מבזקים

כנס 'שמים את הצפון במרכז' לקידום הערים באיזור

תוכן עניינים

לא בכדי התכנסו יחדיו ראשי ערים מהצפון כדי לדון ביחד על פתרון דילמות בוערות של סדר היום. בצפון הארץ הנוף אולי מדהים ועוצר נשימה אך החיים שם אינם עומדים בציפיות היום יומיות.

אבטלה גבוהה, הכנסה מועטה והצעירים נוהרים למרכז, אין ספק שמדובר בתמונת מצב עגומה וזו היתה מטרת הכנס "שמים את הצפון במרכז" שהתקיים בחיפה בפנל השתתפו ראשי הערים מהצפון בניהם: חיפה, טבריה, קריית ביאליק, עכו, מעלות, יקנעם ותמרה. את הפנל הנחה אלי לוי כתב ערוץ 10.

הכנס ניסה להציע פתרונות בתחום התשתיות, תחבורה, נדלן, מסחר ותעסוקה באזור הצפון, בנוסף לתובנות של גורמים בכירים מהמשק הישראלי, כאשר אחת ממטרותיו של הכנס היה להרים את קרנו של אזור הצפון ולקדם יצירת שיתופי פעולה עסקיים בתחומים הרלוונטיים, שעתידים להיות משמעותיים ליזמים ולערי הצפון.

במהלך הדיון בפנל ראש עיריית תמרה קרא לגלנט להתפטר בשל התנהלותו וראשי הערים טענו כנגד התעלמות הממשלה מהצפון.

יונה יהב ראש עיריית חיפה אמר: "זו הדקה ה 90 להציל את הצפון. למה להפגין נגד שדה תעופה אנחנו רוצים שרמת דוד יהיה שדה תעופה בינלאומי, 41 מלונות בו זמנית פותחים בחיפה תפוסה מלאה מעל אילת לראשי הרשויות יש הרבה כח בכנסת סביבי לא מכרכרים כי לי אין מפלגה בכנסת, אני מוכן לעזור להם אין בעיה".
עוד הוסיפו ראשי הערים:
"כמעט לכל עיר בצפון יש הישגים משמעותיים שבאמצעותם ניתן לסחוף אוכלוסיות חזקות נוספות. בזכות נגישות תחבורתית, קידומי מרכזי עסקים ומסחר ועל אף כל הקשיים בתקצוב הצפון והפריפריה, היקפי הבניה ימשיכו לתת אותותיהם".
"העתיד של המחר כאן בצפון!"
ראש עיריית טבריה קרא לשים את המרכז בצפון וזאת בעזרת רכבת לטבריה.

עוד קראו ראדי הערים ליזמי הנדלן, ראש העיר מעלות בוכבוט: בצפון יש מהפיכה אנחנו רוצים לפגוש אתכם ועדות בניית ערים אתם לא צריכים לחכות יותר מחודש. אל תלכו לבנות רק בת"א וברעננה העתיד של המחר זה הצפון. ממלחמת לבנון השניה אני נהנה לראות את נסרלה בטלויזיה הוא יונה יהב אומר שמאמין לו יונה לפעמים רואה שחורות.
בוכבוט פנה ליונה כראש העיר הגדולה בצפון "זמן את האנשים וצריך להקים פורום גדול. הציבור בוכה וממשיך להצביע לאותה מפלגה הפועל נגדו".
ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי:"לצפון הרבה הצלחות ועדין מחכים לתמיכת הממשלה".
אלי דורובסקי ראש עיריית קריית ביאליק טען שאין לו בעיה לפנות ולקבל מהממשלה כל שידרוש.
לשאלת המנחה איך זה ששר התיירות ירין לווין לא נפגש שנה עם ראשי הערים בצפון, ענה שאינו מייצג אותו.
עוד נטען בכנס:
"צפון הארץ מהווה נדבך חשוב בכלכלת מדינת ישראל, אך יחד עם זאת אזור הצפון אינו מקבל את הבמה הנאותה לדיון מעמיק על סוגיות מהותיות באזור".

נציגי המשלה היו סגן השר קרא שציין כי יש להשקיע בצפון, סגן השר ירון מזוז שהגיע לדיון בנושא מפעלי בזן והטיפול באיכות הסביבה באזור וסגן שר השיכון לוי שגם נשא דברי פתיחה בכנס בהם טען שחייבים להשקיע בצפון.

עוד הגיעה לכנס עו"ד כרמית שחיבר אשר שותפה בצוות ההגנה של החייל אלאור עזריה שחזרה על דברי הסנגוריה: "גזר הדין מעלה פער משמעותי בין דחיית מרבית טענות ההגנה בהכרעת הדין לבין קבלת כמעט כל טענות ההגנה בגזר הדין. הלכה למעשה טענו לפי אותן ראיות והתוצאה מדברת בעד עצמה בין לבין ניתן היה להבין ממנה שהמלצה על הערעור לא באה מהם.

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: