מבזקים

שר הביטחון ביקר באוגדת עזה במסגרת תרגיל אוגדה

תוכן עניינים

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר היום באוגדת עזה במסגרת תרגיל אוגדה ושמע סקירות על תפקיד האוגדה בשגרה ובחירום מסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד דרום, אלוף איל זמיר ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף יהודה פוקס.
במהלך הביקור נפגש השר ליברמן עם ראשי מועצות בעוטף עזה ודן עימם על דרכים להמשיך ולחזק את היישובים ואת הביטחון באזור.
ראשי המועצות יאיר פרג'ון, תמיר עידן וגדי ירקוני שיבחו את השר ליברמן על כך שזוהי הפעם הרביעית מאז תחילת כהונתו שהוא מגיע לבקר באזור ואמרו כי הם והתושבים מייחסים לכך חשיבות גדולה והדבר תורם רבות לחוסן הביטחוני והחברתי של האזרחים החיים במקום.
ראשי היישובים אמרו לשר ליברמן כי השקט השורר באזור הוא מבורך אך ברור כי הוא שקט מטעה משום שהחמאס ממשיך לפעול ולהתחמש. הם הציגו בפני השר את צורכי היישובים, הן בתחום הביטחון והן בנושאים נוספים.
השר ליברמן אמר לראשי המועצות כי הוא מסכים עימם וברור שהשקט הוא מטעה והחמאס ושאר הארגונים הפועלים בעזה לא זנחו את רצונם להשמיד את ישראל ולפגוע בנו והם לא עושים זאת רק משום שהם יודעים שמאזן הכוחות אינו לטובתם ואם הם יפעלו נגדנו הם ישלמו על-כך מחיר יקר מאד. אם מאזן הכוח חס וחלילה ישתנה – הם לא יהססו לרגע, אמר השר ליברמן, ולכן אנו ממשיכים לפעול מול האיום שאינו נפסק ועומדים על המשמר כל הזמן.
השר ליברמן סקר עם ראשי היישובים את הפעולות שעושה משרד הביטחון לחיזוקם ואמר כי בנוגע לדברים שהעלו ושאינם בסמכות משרד הביטחון בכוונתו לפנות לרה״מ על-מנת לכנס ישיבה מיוחדת עם כל השרים הרלוונטיים, אוצר, חינוך, תיירות, כלכלה ושרים נוספים יחד עם ראשי המועצות ולהביא פתרונות מרוכזים לצרכי היישובים.
בתחילת הישיבה עמדו השר ליברמן וראשי הרשויות דקת דומיה לזכרו של ראש מועצת הנגב, שמוליק ריפמן, שהלך לעולמו. השר ליברמן אמר כי זהו יום עצוב מאד, במיוחד לתושבי הנגב, שריפמן הקדיש להם ולמקום את חייו ופועלו ותרם תרומה גדולה מאד לקידומו ופיתוחו של האזור וחיזק בצורה מעשית וממשית את מדינת ישראל וארץ ישראל.

 

מאת: רות קרייתי

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

 

ליברמן

ליברמן1

ליברמן2

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: