לאחר מסע הצלחות מסחרר של הגרמנים שבו כבשו את כל מערב אירופה וכשהוא מסוחרר מההצלות שלו בשדה הקרב ומעודד מהצטרפות איטליה לציר הרשע, התפנה היטלר לשלב הבא במלחמה והוא כיבוש בריטניה.

התכנית המקורית הייתה לפלוש לבריטניה במבצע שכונה "ארי הים" אך האישיות הצבאית הבכירה שהייתה לצדו בדמות הרמן גרינג שהיה ממונה על הזרוע האווירית, התנגד והציע לכתוש את את בריטניה אווירית, תוך הבטחה להכניע אותה.

ואכן הפעולה יצאה לדרך באמצע אוגוסט 1940 כשהגרמנים תקפו בעוצמה עם 3.000 מטוסיהם את שדות התעופה ומתקני התשתית בבריטניה. הבריטים מנגד, שהיו בנחיתות מספרית במטוסים, סה"כ כ-750, נהנו מיתרון על הגרמנים מכיוון שהם נלחמו במגרש הביתי שלהם קרוב לשדות התעופה. כמו כן נהנו ממטריה אנטי אווירית והדבר המכריע שפעל לטובת הבריטים היה מערכת הראדר שפיתחו שהגרמנים, לא ידעו עליה מה שאפשר להם לצפות היכן יתקפו הגרמנים.

קרבות האוויר שהיו בין שני הצדדים היו הגדולים ביותר שהיו מעולם ובקרבות פגשו כ-1000 מטוסים את הקרקע. לאחר כישלון הבליץ האווירי החלו הגרמנים לתקוף אזרחים וגרמו למותם של כ-40 אלף בריטים אך האבדות הרבות במטוסים שכנעו את היטלר להפסיק את המבצע שכונה הקרב על בריטניה כעבור כחודשים ולהתחיל לתכנן את המהלך הבא.

זו הייתה התבוסה הראשונה של הגרמנים. בחזית הבלקן באפריקה החלו האיטלקים להפגין את כוחם בכיבוש אלבניה החלשה ועם האוכל בא התיאבון וניסיון איטלקי לכבוש את יוון נכשל כישלון חרוץ אך נשאיר זאת לפרקים הבאים.

עד כאן

 

London_Blitz_791940

בליץ גרמני על לונדון
בליץ גרמני על לונדון