מבזקים

מתכון לפרגיות משגעות בתנור!

תוכן עניינים

פרגיות נחשבות למאכל פופולארי בישראל מכיוון שניתן לאלתר איתן במטבח ולהכין אותן במגוון תיבולים שונים כמו: תיבול עם תבלינים, רטבים ועשבי תיבול שונים. אנשים רבים אוהבים להגיש אותן לארוחת צהריים ואפילו לשולחן שבת או לחגים כאשר מארחים מכיוון שהן עסיסיות ורכות בטירוף. הנה מתכון נפלא לפרגיות בתנור וכל מה שצריך לדעת כדי לקבלת פרגיות מושלמות.

 

מהן פרגיות בתנור

פרגיות בתנור הן פרגיות שצולים בתבנית בתנור. בדרך כלל משמנים את התבנית ואת הפרגיות עם מעט שמן קנולה או שמן זית ומתבלים אותן עם תבלינים שונים כמו: פפריקה מתוקה, כורכום, פלפל שחור ומלח. אופציה נוספת היא להוסיף לפרגיות רטבים דומיננטיים כמו רוטב סויה, רוטב טריאקי ורוטב צ'ילי מתוק.

את הפרגיות מגישים לצד מנת פחמימה פשוטה כמו אורז לבן או תפוחי אדמה מבושלים. אופים את הפרגיות בתנור עד שהן נהיות רכות במיוחד במרקם שנמס בפה. אפיית הפרגיות בתנור מקלה על תהליך הכנת הפרגיות מכיוון שכך הן נצלות בצורה שווה מכל הכיוונים ללא מאמץ בצלייה ידנית. על מנת להכין מנת פרגיות מנצחת לא צריך להיות שף עם ניסיון רב, כל מה שתצטרכו זה מתכון מוצלח ותוכלו להכין פרגיות מעולות בתנור.

 

מתכון מושלם לפרגיות בתנור

מרכיבים

קילו סטייק פרגית

חצי כוס שמן זית

3 כפות סילאן

4 גבעולי תימין (רק העלים)

כפית אבקת מרק

כפית פפריקה מתוקה

כפית אבקת שום

מלח פלפל לפי הטעם

 

אופן הכנה

מערבבים בקערה את כל מרכיבי המרינדה, מוסיפים את הפרגיות, מכסים עם ניילון נצמד ומשרים למשך חצי שעה במקרר. מחממים תנור ל-180 מעלות, מצב טורבו. מכניסים לתנור לצלייה במשך 50 דקות עד שהן מזהיבות ומתרככות.

 

מה הסוד לקבלת פרגיות עסיסיות בתנור

כאשר אתם רוצים לאפות את הפרגיות בתנור אתם רוצים להגיע למרקם עסיסי ומושלם. לכן, חשוב להשרות את הפרגיות ברוטב כחצי שעה לפני האפייה מה שמשפר את טעמן ומרקמן של הפרגיות באופן משמעותי. בנוסף, שימו לב לאפות את הפרגיות במצב טורבו, לחמם את התנור לחום של 180 מעלות לפני תחילה האפייה ולאפות את הפרגיות למשך 50 דקות בדיוק על מנת לוודא שהן יאפו בצורה אחידה ולא יתייבשו.

 

מתי כדאי להכין פרגיות בתנור

את הפרגיות ניתן להגיש בכל ארוחת צהריים, כמתחשק ארוחה בשרית זריזה וטעימה. בנוסף, תוכלו  להכין אותם כמנת עיקרית כשאתם מארחים בחגים או בשבתות לארוחת צהריים וערב. הפרגיות אהובות על כולם, על ילדים ועל מבוגרים ולכן הן מתאימות כמנה בשרית טעימה ופשוטה לכל אירוע. הן סופר פשוטות להכנה ולכן תוכלו ללמד את הילדים להכין אותן יחד אתכם.

לסיכום תוכלו להכין את הפרגיות לכל יום בשנה ואפילו לאירועים משפחתיים מיוחדים, תוכלו להוסיף למתכון עשבי תיבול שונים או אגוזים שישדרגו אותו ולגוון כל פעם את המנה שלכם, הכינו פרגיות משגעות בקלי קלות ותהנו מכל ביס.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: