מבזקים

קרב השריון הגדול 1973

תוכן עניינים

פרק נוסף על מלחמת יום הכיפורים, והפעם קרב השריון הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השניה.

בתאריך 13/10/1973 המצב בחזית הדרום היה גרוע בלשון המעטה, המצרים שלטו על רצועה בעומק של 4-10ק"מ מהתעלה וצהל הקים קו הגנה שני על ציר חתמ כ- 11קמ' מהתעלה כשהמלחמה נמשכת תוך שחיקה וחילופי מהלומות בין הצדדים ללא התקדמות, בצה"ל החלו לשקול ברצינות לדרוש/להסכים להפסקת אש בקווים הנוכחים שמשמעותה הודאה בתבוסה כישלון, שר הביטחון אף אמר ש"אין לנו כח לזרוק את המצרים מסיני".

אך יום ה – 13/10 יתברר שזה יהיה יום המפנה במלחמה כשיחידת ההאזנה 8200 המוצבת בסיני (שחברינו נציב היה אחד ממפקדיה ירחיב בנושא בהמשך) מיירטת ידיעת זהב שתשנה את מהלך המלחמה.

היחידה מיירטת כוונה מצרית להעביר את דיוויזיות השריון עתודה המצריות משטח מצרים לעבר סיני וזאת עדי להשתלט על מעברי המיתלה והג'ידי שזה מהלך רע מאוד לישראל, ההחלטה מתקבלת על ידי סאדאת ובניגוד מוחלט לעמדת הפיקוד הצבאי המצרי, כאמור הידיעת זהב הזו מועברת לאן שצריך וצה"ל נערך בהתאם וממתין למצרים שאכן מעבירים את עתודות השריון שלהם לסיני.

עם השלמת המהלך המצרי מתחיל קרב השריון הגדול ביותר (וכנראה גם האחרון) בהיסטוריה מאז מלחמת העולם השניה כש 1.500טנקים מ 2 הצעות הולמים, אחד בשני כשצה"ל שהיה ערוך ומנוסה טוב מהמצרים מבצע טבח המוני בשריון המצרי שמאבד ביממה אחת לאורך החזית כ 240 טנקים מול 41 טנקים ישראלים שנפגעים(12 מהם טוטלוס).

התבוסה המצרית פותחת הזדמנות פז לצה"ל לצלוח את התעלה ולסיים את המלחמה כמו שצריך ואכן עוד באותו יום מתחילות ההכנות לצליחה כשיחידות ההנדסה והגישור מתחילות להתקדם לעבר התעלה למהלך שישנה לחלוטין את תוצאות המלחמה ועל כך תהיה סקירה נפרדת.

עד כאן

 

3

8

6358

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: