקים לתרומות. לנוכח המצב המורכב בארץ, החליטו לפנות אל גורמים חיצוניים בחו״ל. הושק קמפיין תרומת כספים בנוסף לקריאה להתנדבות בעיר ניו-יורק לאיסוף ציוד והבאתו אל שדה התעופה. ציוד חיוני הכלל נשק, מדים וציוד מגן, מערך שלם של ציוד משלים כולל שקי שינה, קסדות טקטיות, אפודי קרמיקה ועוד. כבר ב-9 באוקטובר המריאה טיסה אל ישראל עם כל הציוד הנתרם.

ארגון ״חיילים מצילים חיים״ לתמיכה בחיילי צה"ל

ארגון ״חיילים מצילים חיים״ נוצר מקבוצה קטנה של חברים אשר הלכו לחפש את דוד בשטח הפסטיבל של אירועי הנובה שבדרום. תוך 48 שעות בלבד, מצאו את עצמם בראש צבא מתנדבים, קוראים לתרומות, עוסקים ברכישת ציוד צבאי, מתאמים טיסות לישראל ומנהלים מערך שלם לטובת חיילי צה״ל ומדינת ישראל. מטרת הקמפיין הייתה לגייס כ-10 מיליון דולר. עד כה, הקמפיין אותו השיקו גייס ציוד בשווי של מיליון דולר ויותר מ-400,000$ לרכישת ציוד נוסף. עד כה נתרמו 1000+ קסדות, 3000+ ביגוד תרמי, 1000+ מטענים ניידים, 1000+ שקי שינה, 1000+ ערכות עזרה ראשונה ו300+ מגיני ברכיים. על אף התרומה הגדולה, הארגון עדין זקוק לציוד צבאי חיוני, בין היתר לפנסי ראש, שעוני יד בדרגה צבאית, סוללות, שקי חימום, שקי שינה נוספים, קסדות טקטיות ואפודי קרמיקה חסיני כדורים. 

ארגון חיילים מצילים חיים
תרומות שנאספו על ידי הארגון | קרדיט: ארגון ״חיילים מצילים חיים״

גם אתם יכולים לתרום

בעקבות האירועים המחרידים והטרגדיה שנפלה עלינו, מאות מתנדבים נרתמו לעזור לארגון "חיילים מצילים חיים" כדי לארוז, להפיץ ולארגן תיקים המכילים ציוד צבאי הנחוץ ללחימה. מטרת העל של הארגון ״חיילים מצילים חיים״ היא שיפור תנאי הלחימה ובטיחות החיילים, ולאפשר להם להגן על עצמם. כל תרומה, גדולה או קטנה, יכולה לעזור ולתמוך באלה שעדיין נלחמים בשדה הקרב. הארגון קורא לכל העולם להתאחד במאמצים אלו, לתרום בכל דרך אפשרית כדי להבטיח שלחיילי צה״ל לא יחסר ציוד צבאי. הנכונות לעזור והאמצעים לעשות זאת נמצאים בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו, ביחד ננצח.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: