מבזקים

נתניהו: "המלחמה נמשכת בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מהקריה בתל אביב: "היום קיבלתי גלויה מנטע, אמו של לוחם הצנחנים ינון תמיר ז"ל שנפל בקרבות בעזה. היא כותבת לי: "כדי שנדע שלא נפלו לחינם, השמידו את הרשע"

אהרון קלפה | ט׳ בשבט ה׳תשפ״ד | יום שישי 19 בינואר 2024 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו משיב לאימו של הלוחם שנהרג ברצועת עזה: "נטע, אני מבקש לומר לך ולכל המשפחות השכולות ינון וחבריו הגיבורים לא נפלו לשווא, אנחנו נשמיד את הרשע של החמאס".

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו: "ב-48 השעות האחרונות לוחמינו ניהלו קרבות עזים בח'אן יונס. בקרבות אלה הם חיסלו עשרות מחבלים. בצפון הרצועה, לוחמינו השמידו משגרי רקטות וחיסלו מחבלים נוספים. בנוסף, בימים האחרונים השמדנו מתקן ענק לייצור רקטות, והוא לא היחיד. בניגוד למה שאומרים, המלחמה נמשכת בכל החזיתות, והמלחמה תימשך בכל החזיתות, עד להשגת כל המטרות שהצבנו.

זאת ההנחיה שלי, זאת ההנחיה של הדרג המדיני לדרג הצבאי. זאת ההנחיה של ממשלת ישראל לצה"ל ולכל זרועות הביטחון, והם מבצעים ויבצעו את המוטל עליהם.

לצורך זה העברנו תקציב מלחמה עצום, תקציב שמאפשר לצבא ולכוחות הביטחון לעמוד במטרות המלחמה ולהשיג את הניצחון. עכשיו אני אומר בפשטות וביושר – הניצחון ייקח עוד חודשים ארוכים, אבל אנחנו נחושים להשיגו. ויש עוד 'אבל', 'אבל' מאוד קשה: בזמן שלוחמינו מחרפים את נפשם כדי להשלים את הניצחון על החמאס, אני שומע קולות אחרים שמנסים לרפות את ידיהם. יש מי שטוענים באולפנים: "אי אפשר לנצח". אני דוחה זאת על הסף.

ישראל בהנהגתי לא תתפשר על פחות מניצחון מוחלט על החמאס. ואנחנו מנצחים. אני אומר זאת שוב, כדי שאיש לא יטיל ספק: אנחנו חותרים לניצחון מוחלט. לא רק ׳להכות בחמאס׳, לא רק ׳לפגוע בחמאס׳, לא ׳עוד סבב עם החמאס׳ – ניצחון מוחלט על החמאס.

אנחנו נמשיך להילחם בכל העוצמה עד שנשיג את כל מטרותינו: השבת כל חטופינו, ואני אומר: רק המשך הלחץ הצבאי יביא לשחרורם. חיסול החמאס, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל. שלא יהיה בה שום גורם שמחנך לטרור, מממן טרור, משלח טרור נגדנו.

הפסקת המלחמה לפני השגת יעדינו תפגע בביטחון ישראל לדורות. אני אומר לכם אזרחי ישראל, אנחנו לא פועלים רק להבטחת ביטחוננו היום – אנחנו פועלים להבטחת ביטחוננו לדורות. הפסקת המלחמה בטרם השגת המטרות תשדר מסר של חולשה שיעודד את אויבינו לחשוב שהם יוכלו לנו, ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן. לכן, לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט.

ניצחון מוחלט מחייב את חיסול ראשי הטרור והשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. ניצחון מוחלט מחייב את השבת חטופינו הביתה. ניצחון מוחלט מחייב שעזה תהיה מפורזת, בשליטה ביטחונית מלאה של ישראל, ושליטה ישראלית על כל מה שנכנס לעזה. אלה הם גם תנאי היסוד ל׳יום שאחרי׳. אבל אני מבקש להדגיש: ׳היום שאחרי׳ הוא היום שאחרי חיסול החמאס, ולכן קודם כל בא הניצחון. הוא יושג רק אם נישאר ממוקדים בהשגת הניצחון, ומאוחדים מאחורי החיילים הגיבורים שלנו שמחרפים את נפשם להשיגו.

יהיו לנו עוד קשיים ואתגרים בדרך, אבל אחרי הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר אין לנו ברירה אחרת. זהו ניצחון שעלינו להשיג למען ביטחון ישראל, למען עתידנו, למען שלום אמיתי באזורנו.

אני מתחייב כאן בפני לוחמינו, אני מתחייב בפני המשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל, ואני מתחייב בפני משפחות החטופים – אנחנו לא נעצור. לא נסיים את המלחמה בלי השבת יקירינו הביתה, לא נסיים את המלחמה בלי הניצחון המוחלט".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: