מבזקים

שערורייה בבלגיה: שר המשפטים הודיע על התפטרותו בעקבות הפיגוע בבריסל

תוכן עניינים

בעקבות הפיגוע בבריסל לפני ימים ספורים בו נרצחו 2 אזרחים שבדים על ידי טרוריסט מטוניסיה שחי בבלגיה, שר המשפטים של בלגיה הודיע על התפטרות מתפקידו

גבריאל ודררו | ז׳ בחשוון ה׳תשפ״ד | יום ראשון 22 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

שר המשפטים וינסנט ואן קוויקנבורן התפטר מתפקידו בעקבות הפיגוע בבריסל. השר הודיע ​​על כך במסיבת עיתונאים. הפיטורים נובעים מטעות שעשתה הפרקליטות בתיק, סביב מבצע הפיגוע ביום שני. "טעות עם השלכות דרמטיות, ואני רוצה לקחת על זה את האחריות הפוליטית שלי".

"התקשרתי אליכם הערב כדי לספק הבהרות נוספת על מתקפת הטרור שהתרחשה בלב בירתנו ביום שני בערב". כך מתחיל השר וינסנט ואן קוויקנבורן (Open VLD) את מסיבת העיתונאים הבלתי צפויה שלו הערב.

"מהרגע הראשון, הצוות שלי ואני חיפשנו את כל הפרטים בתיק כדי לספק בהירות מלאה וגם כדי לחפש טעויות שנעשו".

הטעות: לדבריו שירותיו נתקלו בשגיאה כזו הבוקר. "הבוקר בשעה 9 נאלצתי לקבוע את הדברים הבאים: ב-15 באוגוסט 2022 הייתה בקשת הסגרה מתוניסיה עבור האיש (מבצע הפיגוע, עורך)".

"בקשת הסגרה זו הועברה, כפי שצריך להיות, על ידי שופט FPS לפרקליטות בריסל ב-1 בספטמבר 2022. השופט המוסמך לא הגיב לבקשת הסגרה זו. היא נותרה ללא שינוי".

"זו טעות אינדיבידואלית, זו טעות גסה, זו טעות בלתי מתקבלת על הדעת. זו טעות עם השלכות דרמטיות. (…) למרות שזוהי עבודתו של שופט פרטני, עצמאי, אני עדיין רוצה להביע הפוליטית שלי לקחת אחריות על השגיאה הבלתי מתקבלת על הדעת".

"למרות שזו עבודתו של שופט עצמאי, אני עדיין רוצה לקחת את האחריות הפוליטית שלי", אמר שר המשפטים המתפטר ואן קוויקנבורן (Open VLD)

הפיטורים: "אני לא מחפש תירוצים, זו אחריותי. המידע החדש מהפרקליטות מכה לי בלב כי עשיתי את המקסימום כדי לשפר את מערכת המשפט".

"העברתי את המידע הזה לראש הממשלה: הודעתי שאני מתפטר מתפקיד שר המשפטים".

"אני רוצה להתנצל בשם משרד המשפטים בפני קורבנות וקרובי הפיגוע. אני רוצה להתנצל בשם משרד המשפטים בפני העם השוודי והבלגי".

התובע הכללי דלמול, בתגובה: "זה היה צירוף מקרים מצער. בשנת 2022, היו 31 תיקים דומים התקבלו ועובדו על ידי הפרקליטות של בריסל", הסביר התובע הכללי של בריסל יוהאן דלמול במסיבת העיתונאים. "זהו הקבצים היחידים מבין 31 הקבצים שלא טופלו לאחר קבלתם".

"שוחחתי היום עם היועמ"ש, שופט הבוחן והצוות המנהלי המעורב כדי להבין איך זה יכול לקרות. אני יכול רק להסיק שבמקרה הזה הסיבה היחידה היא: מערכת נסיבות מצערת שבה התיק אבד מעיני".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: