מבזקים

לראשונה בבי"ח לניאדו בוצע טיפול להקפאת נגע חשוד בכליה

תוכן עניינים

הטיפול להקפאת נגע חשוד בכליה שבוצע בהנחיית CT חוסך את הצורך בניתוח להסרה חלקית של הכליה וכולל נטילת דגימה, ביופסיה לאפיון הנגע

רון אטיאס | י״ח בטבת ה׳תשפ״ד | 30 בדצמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

ביום ראשון האחרון בוצע לראשונה בבי"ח לניאדו טיפול קריואבלציה הקפאת גידול בכליה. המטופלת, אישה כבת 79, אובחנה עם גוש החשוד לממאיר בכלייתה במהלך בדיקת CT שגרתית, במעקב אחר התהליך נצפתה גדילה של הגוש החשוד ועל כן הוחלט לטפל בנגע.

המטופלת עברה ייעוץ אורולוגי, לאור מחלות רקע רבות הוחלט כי ניתוח להסרה חלקית של הכליה מהווה סיכון גבוה ועל כן הופנתה לביצוע פעולה זעיר פולשנית.

את הפעולה ביצעו ד"ר אחיהוד בנדט מנהל האגף לדימות רפואי והיחידה לרדיולוגיה פולשנית בבי"ח לניאדו, בשיתוף עם ד"ר אלכסנדר בלינקי מצוות אנגיו סנטר. הפעולה בוצעה ביחידת ה- CT בהרדמה כללית על ידי צוות מרדימים ונמשכה כשעתיים.

במהלך הפעולה הוחדרה מחט חלולה בקוטר של מ"מ ספורים לתוך הגידול,  בשלב ראשון מבוצעת ביופסיה מהנגע לצורך אפיונו. בשלב הבא דרך אותה המחט החלולה מוכנסת מחט ייעודית נוספת. המחט הייעודית מייצרת כדור קרח העוטף את הגידול ולמעשה הורס את תאי הגידול, במידת הצורך ובהתאם לגודל הגידול ניתן להחדיר מחטים נוספות. לאורך כל הפעולה ניתן לודא את מיקום המחטים ואת גודל כדור הקרח על מנת לקבל תוצאות אופטימליות ולמנוע סיבוכים. הפעולה עברה בהצלחה רבה וללא כל סיבוכים והמטופלת שוחררה לביתה לאחר השגחה של לילה וללא כל כאבים, נקזים או צלקות.

ד"ר בנדט: "אנו ממשיכים לשדרג את שירותי הרדיולוגיה הפולשנית המבוצעים כאן בבי"ח לניאדו. הליכי אבלציה, וספציפית קריואבלציה, הם תחום פעילות הדורש ידע מקצועי, מיומנות, נסיון רב וטכנולוגיה מתקדמת. לשמחתי הרבה, כלל הצוות נרתם לצורך ביצוע הטיפול המורכב בהצלחה רבה".

מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו, בירך את צוות אגף הדימות על ביצוע הטיפול המורכב ואמר: "אנו נמצאים בהליך מתמשך של גיוס כח אדם איכותי, לצד השקעה בטכנולוגיות מתקדמות. לשמחתי הרבה, ההשקעות הללו נותנות פירות טובים ומאפשרים לנו להעניק טיפול רפואי מהשורה הראשונה לכחצי מיליון תושבי נתניה והשרון".

בתמונה | ד"ר בנדט וד"ק בלינקי. צילום: דוברות בית חולים לניאדו

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: