מבזקים

גם חברות גדולות מעדיפות רכב חשמלי

תוכן עניינים

עולם התחבורה משתנה ושוק הרכבים החשמליים הולך ותופס תאוצה רבה בכל רחבי העולם. מעבר לתפוצה הרחבה של הרכבים הפרטיים, מסתבר שהשוק החשמלי צומח גם במגזר העסקי ומשנה שם את כללי המשחק בהיקף שלא הכרנו עד כה.

חברת אמזון הזמינה לאחרונה כמאה אלף רכבים חשמליים חדשים אשר יכנסו לצי הרכבים שלה בשנים הקרובות במטרה להפחית את הפליטה המזהמת. מדובר על מספר עצום של כלי רכב שחברה אחת מתכננת להפעיל בשנים הקרובות, כמו גם השקעה כספית אדירה בנושא הסביבתי ואמזון היא לא היחידה בעניין.

מסתבר שחברות רבות בעולם הולכות לשנות את הפן העסקי שלהן בכל הנוגע ללוגיסטיקה ושינוע של סחורות ומוצרים המגיעים בסופו של דבר אלינו, הצרכנים. לא מדובר בגחמה או טרנד של עשירים אלא במעבר מתוכנן היטב לעולם תחבורתי נקי וירוק יותר, מתוך דאגה לסביבה ולהכנסות העתידיות.

רכבים חשמליים הולכים ותופסים מקום נרחב יותר ויותר בכל שנה ובכל מקום בעיקר בשל ההיבט הסביבתי והשיח הציבורי שהשתנה בעניין. צרכנים רבים מאמצים את התחבורה החשמלית ככלי רכב עיקרי, פרטי או ציבורי, כדי לנסות ולהפחית את זיהום האוויר החמור והבעיות הנובעות ממנו, כולל שינויי אקלים המשפיעים על כולם.

כאן נכנסות גם החברות הגדולות בעולם ומנסות להשפיע גם הן על ההיבט הסביבתי ויש לכך שתי סיבות עיקריות: האחת, רגולציות והגבלות על רכבים מזהמים, בעיקר באירופה ומדינות שהציבו יעד להפחתת הפליטה המזהמת בשנים הקרובות. הסיבה השנייה היא המעמד והמוניטין של אותה חברה. אף חברה גדולה ומבוססת לא רוצה להצטייר כמזהמת אלא להיפך, כאחת המקדמת את איכות הסביבה, שומרת על האוויר הנקי ומתחשבת בצרכנים.

חברת איקאה הצהירה שבעשור הקרוב היא תחליף את רכבי המשלוחים שלה בכל העולם ותעבור לאפס פליטה מזהמת עד שנת 2040. כך גם חברת פדקס הבינלאומית למשלוחים, אשר התחילה להכניס לשורותיה רכבי משלוח חשמליים ורצון לשלב עוד 2,500 רכבים כאלה בעתיד. כמוה, גם חברת DHL הכניסה לשימוש רכבי משלוח חשמליים, כולל יותר מעשרת אלפים אופנועים חשמליים לנסיעה בתוך הערים.

מעבר להיבט הסביבתי, לרכבים חשמליים יש גם את הצד החסכוני עבור החברות הללו. באופן כללי, טעינה של רכב חשמלי זולה יותר מאשר דלק וכמויות גדולות של רכבים חשמליים מסחריים זה אומר פחות הוצאות על דלק שמחירו עולה, בדרך כלל.

חיסכון חשוב נוסף הוא התחזוקה הנמוכה והנוחה יותר ברכבים חשמליים. הסיבה היא שלרכב חשמלי יש פחות רכיבים מכניים, אין לו שמנים או בוכנות והבלאי קטן יותר. זה אומר פחות תיקונים ופחות ביקורים במוסך. חברה גדולה שמשתמשת בכמויות גדולות של רכבים חשמליים בעלות זולה יותר לאחזקה, תחסוך הרבה מאוד כסף לאורך זמן ואת זה מבינים היטב בפן העסקי ובשורת הרווח, בסופו של דבר.

יתרון נוסף של השימוש בתחבורה חשמלית הוא השקט. רכבים חשמליים הם שקטים יותר בגלל פעולת המנוע החשמלי ולכן בעיר שבה מתבצעות כמויות גדולות של משלוחים יומיים, הרחובות יהיו שקטים יותר ואיכות החיים של התושבים תשתפר.

כמו בהרבה תחומים בעולם העסקי והחדשני, גם כאן נראה שהדברים מחלחלים למקומות נוספים וזה אומר שלא רק חברות ענק ישתמשו ברכבים חשמליים אלא גם חברות קטנות יותר. חברות אלו יכולות לשקול פתרונות של ליסינג רכב חשמלי כחלק מהמעבר לטכנולוגיות ידידותיות לסביבה, ולמקסם חיסכון כלכלי דרך שיטות תחבורה מודרניות. כמו שהשימוש ברשת האינטרנט והטכנולוגיה נכנסו לכל מקום והם חלק מהחיים של כולנו, כך יקרה בעולם העסקים ועוד חברות ישתמשו ברכבים נקיים לסביבה כחלק מהשירות שהן נותנות לצרכן.

העתיד התחבורתי בכל העולם שייך לרכב החשמלי וחברה שתתכונן כבר עכשיו לעתיד הזה, תרוויח מכל הכיוונים. הצרכנים יעדיפו חברה ירוקה יותר, הרווחים של אותה חברה יעלו ומי שבעיקר תרוויח זו הסביבה שלנו, שתהיה נקייה ונעימה יותר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: