מבזקים

סימני מתיחה אחרי לידה: כך תיפרדי מהם בקלות

תוכן עניינים

הלידה היא ללא ספק אחד המאורעות המשמעותיים, ויש אומרים המשמעותי ביותר בחייהן  של מרבית הנשים. ואולם נשים שילדו פעם אחת, ועל אחת כמה וכמה יותר מפעם אחת, נתקלות בתופעה שלא היתה מוכרת להן בעבר – סימני מתיחה אחרי הלידה. מהם בעצם סימני המתיחה ולמה הם מופיעים בסמוך ללידה או השמנה מהירה? אילו טיפולים קיימים להפחתה או העלמה של סימני המתיחה? מתי כדאי להתחיל בטיפולים הללו? כדאי לקרוא וללמוד – כך תיפרדי מסימני המתיחה בקלות.

סימני מתיחה אחרי הלידה – מה זה בעצם ומתי בדיוק הם מופיעים

סימני מתיחה אחרי הלידה הם סימנים שמופיעים תחילה בצבעים ורוד, אדום ולעיתים גם כחול. אחרי הלידה הסימנים הללו מתבהרים. בחלק מהמקרים הם מקבלים את גוון העור, והם אינם מורגשים באופן יחסי. במקרים אחרים סימני הלידה בהירים יותר מהעור שעליו הם נמצאים. הסיבות להופעה של סימני מתיחה אינן ברורות דיו, אחרת ניתן היה גם למצוא להם טיפול יעיל. לדעת מומחים, סימני המתיחה מופיעים בגלל שינויים מבניים בקולגן שנגרמים בגלל שינויים מהירים ברמות ההורמונים בגוף. במקביל, הצמיחה המהירה של הבטן בזמן ההיריון מותחת את העור, והסיבים האלסטיים שבו, חווים סוג של קריעה.

  • מתי מופיעים סימני הלידה: לרוב, הסימנים מופיעים בשליש השלישי של ההיריון, שזה אומר בחודש השביעי ועד לחודש התשיעי להיריון.
  • איך הם נראים: לרוב מדובר בסימנים בצבעים אדום, ורד וכחול, אבל הם נוטים להתבהר ככל שחולף הזמן מהלידה.
  • האם יש לסימני המתיחה משמעות או השפעה בריאותית: התשובה לשאלה הזאת היא שלילית. סימני המתיחה מייצרים בעיקר פגם אסתטי, אבל אין להם שום משמעות בריאותית והימצאם או העדרם איננו משפיע כלל על המטופלת. הטיפול בפגם האסתטי נועד להחזיר את המצב לקדמותו, או לכל הפחות לטשטש את הסימנים.
  • האם יש נשים שנמצאות בסיכון גדול יותר להופעת סימני מתיחה: התשובה לשאלה הזאת חיובית – אם בלידות קודמות חוותה היולדת סימני מתיחה, סביר להניח שהם יופיעו גם בלידות הבאות. כמו כן, אם נשים במשפחה סבלו מסימנים כאלה, יש סיכויים לא רעים שגם היולדת הטרייה תסבול מהם, ברמה כזאת או אחרת של נראות.

אילו טיפולים קיימים ואיך הם אמורים להסיר או לטשטש את סימני המתיחה

ככלל, הטיפולים למניעה או הפחתה של סימני מתיחה בזמן ההיריון כוללים מגוון אמצעים שנועדו לסייע בהתגמשות העור. עור רך, גמיש ואלסטי, יכול להתמודד טוב יותר עם השינויים המתחוללים בזמן ההיריון. עם הטיפולים האפשריים ניתן למנות שימוש בשמן קדים, שמן חוחובה וחומצה היאלרונית. מעבר לטיפולים הללו חשוב לשמור על תזונה נכונה, שתיית מים והימנעות ממזונות או משקאות משתנים. טיפולים פחות קונבנציונליים בסימני המתיחה הם טיפולים בלייזר, קילוף כימי של העור ובאופן כללי הרס התאים המרכיבים את סימני המתיחה.

סובלת מסימני מתיחה? צרי קשר עם קליניקת יפה מקסימוב והתייעצי עם אנשי מקצוע מובילים שיסייעו לך בהעלמת סימני המתיחה.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: