מבזקים

אירופה: חגיגות הכריסמס בסכנה ולא תאמינו את מי מאשימים

תוכן עניינים

באירופה העלו את רמת האבטחה לכבוד חגיגות כריסמס והשנה החדשה מעצרים ואמצעי אבטחה נוספים בקלן ובווינה עקב פיגועים אפשריים

גבריאל ודררו | י״ד בטבת ה׳תשפ״ד | יום שני 25 בדצמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

גם בבלגיה רמת הכוננות עלתה וישנם מלא כוחות משטרה גלויים וסמויים ברחבי מרכזי הערים במדינה מחשש לאירוע טרור וכמובן כולם מאשימים את המצב והמלחמה בעזה.

כוננות גבוהה לקראת כריסמס

מבצע משטרתי התקיים בקתדרלת קלן בשבת לאחר אזהרת טרור. כך כותב העיתון הגרמני "בילד". באוסטריה, גרמניה וספרד, המשטרה קיבלה אינדיקציות לכך שחוליית טרור איסלאמיסטי עשויה לרצות לבצע מספר פיגועים בחג המולד או בערב השנה החדשה.

המשטרה הגרמנית פרסה כלבי רחרח בקתדרלת קלן במוצאי שבת לאחר "אזהרת סכנה" לקראת ערב השנה החדשה. "למרות שהמידע מתייחס לערב השנה החדשה, מהלילה (שבת, עורך) נעשה כל שביכולתנו כדי להבטיח את שלומם של המבקרים בקתדרלה בערב חג המולד", אמר מפקד משטרת קלן, מייקל איסר, בהצהרה.

"ביום ראשון, כל המבקרים ייבדקו לפני הכניסה למקום התפילה", נכתב. "המשטרה ופרק הקתדרלה ממליצים לאנשים לא להביא תיקים ולהגיע מוקדם למיסה".

על פי מידע מ"בילד", חגיגות חג המולד בקלן, וינה ומדריד עלולות להיות יעד לפיגוע טרור במהלך החגים. בתגובה לאיום, מספרים כי יחידות משטרה מיוחדות כבר ביצעו מעצרים בווינה ובגרמניה בשבת.

לפי סוכנות הידיעות הגרמנית DPA, ייתכן שלחוליית הטרור יש קשרים עם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" במחוז ח'וראסאן (ISPK). היא הופיעה לפני כמה שנים במזרח אפגניסטן, כשלוחה של המדינה האסלאמית (דאעש) בסוריה ובעיראק.

"כתוצאה מחקירת איומים נוכחית ורמת הטרור המוגברת המתמשכת, יש בדרך כלל סיכון מוגבר באוסטריה במהלך חופשת חג המולד", דיווחה משטרת וינה במוצאי שבת. "כששחקני טרור ברחבי אירופה קוראים להתקפות בסביבות ה-24 בדצמבר, רשויות הביטחון באוסטריה הגבירו את אמצעי האבטחה. מקומות פגיעים במיוחד נמצאים בפיקוח נוסף".

מי שרוצה ללכת לקתדרלה בימים אלה, מומלץ על ידי המשטרה להימנע מתיקים ולהגיע למיסה מוקדם מספיק, שכן בדיקות יתקיימו בכניסה לכנסייה מיום ראשון.

וינה

בווינה, במיוחד קתדרלת סטפן הקדוש תהיה יעד. משטרת וינה אף מכריזה על בקרות גישה עם מקלעים "כדי לשמור על הביטחון הכללי של תושבי אוסטריה". "תשומת הלב של המשטרה מתמקדת בעיקר בכנסיות ובאירועים דתיים, במיוחד שירותי כנסייה ושוקי חג המולד", מסרה המשטרה.

רמת הכוננות הטרור באוסטריה נותרה גבוהה, הוסיפה המשטרה. אמצעי הזהירות הנוספים משמשים לשמירה על הבטיחות הכללית באוסטריה, מסרה המשטרה.

מקור 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: