מבזקים

מנהיג הימין ההולנדי: "המאבק של ישראל בחמאס הוא המאבק של העולם בברבריות"

תוכן עניינים

"המאבק של ישראל בחמאס הוא המאבק של העולם בברבריות. ההצהרה של הפלסטינים מהנהר ועד לים היא לא רק נגד ישראל זה גם יגיע בקרוב להולנד", אמר חירט וילדרס בפרלמנט לאחר פרוץ המלחמה

גבריאל ודררו | י״א בכסלו ה׳תשפ״ד | יום חמישי 23 בנובמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס צפוי לרשום ניצחון גדול בבחירות לפרלמנט, כך עולה ממדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות המבשרים על רעידת אדמה בהולנד ומעבר לה.

"נמצא את הדרכים לעמוד בציפיות של המצביעים שלנו, להחזיר את המדינה להולנדים", אמר וילדרס בנאום הניצחון שלו בהאג. וילדרס, תומך של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, מחזיק גם בעמדות אירו-סקפטיות ובעבר קרא לקיים משאל עם על פרישתה של הולנד מהאיחוד האירופי. עם זאת, הוא הודה כי המדינה לא "במוד" לכך. וילדרס רוצה להגביר את הפיקוח של הולנד על הגבולות בתוך האיחוד, להפחית משמעותית את הכספים שהיא מעבירה לגוש ולמנוע את הצטרפותן של חברות חדשות אליו.

שמו נודע בהולנד ומחוצה לה כמתנגד חריף לאסלאם. הוא הורשע בעבר באפליה בעקבות עלבונות שהטיח באזרחים ממוצא מרוקאי בעצרת פוליטית ב-2014. וילדרס גם מחזיק בעמדות פרו-ישראליות וגינה בחריפות את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

"המאבק של ישראל בחמאס הוא המאבק של העולם בברבריות", אמר וילדרס בפרלמנט לאחר פרוץ המלחמה. "ההצהרה של הפלסטינים מהנהר ועד לים היא לא רק נגד ישראל. זה גם יגיע בקרוב להולנד".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: