מבזקים

כיצד שיננית מסייעת במניעת מחלות חניכיים

תוכן עניינים

כשחושבים על טיפול שיניים, המחשבה הראשונה שעולה על הדעת היא טיפול אצל רופא השיניים, סתימות, טיפולי שורש וכיוצא באלה. אבל לאמיתו של עניין, הטיפול החשוב והיעיל ביותר שכל אחד יכול וצריך לעבור לעיתים קרובות הוא טיפול של שיננית.  מהי השיננית ומה הטיפול שהיא מעניקה למטופל? למה הטיפול של השיננית הוא המרכיב מספר אחד בעצירת התפשטות של מחלות חניכיים ושיניים? כל כמה זמן כדאי לעבור טיפול שיננית? כדאי לקרוא, ליישם ולמנוע כאבי שיניים מיותרים.

מהי שיננית ומהו הטיפול שהיא מעניקה

השיננית, או בשמה הלועזי Dental hygienist (מטפלת היגיינית, או שומרת ההיגיינה של השיניים), היא בעלת המקצוע שעשויה לתרום יותר מכל גורם מקצועי אחר לשמירה על בריאות השן ובריאות הפה בכלל. עם התפקידים של השיננית ניתן למנות את הבדיקה היסודית של השיניים, של חלל הפה ושל הסביבה החיצונית של השיניים. בנוסף, השיננית פועלת להסרת אבנית בשיניים, כמו גם איטום חריצים בשיניים ומתם פלואוריד למטופל. זאת, בנוסף לטיפולים אחרים, שהמטרה המשותפת של כולם היא שמירה על היגיינת הפה ומניעת התפשטות של אבנית. מבחינה רפואית, האבנית היא המוקש המשמעותי ביותר בדרך לפגיעה בשיניים. מרגע שהאבנית נוצרת אי אפשר להסיר אותה באמצעות צחצוח שינים רגיל, ומתחת לאבנים ממשיכים לפעול חיידקים. בשלב הראשון החיידקים מייצרים דלקת בחניכיים ובשלבים הבאים הם גורמים לנשירת השיניים. שיננית מצוות בינת השן תבצע הסרת אבנית, לעיתים תוך חדירה מעמיקה לתחתית החניכיים ולתוך השן. מעבר ליתרונות הבריאותיים של הסרת האבנית, היא חושפת גם סדקים וחורים, שרופא השיניים מטפל בהם בשלבים מאוחרים יותר.

כל כמה זמן צריך לעבור טיפול שיננית

מחקרים רפואיים גורסים שעל פי הממוצע, מטופל חייב לעבור טיפול שיננית פעם בשלושה חודשים. זאת במטרה למנוע הצטברות אבנית, ואיתה פגיעה בשיניים שככל שהיא מתחזקת קשה יותר לתקן אותה. עם זאת, אצל מטופלים שהיווצרות האבנית שלהם מהיר יותר, הביקורים אצל שיננית צריכים להיות תכופים יותר. באותה המידה, מי שצחצוח השיניים שלהם לוקה בחסר והם לא מצליחים לשפר את צחצוח השיניים או לא מקפידים עליו, יצטרך לבקר אצל שיננית לעיתים קרובות. אחרי טיפול שיננית השיפור מורגש מייד, כולל הפחתה משמעותית בריח הרע מהפה, שעלול להיות מנת חלקו של מי שאצלו הצטברה כמות גדולה של אבנית.

למה טיפול של השיננית הוא המשמעותי ביותר למניעת מחלות חניכיים

בדרך כלל, הגורם המשמעותי ביותר למחלות חניכיים הוא הצטברות של אבנית במקומות המועדים לכך, בעומק החניכיים. ככל שהאבנית איננה מוסרת במועד, נוצרות דלקות בחניכיים, שמאוחר יותר גורמות כאמור לעיל לנשירה הולכת ומתגברת של שיניים. ביצוע סתימה או אפילו טיפול שורש שאותו מבצע רופא שיניים במרפאת בינת השן הרצליה , הוא רק טיפול הקצה, שמתבצע אחרי שהשיננית חשפה את כל הנקודות הבעייתיות בפה. ככל שמקפידים על טיפול שיננית כך מפחיתים את הצורך בטיפולי שיניים מורכבים.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: