מבזקים

כוחות מדיוויזייה 4 שריון עברו לקונייטרה בניסיון להשיג הכרעה

תוכן עניינים

כדי להבין את הסיטואציה החדשה חשוב לעדכן לאחור מה קרה בתקופה האחרונה ליד מחוז קונייטרה.

לפני כמה שבועות העביר צבא סוריה את חטיבת השריון 42 מדיוויזיה 4 שריון לאזור חאן אלשייח בניסיון לכבוש כיס התנגדות גדול של כוחות המורדים מאזור מחוז קונייטרה. כיס ההתנגדות היה אמור להיות קרש קפיצה לכוחות המורדים מכל אזור דרום סוריה לכיוון הכניסות המערביות של דמשק  אלרוטה המערבית.

צבא סוריה שהבין את פוטנציאל הנזק של מהלך שכזה, החליט להעביר לאזור חטיבת עילית ולמגר אחת ולתמיד כיס זה.

הקרבות בשטח לקחו הרבה יותר מדי זמן, אם נעריך את יחסי הכוחות בפועל בשטח, אך לבסוף הסכימו המורדים באזור חאן אלשייח להתפנות מהאזור לכיוון אידליב בצפון סוריה. ואכן יותר מ-2000 מורדים ובני משפחותיהם התפנו וכל אזור הכיס חזר לשליטת צבא סוריה.

ההערכות, בנקודת זמן זאת היו כי החטיבה תופנה כרגע מערבה כדי לטהר את כל מחוז קונייטרה ובמיוחד את כל האזור הסמוך לגדר הגבול עם ישראל מנוכחות כוחות המורדים לארגוניהם – "צבא הדרום", "אלנוצרה " ו"חאלד בן ואליד".

אך אירועי ואדי ברדא ושיבוש אספקת המים ל-6 מיליון תושבי דמשק ופרבריה אילצו את המטכ"ל הסורי להחיש את החטיבה מחאן אלשיח ולאזור ואדי ברדא.

חטיבה 42 שריון הגיעה לתגבר את חטיבה 104 מדיוויזיית משמר הרפובליקה שלחמה באזור וביחד הצליחו להכריע את הקרב ולאלץ את המורדים להתפנות מכל אזור ואדי ברדא.

בשלב זה עמד בפני מקבלי ההחלטות בפיקוד העליון הסורי האם לשלוח את החטיבה לאזור תדמור או לאזור חומס שם מצב צבא סוריה בהחלט לא מעודד.

אך החליט מי שהחליט וראשוני הכוחות מחטיבה 42 בחרו להגיע לאזור קונייטרה כשהמשימה לפניהם היא: העיירה בית ג'אן שבמחוז קונייטרה לא הרחק מגבול ישראל.

אם אכן נראה את החטיבה במרחב קונייטרה הרי אנו צפויים בקרוב לקרבות נרחבים צמודי גדר עם הרבה שריון ולוחמים סורים החמושים במיטב הנשק.

המלצה קטנה לכוחות המורדים הקוראים דברים אלו: אם לא תאחדו כוחות ותפסיקו את הקרבות הפנימיים ביניכם לא תצליחו לעמוד בפני כוח איכותי זה.

מבחינת ישראל: יהיה מעניין לראות את תגובת ישראל לנוכחות צבאית, שלפי מיטב הבנתי, אינה מותרת בתוך אזור השטח המפורז. ככל הנראה הסורים לא יעשו שימוש בשריון בתוך רצועה זאת אך הם בהחלט יסייעו לקרבות מרחוק .

היות ולחיל האוויר הסורי אסור לפעול באזור זה כוחות צבא סוריה יעמדו בפני פגיעות קשות של חוליות נ"ט של המורדים.

ככל הנראה יהיה מאוד מעניין.

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/3037

 

C3h2pOVWEAA1aND (1)

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: