מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אלון אזולאי מתמודד לראשות העיר כרמיאל

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת והפעם עם אלון אזולאי: "החזון שלי היא להפוך את כרמיאל לבירת הגליל ואני לא מפחד לומר שאפילו להפוך את כרמיאל לאחת הערים המובילות בישראל"

מאיר אוליאל | ד׳ באדר א׳ ה׳תשפ״ד | יום שלישי 13 בפברואר 2024 | מערכת ישראל ניוז

אלון אזולאי שנולד בשנת 1974 בעיר צפת להוריו אליהו ז"ל וחנה שתבדל לחיים ארוכים, משתף אותנו על חייו האישיים ובחודש מרץ הקרוב הוא יחגוג את יום הולדתו החמישים.

צילום: תקשורת אלון אזולאי
צילום: תקשורת אלון אזולאי

"באוקטובר 1999 נישאתי לקרן רעייתי, הקמנו משפחה לתפארת ואנו הורים ליועד, יקיר, נויה ויהלי. בילדותי, הוריי נפרדו ובגיל 8 בלבד, הגעתי כילד סקרן לכפר הילדים בעיר הקסומה שלנו כרמיאל, שם גדלתי, התחנכתי, צמחתי, ובניתי את חיי.

כרמיאל באותה תקופה האמינה בי ונתנה לי המון עוצמות, שם נקשר גורלנו. קיבלתי ביטחון ותחושת מסוגלות, קהילה, חברים, ערכים וחינוך, בית חם ואוהב. בחלוף השנים צברתי כלים וכישורים, שירתי בצה"ל, מילאתי תפקידי ניהול מורכבים ולפני כשני עשורים, ייסדתי והקמתי את חברת תגלית שעם השנים הפכה לקבוצת חברות. כיום אני משמש כנשיא החברה ויו״ר הדירקטוריון, כאשר את כל אחת מהחברות מוביל מנכ״ל. הקבוצה מעסיקה כ- 2,500 עובדים ברחבי ישראל. לראשות העיר אני רץ במפלגה עצמאית ששמה ״כרמיאל חדשה״.

למה לך פוליטיקה? ועד כמה לדעתך אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"התשובה היא פשוטה. בגיל שמונה בלבד הגעתי לכרמיאל ומאז העיר הזו הפכה לבית בשבילי. בשנים אחרונות, ראיתי כיצד העיר האהובה שלי דועכת, אפילו קורסת. תושבים רבים, ביניהם גם וותיקים וגם צעירים, החליטו לעזוב את העיר ולעבור לערים סמוכות אחרות כמו עכו, נהריה ואפילו לצפת ולטבריה. מדובר באלפים, לא פחות. הבנתי שאני לא יכול לעמוד מנגד ולא לעשות דבר, הבנתי שכדי שילדיי יישארו בעיר, משהו חייב להשתנות.

על כן, החלטתי בהחלטה משותפת עם משפחתי להתמודד לראשות העיר, מתוך מטרה להפוך אותה למקום טוב יותר. מתוך מטרה להפוך את כרמיאל לבירת הגליל, לעיר מרכזית בצפון בעלת תעסוקה משגשגת ואיכותית עם שכר גבוה, עיר ששומרת על הצביון היהודי שלה, עיר שמשקיעה בביטחון האישי ומזניקה את החינוך למקומות חדשים.

כראש עיר, ביכולתך להביא ולראות שינוי מקצה לקצה, ובכך לשפר את חיי התושבים באופן משמעותי. אתגרי העיר הם רבים, רבים. אך אין לי ספק שבאמצעות עבודה נכונה, מסודרת ומושכלת, אוכל להביא את כרמיאל לקדמת הבמה ברמה הלאומית עם הישגים חיוביים חסרי תקדים במגוון התחומים. זוהי מטרתי, לא פחות".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו על יחסי חרדים חילונים?

"יש כמובן לשמור על הסטטוס קוו ולאזן בין הצרכים של כלל האזרחים במדינת ישראל, וכך גם בכרמיאל. הורינו או סבינו, הגיעו למדינת ישראל כי זוהי מדינתו של העם היהודי. אסור להתבלבל, אנו חיים במדינתו של העם היהודי, המדינה היחידה של העם היהודי.

ובתוך הדברים האלו, עלינו כחברה לשמור על איזון בין הקהילות. כולנו יהודים, כולנו אוהבים את היהדות, כולנו אחים ואחיות. איש, איש באמונתו יחייה. כך אני מאמין. ויש לאזן בין הדברים, אין מדובר בבחירה בין שחור או לבן. על כולנו לחיות כאן ביחד באחווה, רעות ואהבה. שנאת חינם, היא המסוכנת ביותר".

מהם הדברים שאתה חושב לקדם בעיר?

"כרמיאל צריכה שינוי, ושינוי מהותי. לא סתם רבים בוחרים לעזוב את כרמיאל ולהגר לערים אחרות. רבים מתושבי כרמיאל נוסעים לפעמים כשעה עד למקום עבודתם. סטודנטים נוסעים גם כן כשעה עד לאוניברסיטה הקרובה. בית חולים? אישה יולדת תצטרך להמתין כ-45 דקות לפחות עד שתגיע לבית החולים הקרוב. כל זאת, מבלי לדבר על תשתיות רעועות, השקעה מספקת בחינוך, בתרבות ובפנאי. רשימת המשימות ארוכה. בכל אלה ועוד, אני מתכוון לטפל מיד עם כניסתי לתפקיד ראש העיר, למען תושבי העיר כולם".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"יושרה, אמינות, דבקות במטרה ומצוינות. אלו הערכים שמובילים אותי לאורך כל הדרך והם ימשיכו להוביל אותי גם בשירות הציבורי. אדם שאינו ישר ואמין, אף אחד לא ירצה לשתף איתו פעולה. הסוד להתנעת מהלכים משמעותיים הוא שיתופי פעולה. לכן אין כאן פשרות בעניין הזה. לצד זאת, אמשיך לדבקות במטרות עליהן התחייבתי מול תושבי כרמיאל וכדי לייצר בעיר שינוי אמיתי, כזה שמשנה מציאות. ולצד כל אלה, מצוינות חסרת פשרות. אין דבר כזה לקצר דרך, אין דבר כזה לעגל פינות. מי שרוצה להגיע רחוק, חייב לעשות את הדרך, והיא אף פעם לא פשוטה. אבל עקביות, היא הדרך".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"החזון הוא להפוך את כרמיאל לבירת הגליל ואני לא מפחד לומר שאפילו להפוך את כרמיאל לאחת הערים המובילות בישראל. בהחלט, זוהי המטרה והשאיפה, ואני מתכוון להשקיע בכך את כל כולי. אל תוך זה, שזורות משימות רבות ופעולות רבות שיש לבצע, על מנת להגיע אל המטרה הגדולה וכולי תקווה שאתחיל לעבוד על דברים אלו למען תושבי כרמיאל מיד לאחר יום הבחירות".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

רוביק דנילוביץ׳ עשה פלאים בבאר שבע וללא ספק אני רואה אותו ואת העיר באר שבע כמודל לחיקוי. עם השנים הפכה באר שבע לבירת הנגב, וזוהי גם המטרה בכרמיאל להיות בירת הגליל. כאמור, קיימות משימות רבות בדרך, בין אם הקמת בית חולים, או בהפיכת המכללה לאוניברסיטה ובין אם למשוך חברות טכנולוגיות ענקיות לכרמיאל. אני מאמין שניתן לעשות זאת בכל ליבי ואני מחויב ונכון למשימה".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו שאולי היית מתחרט?

"אחד הדברים הכי מיותרים שעשו בחמש השנים האחרונות בכרמיאל, זה להשקיע למעלה ממיליון שקל בכיכר. אבל הפעולה הנואשת הזו, רק מסכמת את הקדנציה של ראש העיר הנוכחי בכרמיאל. חוסר מסוגלות ויכולת להביא לשינוי אמיתי. בניסיון לאחז בקרני המזבח, ניסה לייצר שינוי ויזואלי, אבל אני מאמין שהציבור אינו טיפש. הציבור יודע כמה התשתיות בכרמיאל היו מוזנחות עד לפני פחות משנה, והציבור בכרמיאל יודע שבמבחן התוצאה ראש העיר הנוכחי נכשל בהבאת תעסוקה איכותית לכרמיאל, והציבור בכרמיאל מרגיש היטב את חוסר האכפתיות של ההנהגה הנוכחית. לצערי ולצער תושבי כרמיאל, הדבר היחיד הוא חימום כיסאות כבר חמש שנים, ותו לא".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"אני לא אוהב את ההגדרה של ״נציגי ציבור״. שליחי ציבור זה המינוח המדויק בעייני. אדם המייצג ציבור הוא שליחו של הציבור לעשות טוב יותר, ובמילה שליח משקל כבד הרבה יותר. כך גם, אני מתייחס בכובד ראש לתפקיד ראש העיר. האחריות היא כבדה מאוד, כיוון שבראשות מקומית, היכולת להשפיע על איכות חיי התושבים, היא מהירה הרבה יותר בוודאי מהחלטות המתקבלות ברמה הלאומית. לכן, על כל החלטה יש לחשוב היטב, ולשאול האם הדבר משרת את הציבור או לא. ועדיין, מנהיגות נמדדת לא רק לפי מה שהציבור רוצה, אלא בעיקר לפי מה שהציבור חושב שהוא לא רוצה אבל מאוד צריך. החלטות אמיצות הן מנהיגות בעייני".

לדעתך יש לך משהו שכן אהבת ותשמח ללמוד מראש עיר המכהן כיום?

"לצערי, ראש העיר אינו מודל לחיקוי, ההפך הוא הנכון. יש להחזיר את המנהיגות לכרמיאל".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: