מבזקים

השחקנית הישראלית אליה אור עברה ללוס אנג'לס

תוכן עניינים

אליה חזרה יחד עם המשפחה שלה לישראל חזרה מרילוקיישן בגיל 9 וכבר אז התחילה להביע את אהבתה לתחום המשחק. היא הייתה צופה בסרטים ומדמיינת את עצמה משחקת בהם. כבר אז האמינה שעוד תהיה שחקנית ותמיד אמרה לאמא שלה שזה המקצוע שהיא תעסוק בו עתיד. אליה האמינה כי משחק עבורה הוא לא תחביב, אלא קריירה עתידית מצליחה.

הוריה של אליה, ללא קשר כלשהו לעולם המשחק ולכן, כאשר היא הביעה בפניהם את רצונה הנחרץ להיות שחקנית ודוגמנית בגיל 9, הם חשבו שזה שיגעון חולף של ילדות בגילה. יחד עם זאת, כאשר הבינו שלא מדובר על רצון חולף, אלא על חלום שהיא נחושה להגשים, לקח אותה אביה לסוכנות הראשונה שלה, שבה החתימו אותה ממש באותו הרגע שראו אותה. לאחר שהחתימו אותה בסוכנות, החלה אליה לעשות אודישנים.

כמובן שעם האודישנים גם היו סירובים, אך הדבר לא הרתיע את אליה אלא החדיר בה יותר ויותר מוטיבציה ורצון להצליח.

לאחר שנה שבה קיבלה דחיות, קראו לה לאודישן לפרסומת בדיוק בחג הפורים. אמא של אליה דחקה בביתה לוותר על האודישן שכן, היו להן תוכניות משפחתיות באותו היום והיא האמינה שמדובר על אודישן קשוח שבו עוד 200 בנות שנבחנות ולא בטוחה שביתה תתקבל ועל כן, רצתה לחסוך את הזמן ואת מפח הנפש. יחד עם זאת, אליה לא ויתרה ולקחה לאודישן יחד איתה אתת הוריה ואחיה. היא נכנסה לחדר שבו היו עוד 200 בנות וזמני המתנה ארוכים שהיו מלווים בלחץ וכעס, אך אליה שיננה לעצמה שוב ושוב שהיא עושה את זה.

לאחר שעשתה אליה את האודישן, היא שכחה ממנו והמשיכה בשגרת חייה. לאחר שבועיים, כאשר היא שהתה בבית של שכנה וצפתה בטלוויזיה, אח שלה דפק על הדלת וביקש שתבוא איתו לבית. אליה כעסה על ההפרעה, אך באה אתו בכל זאת, שם היא קיבלה את הבשורה המשמחת מאמא שלה: "התקבלת לפרסומת"!

אליה לא האמינה שזה קורה, אך יחד עם זאת, הבינה כי זה בדיוק האישור שהיא הייתה צריכה לכך שהיא בדרך הנכונה.

התפקיד הראשון בסרט

על אף ההצלחה של אליה עם הפרסומת שהיא התקבלה אליה, לאחר מכן הגיעו עוד לא מעט שנים של אודישנים ללא תוצאות. בגיל 14, אליה חתמה אצל סוכן אשר בהתחלה היסס לגבי החתמה שלה וזאת בשל גילה הצעיר, יחד עם זאת, היא הצליחה לשכנע אותו שהיא תקבל תפקידים שונים אתן וזה אכן קרה- שנה לאחר שהחתים אותה אותו הסוכן, אליה קיבלה תפקיד בסרט קולנועי ראשון בשם: "הסוסיתא של הרצל". בסרט היא שיחקה את מאיה, הבת של הדמות שגילם השחקן מיקי לאון.

אליה מספרת שהיא זוכרת את היום הראשון של הצילום, לדבריה זה היה יום מלחיץ ביותר והיא הרגישה שפתאום החלום שלה מתגשם וזו כבר לא פנטזיה, כך שהיא חייבת להוכיח את עצמה.

הסצנה הראשונה של אליה בסרט הייתה מאוד אמוציונלית והיא מצאה את עצמה בקניון, סביב שחקנים שהיא כלל לא הכירה. בסצנה הזאת היא הייתה צריכה להגיד לשחקן שגילם את אביה בסרט שהיא לא אוהבת אותו ולא הבת שלו יותר. אליה עשתה את התפקיד מצוין על אף שלא הייתה לה הכרות קודמת עם השחקן וכל הסט היה נרגש מהכישרון והיכולת שלה ולכן, היום הראשון היה יום פתיחה מוצלח עבורה.

על הסט של "סוסיתא", הכירה אליה את המפיק של הסרט שהביע התלהבות רבה על הכישרון שלה. לאחר שהצילומים הסתיימו, הוא שלח לה אודישן לסרט נוסף בשם: "אהבה בשלייקס", שם היא קיבלה תפקיד שבו היא מגלת את הנכדה של השחקנית ניצה שאול.

כאשר אליה קיבלה את האודישן היא גילתה שבמהלכו היא צריכה לשיר, ההורים שלה מיד הבינו שמדובר על משימה מורכבת שכן, אליה לא ניחנה בקול ערב, יחד עם זאת, לאליה זה לא הפריע והיא ידעה בלב שלם שאם התפקיד הוא אכן שלה, לא משנה איך היא שרה, היא תקבל אותו.

ובאמת זה קרה. המפיק התקשר לאביה של אליה עוד לפני  שעברו שבועיים מהאודישן בכדי לבשר לו שהיא קיבלה את התפקיד ואליה התרגשה מאוד.

התפקיד בסרט החדש כבר היה תפקיד גדול יותר והשחקנים ששיחקו בסרט היו מוכרים ובעלי מוניטין. ביום הראשון לצילומים, לאליה היה סצנה עם יהודה ברקן והיא זכורה לה כחווייתית מאוד. במסגרת הצילומים לסרט המדובר, אליה הייתה רק בת 14 והכירה שחקנים מאוד מקצועיים ומוכרים.

כאשר הסרט יצא, היא הלכה לפרמיירה והתרגשה מאוד לראות את עצמה לראשונה על המסך הענק. כמובן שביקורת עצמית לא פסחה עליה, אך סך הכל היה לה תחושת סיפוק מטורפת שכן, היא הבינה שאפשר להשיג הכל, אם רק באמת רוצים.

קרדיט- יח"צ

הפקות טלוויזיה

כאשר אליה הייתה בת 15, שודרה בטלוויזיה התוכנית "מה אתם הייתם עושים" בהתאם לפורמט האמריקאי. אליה זומנה לאודישן לאחד הפרקים והודיעו לה שהיא קיבלה את התפקיד כבר באותו היום.

היא מתארת את החוויה כמעניינת, כאשר התפקיד שלה היה לשחק ילדה שסרטונים אינטימיים שלה הודלפו לרשת על ידי החבר שלה. הסצנה הייתה בבית קפה, בסמוך לאנשים אמיתיים שאינם שחקנים והמטרה הייתה לראות האם יהיו אנשים שיתערבו וכיצד. כמובן שהיו אנשים מדהימים שמיד ניגשו לאליה וביקשו לעזור ולתמוך ומנגד, היו גם אנשים שישבו בצד ולא התערבו.

המשחק היה שונה בהפקה הזאת כי אין תסריט כלשהו או סצנות מובנות ובעיקר היה צריך לאלתר. יחד עם זאת, חשוב לאלתר בצורה אותנטית על מנת שאנשים שמצויים בסביבה ירגישו שמדובר על סיטואציה אמיתית.

משחק בחו"ל

זמן קצר לאחר שהתוכנית שודרה, החליטה משפחתה של אליה לעבור להתגורר בבולגריה לטובת עסקי הנדל"ן של אביה, כך שבגיל 15 אליה שוב עזבה את הארץ ושם הקריירה הבינלאומית שלה החלה.

אליה למדה בבולגריה בבית ספר אמריקאי, כאשר יום אחד הגיעה מלהקת שחיפשה שחקנית דוברת אנגלית שתשחק בסרט: " " Joltשצולם אז בסופיה, את הדמות הצעירה של השחקנית הראשית: Kate Buckensile.

אליה הייתה אמורה לגלם דמות של בחורה מופרעת שבוחרת ממוסד לחולי נפש. כאשר היא קראה את התיאור היא הרגישה שהתפקיד פשוט תפור עליה שכן, היא טובה בלשחק דמויות קשות ומורכבות.

האודישן היה מאוד אינטנסיבי ואליה שיחקה בו את הדמות היטב. לאחר שבועיים היא עדיין לא קיבלה תשובה והייתה בטוחה שלא קיבלה את התפקיד. אולם אז, המלהקת התקשרה ואמרה לה שהתפקיד שלה. היא הייתה שמחה ונרגשת שכן, מדובר על האודישן הראשון שהיא עשתה לתפקיד בינלאומי והיא קיבלה אותו.

היו לה שלושה ימי צילומים לסרט, בסט מקצועי מאוד ברמה שעדיין לא נחשפה אליה קודם, הסצנות שלה היו אגרסיביות מאוד, אך היא נהנתה מכל רגע. התפקיד בסרט פתח לה כמה דלתות וסוכנת מוכרת בלונדון שראתה אותה בסרט, הזמינה אותה לפגישה אצלה והחתימה אותה, כך אליה קיבלה את הסוכנת הבין לאומית הראשונה שלה.

בגיל 19 עברה אליה ללוס אנג'לס ושם היא משלבת בין לימודי משחק לבין אודישנים. תוך שנה בלבד כבר השתתפה בכמה סרטים קצרים ואף הפיקה סרט קצר משלה. היא ניגשה לתפקידים משמעותיים באודישנים שונים ובחלק מהם גם עברה את השלבים הראשונים, היא מאמינה שהתפקיד הגדול שלה יגיע בקרוב והתהליך שהחלה רק בגיל 9, יגיע בקרוב לשיא.

אליה היא שחקנית מוכשרת ומיוחדת ואין ספק שעוד נשמע עליה רבות.

קרדיט- יח"צ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: