מבזקים

"כל עוד כל החטופים לא בבית, הלב שלנו שם איתם"

תוכן עניינים

לראשונה מאז אסון ה-7 באוקטובר הוצב בנתניה מיצג יחיד מסוגו שמביא לקדמת הבמה את קולם וקולן של ניצולי וניצולות השואה החיים בישראל, בקריאה לשחרר את כל החטופים. ניצולי שואה זועקים את כאבם: "שחררו את כל החטופים"

אהרון קלפה | ט״ז בכסלו ה׳תשפ״ד | יום רביעי 29 לנובמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

ניצולי שואה רבים לא יכלו שלא להגיב וביקשו מהקרן להשמיע את קולם בדרך כלשהי, לזעוק את זעקת החטופים ולפעול למען שחרורם של כל החטופים. מיצג ביוזמת הקרן לרווחת נפגעי השואה, הוצג לעיריית נתניה שנרתמה מיידית לסייע ולתמוך ברעיון והציבה את המיצג בכיכר העיר, כיכר העצמאות.

צילומים: רן אליהו

ניצולי וניצולות השואה, אשר שרדו את התופת, זועקים לעולם לא לעמוד שוב מנגד! כולם יחד ולחוד, כואבים את כאבן של משפחות החטופים, וכל אחד ואחת מהם מבקש להשמיע את קולו לעולם בתפילה משותפת להשבת כל החטופים, במהרה.

שמו של המיצג הוא בעצם ציטוט מפיה של רעיסה אפשטיין ניצולת שואה ילידת בלארוס והוא הראשון מבין כלל המסרים של ניצולי וניצולות השואה בנושא החטופים, שנאספו על ידי העובדות הסוציאליות ומתנדבי הקרן לרווחה. הפרפרים והציטוטים מתכנסים יחד למיצג מחבק ומחזק ובקריאה ברורה להחזיר את כל החטופים הביתה.

עיריית נתניה קלטה אלפי מפונים מהדרום והצפון בבתי תושבים ובמלונות העיר, והעניקה סיוע וליווי מקצועי- ריגשי וסיוע הפגתי לשעות הפנאי. המיצג נחנך באירוע מיוחד בנוכחות ראש העיר נתניה – מרים פיירברג-איכר, יו"ר הקרן לרווחת נפגעי השואה לימור לבנת, מנכ"לית הקרן אתי פרחי, ניצולי שואה, מתנדבי הקרן והציבור.

נכון להיום חיים בישראל כ-140,000 ניצולי שואה. עבור ניצולים רבים ולא רק להם, אירועי ה-7 באוקטובר היוו תזכורת לטראומה שחוו לפני 80 שנה, זוועות השואה שהמיתו הנאצים על העם היהודי. ניצולי שואה נחרדו לאור מראות אותה השבת השחורה, מראות של רצח ורוע, התעללות וחטיפות של ילדים וחסרי ישע אחרים שנלקחו בשבי.

הקרן לרווחת נפגעי השואה, שמטפלת מדי שנה ב-81,000 ניצולי שואה דרך אפיקי סיוע שונים, החליטה ליזום את המיצג שדרכו יוכלו ניצולי השואה להביע את הזעזוע העמוק שהם חשים סביב המאורעות ובמקביל לתמוך בחטופים ובבני משפחותיהם.

אתי פרחי, מנכ״לית הקרן לרווחת נפגעי השואה: "במקביל לפעילות השגרה של הקרן נרתמנו כבר בשבת הארורה ב-7 באוקטובר, לסייע לניצולי השואה בכל הארץ ובעיקר בעוטף, בדרום וביישובי הצפון, על פי צרכיהם. לאור ניסיון העבר שלנו בקרן לרווחה היה די ברור כי מראות הזוועה יגרמו לרבים מהניצולים להצפת הטראומה מעברם. הסיוע שלנו כלל סיוע חומרי, כמו גם הפגת בדידות וליווי סוציאלי. המשך ישיר הוא הקמת מיצג המאפשר תמיכת ניצולי השואה בניצולי השבת של ה-7 באוקטובר. אנו מודים לעיריית נתניה שתמכה במיצג ואפשרה להוציאו לפועל".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: