מבזקים

רן פהאל בורנשטיין: "ישראל תהפוך למעצמה ותהיה יותר חזקה מעכשיו"

תוכן עניינים

לא לשווא בחרתי לפתוח מתוך דבריו את המשפט המנחם, כי המצב כעת לא מזהיר בכלל. בעקבות העימותים בגזרת יהודה ושומרון והמצב הביטחוני בגבול הדרום והצפון. התגברות העימותים עם חיזבאללה וחמאס שמסרב לרדת מהכותרות. הסיכוי להסכמות הפסקת אש או התקדמות השלום, והנושא העיקרי איתו אנו מתמודדים והוא עסקת החטופים אלו למעשה עניינים בוערים על פני השטח, עניינים ונושאים מרכזיים וכואבים במהלך מלחמת חרבות ברזל. פנינו למצפין הלאומי שלנו ושאלנו אותו לאן פנינו מועדות, ומדוע וכיצד שמירת השבת קשורה לכל זה?

רות קרייתי | יום רביעי כ״ט בטבת ה׳תשפ״ה | 29 בינואר 2025 | מערכת ישראל ניוז

אי אפשר שלא לומר את האמת כי זה מחוייב במציאות של חיינו. את כל המהלכים שאנו חווים כעת חזה רבי רן פהאל בורנשטיין מלפני שנים רבות, אז חזרנו אליו כדי לקבל עדכונים חדשים מההצפנות המדהימות ואיך כל זה קשור למצווה וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם בְּרִית עוֹלָם.

הנחיות לשמירת שבת במלחמה | צילום: דו"צ

במשך שנים רבות אנשים קוראים בצמא את ההצפנות שלך שתמיד קולעות בול במטרה. האם אתה יכול להסביר לקהל הקוראים מהי ההצפנה, ואיך זה עובד?

"הצפנה היא דרך האותיות לשון הקודש הרי כתוב כך לשון הקודש: 'קוד לשונו'. הלשון שלו – קוד והכוונה: הלשון. הכוונה: השפה של הקדוש ברוך הוא, היא קודים. טמינת סודות שטמן בצירופים, בחיבורי האותיות, בצפיות, בצפי שלהם כי צירופים כתוב: יצפו. צפו. מופץ. הכוונה: יצפו, יראו וראו מה מופץ. כתוב גם: מה מופץ, מיוצר. מה מפיץ השם היוצר בגזרות שלו, או בתוכניות שלו ויש לזה כללים וגישות. איך לקרוא? זה לא רק לחבר וזהו. יש כללים ברורים, יש גישות שונות כיצד לראות ולקרוא וזה אפשרי ללמוד את זה וזה, אך לא מתאים לכל העם".

לשמחתי הרבה הייתי עדה לכך שרבי רן פהאל בורנשטיין היה הראשון שהצפין לפני שנים רבות, מעל עשור בין יתר ההצפנות גם על וירוס הקורונה ואף הדריך את קוראיו איך לעבור את זה בשלום. והנה, בימים האחרונים אנו שוב עדים לנגיף חדש שתוקף ושוב זה קורה בסין.

האם אנחנו בישראל ובעולם שוב חוזרים לחיסונים ולסגר בבתים?

"על וירוס קורונה הצפנתי בעבר ממש בתחילת הקורונה והסברתי שהוירוס הופך למוטציה מסתגלת ומשתפרת. קורונה לא נעלמה, היא הופכת לצורה שונה בכל פעם בגלל כושר ההסתגלות שלה. אך גם הצפנתי ששנת ה'תשפ"ג היא תהיה בהיחלשות ובשגרה לכולם, כדרך חיים, במנהג החיים מסתגל, לכולם ולא תשפיע כמו בהתחלה וכך היה. קורונה לא נעלמה אך לא ממש מקבלת את עוצמתה כמקודם. אנחנו חיים עם זה, אך לדעת שזה לא נעלם לחלוטין. יהיו לזה השפעות של מחלות שפעת, כי הצפנתי לערך שנה לפני הקורונה שיהיו מחלות, שפעות, וירוסים, מגפות ואכן בשנת ה'תש"פ התחילה הקורונה. כי שפעת כתוב" עת תשפ. הכוונה זה מתחיל בה'תש"פ שנת 2020. ושימי לב טוב: על שפעות כתוב:  עת תשפו. הכוונה: זה יתקיף בכל מיני סוגים עד שנת ה'תשפ"ו שזה שנת 2026. אחר כך זה אמור להיחלש, או לקבל ביטוי לא חזק.

ויש את עניין הסגרים והעוצר. לא יהיו כאן כמו בהתחלה. זה הכל תלוי. זה לא דבר שהוא קבוע, או מוחלט שלא יהיו כי סגרים זה גם תלוי במצב ההדבקה והניידות של האזרחים והתקהלות. אבל סגר כמו בתחילת הקורונה לא אמור להיות, אם כי זה מצב נייד של נתונים והתפשטות שאין ביכולתי כרגע לומר בדיוק. זאת על כל רמת ההכרח שיהיה כאן, או בעולם. כעקרון זה לא אמור לחזור לעוצמה של ההסגרים הגדולים, אבל יש להבין שזה תלוי מאוד בבני האדם, בהתקהלות שלהם ובהערכות שלהם. לגבי חיסונים: יתחסנו תמיד מתוך ברירה ולא בכפיה. הצפנתי שלא יכפו עלינו כמו בעולם, אך יגבילו ברירות קשות ולא נכפות".

מצוות פדיון שבויים

לפני 4 שנים כשטראמפ הפסיד בבחירות לנשיאות בארה"ב, היה זה רבי רן שהצפין שטאמפ יחזור לכס הנשיאות בבחירות הבאות. 4 שנים תמימות חיכו המעריצים בישראל שטראמפ ינצח בבחירות ויעזור לעם ישראל לנצח את האויבים שלנו. ואז הגיע השלב בו התאכזבנו שטראמפ הכריח את ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצע כתישת הרצועה, להפסיק את הלחימה ולקיים את עסקת החטופים, שזה בהחלט מצווה בנפשנו, פדוי שבויים.

מצוות פדיון שבויים | צילום: רן אליהו

 

מה יקרה הלאה ביחסים בין ישראל עם ארה"ב בהמשך הדרך?

"היחסים עם ארצות הברית טובים אך זה לא עניין של יחסים טובים אלא על מצבים בעייתיים שיהיו לאמריקה: אסונות טבע קשות, בעיות בביצוע ההחלטות של טראמפ, יסנדלו אותו ויגבילו אותו והוא בעצמו יצליח לחלץ חלק קטן מתוך החלטותיו. גם חלק מההחלטות שלו לגבי ישראל יצליחו אך לא על מלא, ורק חלק על מלא. מה שקשור לעזרת ישראל טראמפ יצליח לעזור ולתת כלכלה ועזרה גם לגבי הגירוש עזתים ובכלל. הוא יצליח אבל לא באופן מלא. יצליח לא רע יחסית לרעיון שלו, אבל בדרך יקרה משהו לארצות הברית. משהו שקשור בפוליטיקה.

באופן כללי יהיו לו קשיים לבצע את חזונו כי הוא לוקח שליטה גדולה מידי ואתגרים שהעולם לא יכול לעמוד בו. זה משול לבלון נוצץ עד שמתקרב למקום חם ואז מתפוצץ. כך יהיה. הכל יהיה נוצץ ומוצלח וגם מוצלח פחות, עד שהבלון הנוצץ הזה יתפוצץ ויתרסק.

כל זה קורה כי השם רוצה לנדה אותנו מאמריקה. זה יקרה ב-3 שנים הבאות הנידוי הגדול מאמריקה ומהעולם. ישראל תהפוך להיות מעצמה בפני עצמה ותהיה יותר חזקה מעכשיו, ויותר מוצלחת וחסינה, לכן טראמפ לא יחזיק טוב במהלך השנים וצפויה לו מלחמה עם מקסיקו וצפון קוריאה ועוד ארצות".

האם כל החטופים יחזרו לישראל?

"לא כל החטופים יחזרו בחיים. הצפנתי זאת שלא כולם מתוך הכמות יחזרו בחיים עוד בתחילת המלחמה. ויגיעו מתים וגם בחיים, וצהל יצליח לשחרר עוד חטופים ותהיה עוד עסקה הכל נאמר בתחילת המלחמה. ואכן ראינו עוד שחרורים של צה"ל, גופות וגם חטופים בחיים וגם עסקה 2 שתחזיר את החטופים. הצפנתי שזה יקרה עם שיבושים. לא הכל ילך חלק. רובם מתוך הכמות הגדולה שנחטפו מתוך ה-250 באופן כללי בממוצע, הצפנתי שהושמדו, אך לגבי העסקה הזאת יש שיבושים כבר עכשיו. אבל רוב החטופים בעסקה הזאת יחזרו.

לגבי השלב השני והשלישי והלאה לצערי הם מתוך הכמות הכללית של 250 חטופים והמעטה שיחזרו לכאן בחיים, זה הולך ופוחת לגבי הסיכויים שנראה בכל שלב את כולם חוזרים חיים. הרוב לאחר השלב ה-33. לקראת השלבים הבאים חזרתם זה הולך ופוחת. כלומר יחזרו כבר הרבה מתוך השארית, לא בחיים. אחדד את דבריי, מתוך הממוצע של 250 חטופים רובם הושמדו. כלומר יחזרו הרבה פחות חטופים כי רובם הושמדו".

ביבי ראש הממשלה הפסיק את המלחמה כדי לעשות עסקה עם החמאס וכדי להחזיר את החטופים הביתה. האם נחזור ללחימה בעזה ובלבנון?

"כן, אנחנו נחזור למלחמות. יהיו עוד מלחמות קשות והצפנתי גם על מנהיג חיזבאללה נעים קאסם. כתוב: קאסם-יקפא-מקפיא-קאסמים. הכוונה: זה רק הקפאת המלחמה. מה שזה אומר על 'זמני ביותר' והוא 'יקום'. כי כתוב: נעים קאסם. כתוב: ינקם, נקם, קאסם, ענק. הכוונה: ינקום בענק בקסמים. אך זה דרך עזרה של צבאות אחרים. זה יקרה בעזרתם".

לאור התכנונים והדיבורים שנשמעים היום בכל מקום, האם תקום מול עינינו מדינה פלסטינית?

"לא תקום מדינה פלסטינית כי זה הסוף של מה שהיה נכון עד כה. זה לא יקרה מיד אך בהמשך יהיו דיבורים מה לעשות בעזה, ומי ינהיג שם. אבל לבסוף לא תוצלח שום החלטה וניקח את זה לידנו. זה יקרה בתהליך מתמשך ואיטי, אבל כבר בשנה-שנתיים אנחנו נשלוט שם לבסוף, ונשקם עיר חדשה יהודית ומאושרת. אבל קודם כל זה צמוד לסיום מלחמות ישראל שעוד יהיו בשנה הקרובה".

האם ישראל תתקוף את איראן והאם זה יקרה בעזרת ארה"ב?

"ישראל תתקוף את איראן ואין דבר כזה בלי ארצות הברית. תמיד יש יד לארצות הברית לסייע לנו. כעקרון רק היד תסייע וכל מה שצריך, אבל לא בהכרח תתקוף יחדיו עם ישראל".

מי הם המדינות שילחמו נגד ישראל בזמן הגאולה?

"המדינות שילחמו נגדנו הם טורקיה באופנים שונים ומתערבים, אבל לא צבא מלא עם כל העוצמה. סוריה, וחיזבאללה עד ביטולם המוחלט ומצרים גם הם יסייעו לאויבים, ועם ירדן יהיו בעיות. המלחמה איתם היא על תנאי החמרה. אין זה אומר שהמלחמות יקרו באופן ודאי, זה רק מתכוון למפלת כוונות, מפלת ישראל. אם הם יחליטו בכך אז אין עוד הרבה שנים לביטולם של האויבים ומסייעי הטרור וזה תנאי גם להם, בהתפכחות שלהם. כך שאין מלחמות קבועות יש תנאי ההתפכחות והכנעה למצב הזה. צריך לקחת בחשבון את קוריאה הצפונית שתתערב ותסייע לכל הטרור הקיים ולאיראן. לא יהיה מנוס מהם מלהתערב לישראל ולאיים ואפילו להגיע עד לכאן. הכל הוצפן מלפני שנים רבות שקוריאה הצפונית תגיע ותתערב לנו בחלוקת הארץ, אבל הכל יחרב באותם זמנים, התוכנית המלוכדת תחרב".

הוצפן בתאריך 17 בפברואר בשנת 2018

התקיפה באיראן, הוצפן ב- 2023

"זה כמובן זה לא אומר שלא נרגיש את האימה והחשש להשתלטות עולמית, כי אומות צפון אפריקה יהיו עם קוריאה הצפונית. כי כתוב: צפון אפריקה, אפריקה איתו. וכתוב: אירן איתו. כלומר זה לא נגמר לכן יש לאמריקה עניין עם צפון קוריאה כדי לבלום כוח מלא אלינו. הכל מתוכן בנושא הזה לגבי צפון קוריאה מול אמריקה.

גם לגבי תימן זה לא נגמר: יחסלו את הראשים ויחלישו משמעותית אותם עד ביטול האיום. אך מצדם זה לא יגמר. עוד מעט הם ימשיכו ויותר חזק ואז נבטל ונחסל ראשים גדולים. כל זה לא יפסק עד שיחסלו את הראשים הגדולים.

וכמו שהצפנתי שתימן יתקפו וכולם צחקו: מי הם בכלל? התרעתי ואמרתי שהם יפתיעו ויש להם חלק בחותם במלחמות הסוף של ישראל, ולא לזלזל בהם כי יעשו לנו שמות גדולות ואכן כך קרה".

הצפנת בהצלחה רבה את האפוקליפסה העולמית על שריפות ועל אסונות מאיתני הטבע. האם אתה יכול להסביר מדוע השריפות פרצו בלוס אנג'לס ומה זה מרמז לנו?

"על לוס אנג'לס קלפורניה בשנת ה'תשפ"ה ומה לגבי השריפות שם. שימו לב מה מוצפן ומה השם מודיע לנו: לוס אנג'לס קליפורניה ה'תשפ"ה כתוב: אסון אפוקליפסה שריפות. כלומר: זה רמז לימי אפוקליפסה. הגענו לסוף עולם. זה סימן שהשם שורף ומכלה את העליונים בחשיבות, הכוונה את העיר לוס אנג'לס שנקראת עיר המלאכים. השם מסמן לנו על סוף לעיר שהוא עושה. סוף לעיר הזאת וחשבון עם כל העליונים בחשיבות ובגאוותם הרעה.

כי לוס בתרגום אנגלי זה 'אבוד' ולכן מלאכים אבודים. הכוונה: גורם לכל העליונים בחשיבות לרדת, או סימן לעולם שהוא מתחיל עם העליונים בחשיבות, סימן: אני עושה חשבון איתם ולהביא לאובדנם. כי לוס אנג'לס קליפורניה כתוב: אסון יסולקו יפונו. הכוונה מביא אסון כדי לפנות ולסלק אותם.

סוף האנג'ל – המלאך, הכוונה: סוף למלאכים, סוף לעיר העליונה ולמה דווקא בעיר הזאת? שימו לב מה כתוב: לוס אנג'לס קליפורניה – כתוב סוף לגאווה, סוף לפינוק הפסול. הכוונה: סוף לגאווה הפסולה הזאת ולפינוקים שם. כתוב גם: סוף לפינוק הגס. הכוונה: סוף לעליונות ולבוטות ולחוסר עדינות ולמוגזם ולגסי-רוח ולכל הגסויות האחרות. לכן הרמז שהוא מתחיל באפוקליפסה עם קליפורניה לוס אנגל'ס והשריפה תביא לסוף העיר. לכן כתוב: יספו-סוף-סופני. הכוונה: זה סופני שמביא סוף לעיר הזאת וזאת רק ההתחלה.

הגענו לאפוקליפסה ומי שחשב שהאליטה לא תפגע, אז הרמזים בעולם יוכיחו שהאליטות כן יפגעו והשם עושה זאת לכל העליונים בחשיבותם ומביא לקטנים וללא מחושבים וללא גאוותנים, מביא את חלקם ועידנם".

ואחרי כל זה, הודעת לקוראים שלך שהגאולה מתקרבת. מהם הסימנים לגאולה ואיך אנחנו יכולים לקרב את הגאולה אלינו?

"לקרב את הגאולה הוא היחס לשבת, שמירת השבת היא היום חלשה גם מצד המתקרבים וגם מצד החרדים. יש יחס לשבת כאל מכלול מחייב וקשה בגישה. כלומר החרדים עושים והופכים את השבת לדבר קשה מנשוא למתקרבים. מה שזה אומר שהשבת קלה יותר ממה שחושבים ולא שומרים אותה נכון. כגון: עושים יותר מידי מניעות ואיסורים, שאפילו אליהם עדיין חולקים וחלקו בעבר, כמו הלכות שאין להם ממש איסור, אבל אוסרים ומגבילים. ולעניין הגישה היא שאנחנו צריכים לשבות, לנוח ולהכין הכל לפני השבת. זה בגדר השתדלות לסיים כל מה שצריך למען השבת, ולא לקיים מערכת שכר עבודה בשבת. הדבר שמאוד מאוד חשוב וצריך אותו לכלל, שיהיו מערכות שלמות מונעות לגבי רפואה, תחבורת חירום ומודיען צבאי וצבא שומר. אז שם השבת היא חלקית כי מה שצריך לסייע ולשמור ולהגן אין חל בשבת באופן מלא. כי במקרה שלנו כעם רדוף ברדיפות ומלחמות אין הדבר מאפשר שמירה מלאה, אך בשאר הדברים שלא הזכרתי, הם במתכונת מושבתת.

ולעניין השבת לוקחים את השבת כמסכת עונשים, אם תזוז ימינה או שמאלה אתה תיענש, או כל מיני איסורים שאסור לנו להתנהג כך עם השבת, כי השבת היא מתנה ולא דריכה על ביצים. כלומר הגמישות היא אנושית וגמישה. וזה מורכב כרגע להסביר בדיוק מהם הגישות, אך צריך לדעת במודעות שלנו שיש חלקים ביחס שלנו לשבת שמחמירים לא נכון, או איסורים רבים שאינם נחוצים ליחס השבת ולשמחה בה, וגם הענשה שעשו לשבת.

במצב השני יש גם הקלות שאינם נכונות, או לא רצויות. העניין הדתי המחמיר לא מקדם אף אדם נכון לתשובתו ביחס שלו. שלא יתייחסו נכון לשבת בצורה ששמרו באמת בני ישראל את השבת. ועוד מעט יבינו שהכל זה עניין של התנהגות וחיקוי אחר. האור ששבת מכל מלאכתו אשר עשה וכל האיסורים בתורה והכריתה לאי שמירת השבת, הם כריתה מאותו השכר ואותו השוויון הצורה שאנחנו מחוברים איתו בברית. ברית השבת, היא בברית מכל מלאכתו אשר עשה, שזה ביחס לכלים שנבראו במסגרת התהוות הכלים, מתוך התהוותם, שמבינים את אור החיים אור השם, אור השביתה שאין עשה משהו מצידו שלא באמת עשה.

כי מצד השם אין מה לעשות. אין צורך בשינוי לעשות משהו. הכל במסגרת אותו אור בראשית שכתוב 'ברא את השבת', או 'אי ברא'. כלומר במסגרת הכלים הנבראים להם יש עניין של הימים והשבת. ומצד עצמותו אין שום צורך לברוא. זה מתקשר ל-יש מאין. הכל. יש מאין שהם צריכים לחקות אחר האור הזה בהתנהגות השובתת ונהנית מזיו אורו. ואתם צריכים לחקות אחר השבת ש'מכל מלאכתו אשר עשה לכם'. לעולם העשייה, העושה, העובד. כי כאן זה עולם התיקון שמתקן את עצמו בזכות אותו התחקות אחר האור המטיב והנאה מזיו אורו. ולכן יש כריתות מאותה ברית. הכוונה, מאותו יחס התנהגותי שאינו נכלל באור הזה ולא יוכל לקבל את זיו אורו, בתודעה שלו. להרגיש את השבת בהכרה שלו 'מכל מלאכתו אשר עשה'. כי ברית היחס לברית השבת בשמירה והשביתה שלה, הוא כיחס המילה. ברית-המילה שזה כמו להכרת מהכתר.

כי כריתה כתוב: יכרת, כתר. הכוונה: נכרת מהכתר, מהשורש. מאותה הכרה באור הזה, כי כריתה כתוב: יכרת הכרת כתר. ולכן יש מניעות ואיסורים כדי שנכיר ונתחקה אחר האור הזה, שמביא אותך לגמר תיקון. אבל היחס צריך להיות כך ולא השמדה – אלא מתוך הכרה וזה הברית עם הכתר, עם השורש שלך הזוכה והנהנה מזיו אורו ומתכלל איתו ומתייחד.

לכן כתוב: ושמרתם את השבת כי קודש הוא לכם. מחלליה 'מות-יומת' כי כל העושה בה מלאכה, ונכרתה הנפש ההוא מקרב עמיה. הכוונה ל'ונכרתה' היא מאותו הכרה בשורש, ובהמלכה במלכות בנפש שאינך יכול להמליך אותו ללא השבת בהכרה שלך. באור הנצחי, השבת בזיו-האור-הזה. 'בשבת מכל מלאכתו אשר עשה', כי הטרחה היא לנו, כאן לטרוח ולהגיע לאהבה ולהתנהג כמו אותו האור הזה שאתה מכיר אותו ככזה ומבין בתודעה שלך מה זה שהכל קיים, לך וזמין לך ומוכן לך.

כי שאר הימים הם ניתוק שצריך להתחבר ובשבת זה אחדות גמורה. חיבור והכרה בכתר, בתודעה שלך שאתה מחבר את האור הזה. וכך צריך להתנהג עם השבת. אך זה מורכב להסביר כאן הכל, אבל אנחנו נבין מחדש הכיצד לנהוג ומה מתוקן לגבי השבת. כי אם היו שומרים שבת כמו שמצפה מאיתנו השם באמת, היינו נגאלים 1000 פעם. אך העובדה היא שלא ממש נגאלו, גם כאשר שמרו הרבה יותר מאיתנו בדורות הקודמים, גם אז לא באה הגאולה, כי יחס השבת באמת נעלם.

וזה יביא לנו בקרוב את הגאולה. שנלמד מחדש את השבת, או יותר נכון שיפורים התנהגותיים לגבי השבת. ולא לשכוח חסדים מהלב ובנחישות רבה.

הרבה עושים טובה בחסד שלהם כמו לצאת מידי חובה, אבל לא כך צריך להיות. מה שצריך לתת זה בנחישות רבה, בחסד ובעזרה בכוונה גדולה מאוד וגם איפה לתת אותה. הרבה נותנים חסד לשווא ולא לאן שצריך ונותנים לבזוי. צריך ללמוד איך לתת חסד בנחישות ובחסד, שמניע את הגלגלים לעוד חסדים ועזרה. צריך חסד עם גלגלים ולא חסד לרגע או לדקה, שזה גם בסדר אבל לא מספיק לגאולה. צריך לצאת מנקודת ההנחה 'הינה נתתי ועשיתי'. הרבה והמון פועלים ככה וזה לא נחשב להם מספיק וגם לזה יש הסבר מעמיק ומתמיד".

הצטרפו לרן פהאל בורנשטיין בפייסבוק

רן פהאל בורנשטיין בטלגרם

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: