מבזקים

מלך ירדן הגיע לארה"ב כדי ללחוץ על סגן הנשיא לא להעביר את השגרירות לירושלים

תוכן עניינים

מלך ירדן עבדאללה השני ביקר אתמול, יום ב' בוושינגטון כחלק ממסע מדיני להכרת הממשל האמריקאי החדש, ונפגש עם סגן הנשיא החדש מייק פנס ועם מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס. אחת המטרות המרכזיות של נסיעתו של המלך היא ללחוץ על הממשל לחזור בו מכוונתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים.

הבית הלבן הודיע כי בפגישתו עם פנס דנו השניים במגוון נושאים, ובהם המאבק בארגון "המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה הגדולה", המשבר בסוריה, המאמצים להגיע להסדר שלום בין ישראל לפלסטינים, ובעיקר בעניין השגרירות. "הם דנו גם בדעותיו של המלך על השינויים הפוטנציאליים באזור, הכוללים את השגרירות האמריקאית בישראל ואת האופן הטוב ביותר להגיע להתקדמות לקראת הסכם כולל בין ישראל לפלסטינים", צוין בהודעת הבית הלבן.

המלך עבדאללה הוא המנהיג הערבי הראשון שהגיע לארה"ב כדי להיפגש עם הנשיא החדש דונלד טראמפ, וביקורו סובב כמובן את הצו החדש של הממשל, העוסק בהגבלת כניסתם של מהגרים משבע מדינות ערביות ומוסלמיות לתוך אמריקה.

הקשר עם עמאן הוא מבחן מרכזי ליכולתו של טראמפ לשמר את הברית שלו עם מדינות ערב. בעבר דיברו טראמפ והמלך עבדאללה בטלפון, וכעת השניים צפויים להיפגש לראשונה באירוע תפילה בוושינגטון היום – כך הודיע דובר הבית הלבן.

סוכנות הידיעות AP דווחה כי מבחינתה של עמאן עניין השגרירות מרכזי ביותר. ירדן עוקבת מקרוב אחרי טראמפ בסוגיה זו, ומודאגת שמא החלטה להעתיק את השגרירות לירושלים תעורר מהומות באזור ובממלכה ההאשמית שם יש רוב פלסטיני. החשש בירדן שצעד כזה יסכן את מעמדו של המלך עבדאללה ואולי אף יאיים להדיח אותו מכיסאו.

בעקבות הביקורת הקטלנית, שנשמעה לא רק מעמאן, הנמיך הממשל החדש את הציפיות בישראל מהעברת השגרירות, ובינתיים נראה שהנושא הזה נדחק לקצה האג'נדה האמריקאית.

בשיחה אישית עם מארק צל, יו"ר הריפובליקנים בישראל נאמר כי השגרירות תעבור לירושלים. "מחכים רק לראש הממשלה".

 

מאת: יעל בן דוד שמ 

צילום: רויטרס

 

מלך

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: