מבזקים

ניצחונו המזהיר של הפופוליסט הליברטריאן בבחירות בארגנטינה

תוכן עניינים

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ברך את הסנסציה של דרום אמריקה, הכלכלן האקסצנטרי‏ חאבייר מיליי ואמר: "יהפוך את ארגנטינה לגדולה שוב". ניצחונו המזהיר של הפופוליסט הליברטריאן בבחירות שהתקיימו בארגנטינה

רון אטיאס | י״א בכסלו ה׳תשפ״ד | יום חמישי 23 בנובמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

מיליי ניצח את שר הכלכלה סרג'יו מאסה בבחירות מקדימות ביום ראשון, וגרף כמעט 56% מהקולות לעומת 44% למאסה.

ניצחונו של מיליי ב-11 נקודות 'שבר' את סקרי דעת הקהל שלפני הבחירות, שהראו כי הוא מחזיק ביתרון קל בלבד על מאסה.‏

‏"כל העולם הסתכל! אני גאה בך מאוד. אתם תהפכו את המדינה שלכם ובאמת תהפכו את ארגנטינה לגדולה שוב!"‏‏ טראמפ כתב בפלטפורמת Truth Social שלו ביום ראשון.‏ מיליי וטראמפ נכנסו שניהם לפוליטיקה כאאוטסיידרים, ונשבעו לפרק את הממסד הפוליטי במדינותיהם.

נאומיו הלוהטים נגד "‏‏הקאסטה הפוליטית‏‏" של ארגנטינה שיקפו את הגידופים של טראמפ נגד "‏‏הביצה" של וושינגטון הבירה‏‏, ושניהם ניצחו כשהבטיחו לרסן את ההוצאות החברתיות, לשלוט באינפלציה ולנקוט עמדה נוקשה נגד כוחה הגובר של סין.‏

‏מיליי, שתיאר את עצמו כ"‏‏אנרכו-קפיטליסט"‏‏, הבטיח לבטל את הבנק המרכזי של ארגנטינה, להחליף את הפסו הארגנטינאי בדולר האמריקאי כמטבע הרשמי של המדינה, ולסגור יותר ממחצית ממשרדי הממשלה הארגנטינאית.

כמו כן הבטיח שלא להיכנס לתוך ארגון מדינת ה-BRICS האנטי-מערבי ולהעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים.‏

‏ניצחונו שם קץ לכמעט 20 שנות שלטון של המפלגה הפרוניסטית, מכונה פוליטית שמאלנית שזכתה בעשר מתוך 13 מערכות הבחירות לנשיאות שבהן הורשתה להתמודד מאז 1946.

בעשור האחרון זינקה האינפלציה לכמעט 150%, מספר הארגנטינאים החיים בעוני עלה ל-40% והפסו נפל לשפל מול הדולר.‏ ‏"מודל הדקדנס הגיע לסופו. אין דרך חזרה",‏‏ הכריז מיליי בנאום ניצחון ביום ראשון.

מקור

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: