מבזקים

נסראללה מאיים להפתיע את ישראל ודורש לפרק את המפעל הגרעיני בדימונה

תוכן עניינים

מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה בנאומו מבטיח לישראל: "נפתיע אתכם במה שהכנו. אני קורא לכם, תפרקו את מפעל גרעין בדימונה". עוד התייחס נסראללה בנאומו לאיומים ולהבטחה הישראלית לגבי לבנון ואמר שהן חלק מהמלחמה הפסיכולוגית.

"מה שדרוש מההתנגדות  להתייחס להכל ברצינות והכי גרוע ושתהיה עירנית כל הזמן ומוכנים" כאשר כוונתו היא להיות עם יד על ההדק. נסראללה ציין בנאומו כי ההתנגדות הלבנונית היא לא רק מתגוננת על אדמתה בלבד, ואף הבטיח שהולכים להפתיע את ישראל בשינוי כיוון לכל איום, או מלחמה.

בנאומו התייחס מזכ"ל חיזבאללה למתקן הגרעיני בדימונה וקרא לפירוק המתקן ולא רק פירוק מיכל האמוניה בחיפה: "אנחנו בדלתות הניצחון על התוכנית האמריקאית-סעודית-ישראלית שנקראת דאע"ש, והארגונים השונים". אמר

בנאומו, בטקס לציון יום השנה ל'מפקדים שאהידים' ציין נסראללה: "הופצו המון איומים וניתוחים בתקשורת לגבי מלחמת לבנון השלישית, והאיומים אינם חדשים אבל כנראה שיש לישראל מטרה, להלחיץ את העם הלבנוני ואת סביבת ההתנגדות, ולגרום לנו לחשוב תמיד שישראל הולכת לפתוח במתקפה נגדנו. ולאחר עלייתו של טראמפ לשלטון, האיומים והניתוחים חוזרים בתדירות גבוהה יותר".

"אני קורא לעם הלבנוני ולכל הנמצאים הלבנון" אמר נסראללה "להתייחס לנושא הזה שמשנת 2007 אנחנו שומעים את אותם הדיבורים והאיומים. והנה עברו כבר 11 שנים ואנחנו עדיין חיים בשלום וביטחון, ולבנון בטוחה ורגועה".

נסראללה ציין בנאומו כי סדר העדיפויות וההנהגה האמריקאית החדשה באזור, אינם ברורים עד עכשיו, והוסיף: "אבל גם אם הניתוח הזה אומר שטרמפ הולך, מבקש, או מעודד את נתניהו בלהתחיל מלחמה על לבנון, השאלה היא האם המלחמה תלויה בבקשה, או בעידוד האמריקאי? אני אומר לכם שלא".

"הגיבוי האמריקאי לגבי מלחמה ישראלית נגד לבנון, תמיד קיים. בנוסף קיים גם גיבוי ערבי. והיום יש יותר גיבוי מאז שנת 2006 ואפילו יש מדינות ערביות שמוכנות לממן את המלחמה הישראלית נגד לבנון". אמר וציין: "העניין בקשר לישראל, במיוחד אחרי מלחמת 2006 ומלחמת עזה, שאם ישראל תלך למלחמה חדשה בלבנון, האם היא תוכל לזכות בניצחון? ובהישגים? ובפחות הפסד של ים אבידות אפשריים? זה העניין".

"שוב אני קורא לישראל שלא תפרק רק את מתקני האמוניה, אלא שתפרק גם את מתקן הגרעיני בדימונה" חזר והזהיר.

"מה שמציגה ההתנגדות וסביבת ההתנגדות זה כוח, עמידות וגיבוי מלא. זהו המרכיב הבסיסי לצד הצבא, והעמידה של שאר הלבנונים ובמיוחד של נשיא המדינה ( עון). כל המרכיבים חשובים. ושילוב הכוח הזה מרתיע את ישראל מהמלחמה. וזה מה שהרתיע את ישראל גם בעבר. במידה וישראל תרגיש שההתנגדות נחלשה, זה מה שיעודד אותה לצאת להרפתקה נגדנו". אמר בנאומו.

נסראללה הדגיש בנאומו את ההחלטה הישראלית להעביר את מיכל האמוניה מחיפה, והתייחס לדבר כמו אל פצצה גרעינית: "נגיע אליו בכל מקום אחר. ואני קורא לישראל לפרק גם את המתקן הגרעיני, ואת הנשק הגרעיני הישראלי שמהווה איום על כל האזור.  גם אנחנו ננצל אותו כאיום נגד הישראלים עצמם".

"חלק מהאנשים שמנתחים את ההחלטה להעביר את מתקני האמוניה מעיד על כך  שהמלחמה מתקרבת.  זה אפשרי, למרות שאני מתנגד לאפשרות כזאת ואני רואה שזה מעיד שישראל מאמינה ביכולת ההתנגדות, וכשההתנגדות מבטיחה היא גם מקיימת את ההבטחות".

נסראללה התייחס למלחמת 'צוק איתן' ואמר: "במלחמת עזה ב- 2014 חטיבת גולני שנחשבת יחידה מובחרת ומהטובות בעולם, הושפלה ונכשלה בשכונה אחת (אלסג'עיה בעזה) שכונה שנחשבת לשכונה חלקה וחשופה" ושאל: "מה יקרה לחטיבה כזאת אם תגיע לדרום לבנון?".

"הישראלים בונים חומה וקירות בטון גבוהים במספר מקומות הנחשבים למקומות צבאיים. לראשונה מאז שנת 1948 ישראל בונה חומות הגנה ותוכניות הגנה בערים שלה. יש משהו שהשתנה בחשיבה הישראלית" וציין כי ההתנגדות היא שהשתפרה ולא רק מגנה על אדמתה".

נסראללה במסר לישראל: "ברצוני למסור להנהגה הישראלית, אתם טועים כשאתם חושבים שהמידע שיש בידיכם על ההתנגדות, זה מספיק. וזה חלק מהאסטרטגיה הצבאית והביטחונית. אתם תהיו מופתעים במה אנחנו מסתירים. זה יכול לשנות את כיוון כל המלחמה".

האינתיפאדה בירושלים צריכה להימשך

נסראללה התייחס בנאומו לפלסטינים ואמר: "היום אנחנו רואים את הפרק האחרון מהפרשה הפלסטינית. המשטרים הערביים ממהרים לתאם ולבנות יחסים עם ישראל". ושאל: "איפה המעמד והתשובה הערבית על המעשים של הישראלים? התשובה הערבית היא בלהרוג יותר בתימן, בבחריין ובסוריה ולהסית נגד איראן".

הנשיא עון הרגיז כמה מנהיגים ערבים, כאשר דיבר בליגה הערבית על הפרשה הפלסטינית, והמקדשים, וההתנגדות והרגיז אותם כשהבהיר להם שישראל הצליחה להפוך את המלחמה למלחמה ערבים נגד ערבים".

נסראללה הבטיח לעם הפלסטיני שהעולם ימשיך בדרכו ושבאזור ישנם המון תוכניות הסתה שנופלים ומתפרקים ואמר: "תנועות ההתנגדות הם אלה שהולכים לשחרר את המקומות הקדושים. ההתנגדות הכי חשובה היא האינתיפאדה בירושלים שצריכה להימשך".

העם בבחרין ממשיך בדרכו בזכות האמונה באלוהים ובתוכנית שלהם

נסראללה שיבח את העם הברחיני, וציין כי בזכות האמונה באלוהים ובגופם ויכולתם הגנו על המנהיג שלהם (אלשיח' עיסא קאסם) כאשר עמדו בפני התקפות של כוחות הביטחון  במשך חודשים. נסראללה: "הברחינים רואים את השתיקה העולמית בזכותם, אבל אמונתם באלוהים, אמונתם בתוכנית שלהם ואמונתם במנהיגים שלהם, גורמים להם להמשיך בדרכם. לכל מי שמחכה שהעם יתעייף ויחלש, עליו לצפות שההישרדות בבחרין היא לענות לדרישות העם ולתת לו טיפול בסיסי ואמתי".

על המצב בתימן ציין נסראללה כי: "הישראלים שותפים בתקיפה נגד תימן וגם יש גיבוי אנגלי ואמראתי (מדינת אימאראת) בעוד שרוב העם התימני מגן על אדמתו". וציין: " עמדת העם התימני היא להמשיך בעמדות והחלטות שלהם וזה עם שיביא ניצחון". והוסיף:  "כל יום נופלים הרוגים משני הצדדים (מהצד התימני והסעודי) ועשרות אלפים ילדים תימנים רעבים בלבד, והכל בגלל שיש מישהו בסעודיה שרוצה לשמור על האגו שלו ולהיות מלך ביום מן הימים, ולדעתם שהפתרון שהעם התימנים צריכים להיכנע".

 

מאת: פאדי סלאמה

צילום מסך

 

55490f967a9714031

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: