מבזקים

הבחירות ברשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים

תוכן עניינים

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות בשלושה חודשים

משה פריאל | ט׳ בחשוון ה׳תשפ״ד | יום שני 23 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

הצעת החוק קובעת כי הבחירות שנועדו להתקיים ביום ט"ז בחשוון ה'תשפ"ד ב- 31.10.23, נידחות בשלושה חודשים ויתקיימו ביום כ' בשבט ה'תשפ"ד, 30.1.24.

כמו כן הממשלה רשאית לדחות בצו, אם לדעתה התקיימו נסיבות מיוחדות ולאחר המלצת ועדת הפנים והגנת הסביבה ברוב של שלושה רבעים מחבריה, ובאישור הכנסת, לדחות את המועד החדש בחודש נוסף ליום י"ח באדר א' ה'תשפ"ד (27.2.24) ובלבד שהצו יובא להמלצת ועדת הפנים והגנת הסביבה עד 30 ימים לפני מועד הבחירות החדש.

על פי הצעת החוק כל הפעולות וההחלטות שנעשו עד כה לקראת הבחירות יעמדו בתוקפן.

מהצעת החוק פוצל סעיף 3 העוסק בדרכי תעמולה והוא יובא בשבוע הבא לוועדת הפנים להכנה לקריאה שניה ושלישית ויכלול בין היתר את כל הסוגיות שנגזרות מדחיית הבחירות ושעלו במהלך הדיונים, כגון מקדמות למועמדים מטעם המדינה, חל"ת או פיטורים של מועמדים שהיו עובדי מדינה, הגדלת תקרת ההוצאות ועוד.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הודיע שעד ליום שני הבא יתקבלו ההחלטות האמורות הנוגעות לתעמולת הבחירות. כמו כן עדכן כי החלטות הוועדה הציבורית בראשות השופטת אילה פרוקצ'יה העוסקות בהגדלת יחידת המימון, יינתנו גם הן ככל הנראה עד אותו מועד.

לעניין מועמדים שיצאו לחל"ת אמר יעקב אשר כי פנה לייעוץ המשפטי של משרד הפנים בבקשה לאפשר חזרה לעבודה של מועמדים שאין להם ניגוד עניינים. "בכל מקרה" אמר היו"ר אשר "הנושאים הללו יקבלו ביטוי בסעיפים שיובאו להכנה בוועדה כבר בשבוע הבא".

במענה לשאלה של מתמודד שהתפטר מעבודתו לצורך התמודדות לראשות עירייה, אמר אשר כי ככל הנראה המועמד לא יוכל לחזור לעבודה בתקופת הזמן שעד למועד החדש, אך יינתנו פיצויים מסוימים בגין דחיית הבחירות.

ח"כ לשעבר איתן גינזבורג התריע כי ישנם מועמדים וגם ראשי ערים מכהנים שמקיימים בימים אלה תעמולת בחירות שאסורות על פי חוק. על כך השיב היו"ר אשר כי יש לחדד את הנהלים.

צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: