מבזקים

בין שמים לבטן המטוס: לקורס הזה מגיעים 6 חיילים בלבד

תוכן עניינים

הקורס, שאורך שמונה חודשים בבסיס פלמחים, נפתח רק פעמיים בשנה. הוא מתחיל בסדנת חי"ר, במהלכה ילמדו את תורת הלחימה ויתנסו בניווטים ותרחישי מילוט ביבשה ובים.

השלב הבא מורכב מסימולציות אוויר וקרקע, המדמות את תפקידם בתור מפקדי תא המטען – תפעול דלתות המסוק וכבל ההרמה, העמסת ציוד וחילוץ פצועים. "המתרגלים הם מכונאים מוטסים פעילים בעצמם", הוא מסביר, "גם בזמן ההכשרה שלנו הם נשארים חלק בלתי נפרד מהטייסת. לראות את העבודה שלהם, עוזר לנו להבין את התפקיד בצורה הכי רלוונטית".

אל כל מחזור הכשרה ראשוני, מגיעים כשישה חיילים בלבד: "ההרכב המצומצם מאפשר למדריכים לדייק אותנו, ולעזור לנו לרדת לפרטים הכי קטנים. אנחנו מרגישים ממש כמו משפחה, ברגעים הקשים, בין שיעורים, לתרגולים, להדמיות, מה שמחזיק אותנו זה הביחד".

לאחר שסיימו את השלב המשותף, משובצים המכונאים החדשים באחת מטייסות המסוקים – 118, 123 או 124. שם, במשך כשנה, יתמקצע כל אחד מהם בדיוק בכלי אליו שובץ ובמשימות הטייסת שלו.

בין כל השיעורים והסימולציות, רגע אחד זכור לסמ"ר א' במיוחד. "התאמנו על הפעילות של מסוקי היסעור במבצע ארנון", הוא נזכר, "פתאום קלטתי את גודל העשייה, כמה המכונאי המוטס מניע את הכול מבפנים, ואת הצורך האמיתי בכך שנהיה שם תמיד".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: