מבזקים

סכנה ברורה ומיידית: סחף חולות חשף קווי תקשורת המחברים את ישראל עם אירופה

תוכן עניינים

בעקבות סחף חולות בחוף ימה של נתניה נחשפו קווי התקשורת שנטמנו עמוק באדמה ומחברים את ערי ישראל עם אירופה. חבר המועצה ומחזיק תיק התיירות בעיריית נתניה, אפרים בולמש יצא בקריאה דחופה לחברה הממשלתית להגנת צוקי הים לתקן את הבעיה שנוצרה

רות קרייתי | ו׳ בשבט ה׳תשפ״ד | יום שלישי 16 בינואר 2024 | מערכת ישראל ניוז

במכתבו לחברה הממשלתית להגנת צוקי הים ציין בולמש כי אם החברה הממשלתית לא תטפל בדחיפות ותמלא חול בחוף הרצל וסירונית לכיוון צפון, אנו צפויים להמשך כרסום החופים והמצוקים, עד כדי סכנת התמוטטות ממשית גם בחוף ארבע עונות, קריית צאנז וחוף בלו ביי. רק לפני כשבועיים התמוטטו מאות טונות של מצוק צפונית לחוף בלו ביי.

קווי התקשורת נחשפו בעקבות סחף החולות בחוף הים של נתניה

עוד נכתב במכתב הפנייה כי כמו כן נוצרה בעיה קשה של סחף חול ים שגרם גם לאי נגישות נכים לים וגם חוף הים כורסם ורצועות החוף הצטמצמה. החברה הממשלתית שעשתה את שוברי הגלים החדשים והרחיבה את החופים החדשים הביאה אוניות עם חול ים להרחבת רצועות החוף שמול שוברי הגלים החדשים. כך צריך לעשות גם לחוף הרצל וסירונית להביא אוניות עם חול ים ולמלא את החופים.

בולמש: "אני פונה אליכם שתפעלו בדחיפות לביצוע מילוי חוף הים והגבהתו והרחבתו בחול, כפי שעשיתם דרומית לסירונית – עד חוף לגון".

תגובת החברה הממשלתית להגנות מצוקי ים התיכון: אתגר המצוק החופי בנתניה מטופל במסגרת תוכנית עבודה מסודרת של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית נתניה.

החברה מבצעת בנתניה פרויקט לאומי רחב היקף להגנה על המצוק החופי שכולל הקמת שוברי גלים והזנת חול. בימים אלה החברה השלימה את השלב הראשון ונערכת לביצוע השלב השני בחלקו הדרומי של המצוק החופי. מדובר במערך שוברי גלים הגדול ביותר בישראל, שיספק מענה והגנה לאתגרי המצוק בנתניה בשנים הבאות.

הבוקר שלח אפרים בולמש חבר המועצה ומחזיק תיק התיירות בעירייה מכתב דחוף גם לשר הפנים ושר התיירות. במכתב הוסיף בולמש כי לא זכה לקבל תגובה לטיפול מיידי של המצוקים מהחברה הממשלתית והוא חושש שחופי הים יכורסמו בצורה דרמטית עד להיעלמותם הסופית ומי הים יגיעו עד המצוק.

מכתב ממוען לשר הפנים ושר התיירות
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: