מבזקים

בליץ ישראלי על מטרות החמס בעזה – הערכות

תוכן עניינים

לאחר ירי הטיל היום מעזה לעבר חבל אשכול, הגיבה ישראל נמרצות. אפילו בעזה הופתעו מעוצמת התגובה. הם טענו כי ישראל ערכה "19 תקיפות אוויריות ב-30 דקות".ממש לא משנה אם אכן היו 19 תקיפות בדיוק, או שהם קרו בתוך 30 דקות בלבד. מה שמשנה היא עוצמת התגובה ובעיקרי האתרים שישראל פגעה בהם.

על פי דיווחים בעזה הותקף חוף סודניה במערב רצועת עזה ועוד מטרות ברחבי הרצועה.

אז מה יש בחוף סודנייה שכל כך מעניין?

אם אתם זוכרים, רק לפני ימים בודדים נהרג בתאונת עבודה עם או בלי מרכאות, בכיר בחמאס, מומחה לחומרי נפץ באזור חוף סודנייה. כמובן שתוארו ומומחיותו הם שם מכובס למשהו הרבה יותר גדול ולו רק בגלל המקום בו הוא השיב את נשמתו לבורא.

על פי דיווחים, שכבר פורסמו במלחמה האחרונה ברצועה, חוף סודנייה הוא אתר אחד גדול לאחסון ושגור הטילים הכבדים של החמאס.

לאחרונה התפארו בארגון המחבלים העזתי כי מאז המלחמה האחרונה הטילים שלהם המסוגלים לפגוע במרכז ישראל, הפכו למדויקים יותר וקטלניים יותר.

לכולם, מובנים הדברים. החמאס הצליח להרכיב מערכות נחייה מדויקות על הטילים הכבדים שלהם היכולים לשאת מאות קילוגרמים של חומרי נפץ לעבר המטרה.

אלו מערכות נשק שישראל לא יכולה להסכים שיהיו ברשות החמאס, על כן באה הפעולה היום והשמידה לפחות את חלקן.

אם נלך באותו שביל הגיון, הרי שיתר המטרות שהותקפו היום נמצאים באותן קטגוריות לאמור מערכות נשק ש"ישראל לא יכולה להסכים שיהיו ברשות החמאס" והם טופלו בהתאם .

אפשר וגם טופלו מטרות של דאעש סיני המשתמשים בשטח רצועת עזה כ"אזור בטוח" מפני תקיפות מצריות.

את גודל הנזק או את הצלחת השמדת מערכות נשק מתקדמות כנראה לא נדע בקרוב אבל כולנו יודעים לקלוט דיווחים, לעכל אותם  בגלגלי השניים של מוחנו ולהגיע למסקנות קרובות לאמת.

את האמת הצרופה כנראה לא נדע.

ואם חשבתם שהמתקפות של היום אינן קשורות בנעשה בתימן? הייתי רוצה לגרום לכם לחשוב שוב.

כבר תקופת מה העולם רואה, בזירה התימנית, שוב ושוב ירי טילי קרקע-קרקע כבדים מצוידים במנגנוני הנחיה משופרים הגורמים לטיל הנושא מאות קילוגרם חומר נפץ בראשו, לפגוע הישר במטרה תוך שהוא גורם לאבדות כבדות ונזק עצום ברכוש .

אספקת מנגנונים אלו על ידי אירן לחותים, מביאה את ישראל להנחת יסוד, שגם החמס קבל מנגנונים דומים מאירן וזה כחלק ממאבקם בישראל וחלק מהניסיון להחזיר את החמאס לזרועות האירניות .

נכון שרק בימים האחרונים הודיע ראש החמס בעזה-הנייה כי היחסים של הארגון  עם מצרים הולכים וחוזרים למסלולם אך אפשר גם שאלו רק מילים שנועדו לכסות על התעצמותם בסיוע אירן מבלי להרגיז את המצרים.

התגובה הישראלית של היום היא, ככל הנראה ,החלטה שלא לקחת סיכון  ולהיות מופתעת מהופעת טיל קטלני כמו שסעודיה ספגה רק לאחרונה.

על ישראל גם לצאת מתוך הנחה כי טילים עם מנגנוני הנחיה אירניות מדויקות קיימות גם אצל החיזבאללה וגם באלו צריך לטפל מוקדם ככל שניתן. חוק הכלים השלובים בשכונה המזרח תיכונית שלנו תמיד עבד היטב.

 

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/3166

 

תמונות מהתקיפה היום בעזה:

עזה1

עזה2

עזה3

עזה4

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: