מבזקים

ישראל אייכלר: "עכשיו זה לא הזמן לשאלות על מה היה ולמה"

תוכן עניינים

משפחות החטופים בדיון חירום בכנסת: עדת העבודה והרווחה התכנסה היום לדיון חירום בכנסת שכותרתה ההכרה במשפחות החטופים והנעדרים בהשתתפות נציגי המשפחות

משה פריאל | ז׳ בחשוון ה׳תשפ״ד | יום ראשון 22 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

מהות ומטרת הדיון היה ללבן את ההסכם בין הממשלה לביטוח הלאומי, שיסדיר באופן מיידי את ההכרה במשפחות החטופים והנעדרים שאינם חלק מכוחות הביטחון וכן את זכויותיהן.

עד הסדרתה בחקיקה ראשית יוענקו למשפחות החטופים והנעדרים זכאויות ותגמולים הניתנים למשפחות של חלל פעולת איבה על אף מעמדם השונה של בני המשפחות.

נציגי משפחות החטופים והנעדרים שכל אחת ואחד מהם עבר ועובר שבעה מדורי גיהינום מאז אותה שבת שחורה ב- 7 לאוקטובר שמיני עצרת ושמחת תורה שתיזכר לדיראון עולם, נכנסו חרש לאולם הדיונים חלקם משפילי מבט ומבוכה על פניהם.

את הדיון פתח יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר: "עכשיו זה לא הזמן לשאלות על מה היה ולמה, אלא לתשובות מעשיות זו הסיבה שהתכנסנו היום.

ההסכם שמובא כעת לדיון הוא פלסטר, חוסם עורקים למשפחות כואבות ודואבות אבל לא התרופה. עזרה ראשונה אד הוק כדי לא להפקיר את המשפחות ללא סיוע, לצד זאת הגשנו הצעת חוק מקיפה מטעם הוועדה, עליה חתמו כמעט כל חברי הכנסת, כדי להשוות את משפחות החטופים בעזה ללא שום הבדל לנפגעי פעולות איבה ואת החיילים לנכי צה"ל".

בסיום דבריו החלו נציגי המשפחות לספר כל אחת ואחד וסיפורו.

מיכל לובנוב: "בעלי אלכס לובנוב נעדר מאז המסיבה ברעים. עד היום אין לנו קצה חוט מה קרה לו ואיפה הוא. אין אינדיקציה שהוא חטוף והוא לא נמצא בין הגופות. אף גורם מדיני לא פנה אלי עד היום ולא קיבלנו שום מענה אמיתי מהמדינה. יש לנו ילד בן שנתיים בבית, אני בהיריון בחודש חמישי. כשהתחלתי לפנות לגורמים אמרו לי עד שבעלך לא יוגדר כחלל אין על מה לדבר. לא תקבלי שום סיוע. לא כלכלי ולא נפשי. נשארתי לבד. יש לי ילדים לגדל במדינה הזאת אני מבקשת מכם שתעזרו לנו, לכל משפחות החטופים והנעדרים, זה לא מגיע לנו".

שלי שם טוב: "בני עומר נחטף בידי החמאס במסיבה הארורה הזאת שהפכה את חיינו לסיוט. הזמן נעצר ביום שבת ב- 9 בבוקר שזה הרגע האחרון ששמעתי מעומר. אין לנו יום ואין לנו לילה אנחנו ממוטטים אבל מרכיבים את עצמנו בכל בוקר מחדש, כדי להחזיר את הילד שלנו הביתה כמה שיותר מהר, בריא ושלם עם כל החטופים, התינוקות, הילדים ההורים הסבתות. להחזיר את כולם בחזרה כמה שיותר מהר יש מצוות פדיון שבויים והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל איש מעם ישראל".

שלי שם טוב הנלחמת על בנה היישירה מבט ארוך לחברי הכנסת ואמרה: "אני רוצה שאתם חברי הכנסת תסתכלו לנו בעיניים ותבטיחו לנו שאתם עושים הכל בשביל להחזיר את כולם. את הילדים, הזקנים, החיילים וגם את אלה שנמצאים כבר תשע וחצי שנים ועוד לא החזרו אותם הביתה".

שר העבודה יואב בן צור, האחראי על הביטוח הלאומי סיכם את הדיון והודיע: "ממשלת ישראל תעשה הכל כדי שיקירכם ישובו הביתה מכיוון שעד היום לא הייתה חקיקה קיימת שנותנת מענה בנושא חטופים, ביטוח לאומי שהבין את גודל השעה והאסון הכבד שפקד את מדינת ישראל, פעל מול משרדי האוצר והביטחון להביא הסכם מהיר ויעיל שייתן מענה מיידי למשפחות החטופים והנעדרים הן בהיבט הכלכלי והסיוע הנפשי.

ההסכם שאנחנו מעבירים היום יעניק למשפחות החטופים והנעדרים מענק ראשוני של כעשרת אלפים ₪ לכל קרוב חטוף או נעדר, ולאחריו יהיו זכאים לקצבה חודשית של בין 9.000 ל- 11.000 ש"ח על פי אופי הקרבה. בנוסף תינתן תוספת של 10% לגובה הקצבה עבור כל ילד".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: